Gå til innhold

Venninne som droppa gaven til runddag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en barndomsvenninne jeg henger mye med. VI gir alltid bursdagsgaver til hverandre, og da hun hadde runddag, fikk hun en fin gave, som hun ble kjempeglad for, og har brukt mye. Da jeg hadde runddag året etter, ble det dessverre umulig å holde selskap pga covid nedstenging noen dager før den store dagen. Andre sendte likevel blomster på døra, kom med pakke og sang i innkjørselen osv. Men ingenting fra denne venninnen. Litt kjedelig når jeg hadde lagt masse i gaven til hennes dag, og på min dag fikk jeg ikke engang en blomst. Og ekstra stusselig og trist når man satt der på den store dagen med EN gjest, som var svigermor. Jeg som hadde planlagt fest med gjengen. Nå har det gått et  år, men jeg kjenner enda at det stikker. Hadde hun glemt meg, eller må man holde selskap for å få gave, selv om landet var stengt ned..? Jada, jeg vet det ikke betyr noe i det store bildet, men likevel, det er faktisk litt sårt 

(vet hun har økonomi til å kjøpe gave, så det ligger ikke der) 

Endret av Leight
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er runddag? Bursdag hvor du fyller rundt tall? 

Anonymkode: 64921...e75

• Liker 2
Skrevet

Forstår veldig godt at dette ble sårt. Jeg hadde gitt deg den fineste gaven om du var venninnen min❤️

Anonymkode: e65e1...eaf

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er runddag? Bursdag hvor du fyller rundt tall? 

Anonymkode: 64921...e75

Jepp

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår veldig godt at dette ble sårt. Jeg hadde gitt deg den fineste gaven om du var venninnen min❤️

Anonymkode: e65e1...eaf

❤️❤️❤️ 

Skrevet

Litt spesielt å gå å gnage på dette i et helt år, må jeg si.

Med mindre hun ikke oppfører som omtenksomt ellers og du føler deg generelt neglisjert av henne?

Anonymkode: 5fec6...8f2

• Liker 15
Skrevet

Samme her. Fylte nettopp et rundt tall, og fikk INGENTING av venninner, selv om jeg kjøpte fine gaver til de på den runde dagen. Kjøper også ved andre anledninger, uten å bli satt pris på. De kjøper til hverandre :(

Anonymkode: e59ae...da3

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg kjøper kun gave dersom det feires på en eller annen måte. 

Anonymkode: 5c6e2...d33

• Liker 14
Skrevet

Fikk verken gave på min 20 års dag ikke på min 30 års dag heller sikker ikke 40 50 60 70 80 90 100 år heller det verste er alle farsdags gavene som uteblir heller  :( er 35 år 

Men i ditt tilfelle burde hun husket gave :) 

Skrevet

Ringte hun og gratulerte deg, eller "glemte" hun det også?

Det går an å få levert en gave selv om dere ikke kunne møtes til bursdagsfeiring, så jeg skjønner at det er litt sårt for deg. Det ville vært noe annet om dere hadde en avtale om ikke å gi gaver, men hun fikk jo en fin gave av deg, så veldig rart at hun ikke gjengjeldte det.

Anonymkode: 11a0e...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ringte hun og gratulerte deg, eller "glemte" hun det også?

Det går an å få levert en gave selv om dere ikke kunne møtes til bursdagsfeiring, så jeg skjønner at det er litt sårt for deg. Det ville vært noe annet om dere hadde en avtale om ikke å gi gaver, men hun fikk jo en fin gave av deg, så veldig rart at hun ikke gjengjeldte det.

Anonymkode: 11a0e...cf3

Nei, hun ringte ikke. Kun en gratulasjon på snap, og facebook  

Jeg passer alltid på å huske gaver til mine nære og kjære, selv om det ikke er holdt noen fest. Sånn at jeg iallfall kan ta med neste gang jeg blir invitert på kaffebesøk.

Noe annet er det jo om det er litt mer perifere venner, som jeg kun gir til om jeg er invitert på fest. 

Skrevet
Maskinfører skrev (6 timer siden):

Fikk verken gave på min 20 års dag ikke på min 30 års dag heller sikker ikke 40 50 60 70 80 90 100 år heller det verste er alle farsdags gavene som uteblir heller  :( er 35 år 

Men i ditt tilfelle burde hun husket gave :) 

Huff ja, uteblitt farsdagsgave er nok sårt 

Gjest takinova
Skrevet

Vi er alle ulike. Jeg syns det er på grensen til ubehagelig om venner og bekjente skulle kjøpt meg gave. Kanskje hun også er sånn og derfor ikke gir noe.

Skrevet
takinova skrev (Akkurat nå):

Vi er alle ulike. Jeg syns det er på grensen til ubehagelig om venner og bekjente skulle kjøpt meg gave. Kanskje hun også er sånn og derfor ikke gir noe.

Ja, der er jeg  enig. Jeg synes også det er ubehagelig om bekjente skal kjøpe gave til meg.

Men dette er en skikkelig nær venninne. Vi feirer høytider sammen,  er faddere til hverandres barn og henger mye sammen. 

Skrevet

Vi som fylte rundt under pandemien ble dessverre litt glemt. Jeg fylte 40 rett etter lockdown, og ingen blomst, telefon eller morgenlevering. Var skikkelig trist 💙 Sørget for at de som fylte senere på året fikk en oppmerksomhet fra vennegjengen, da, men likevel litt stusselig at ingen tenkte på meg 🙁

Anonymkode: 4cc8d...684

• Hjerte 1
Skrevet

Det var jo omtrent ikke en eneste restriksjon igjen for et år siden. For to år siden var det vel 10 stk som kunne samles, og for 3 år siden så var det "lockdown". Dette er jo tydeligvis en god stund siden, og virkelig merkelig at det ikke har kommet på banen enda.

La det gå eller gå videre.

Selv så ville jeg gått for blomst på døra eller morgenlevering på selve bursdagen, men ventet med gave til jeg ble bedt i selskap. Ingen kake, ingen gave 😉

Hvorfor ikke invitere til 42 (eller 43) årsdag? Siden du ikke fikk feiret din runde dag så går det jo an å kalle inn til et skikkelig lag nå?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi som fylte rundt under pandemien ble dessverre litt glemt. Jeg fylte 40 rett etter lockdown, og ingen blomst, telefon eller morgenlevering. Var skikkelig trist 💙 Sørget for at de som fylte senere på året fikk en oppmerksomhet fra vennegjengen, da, men likevel litt stusselig at ingen tenkte på meg 🙁

Anonymkode: 4cc8d...684

Føler med deg ❤️ Er selv så flink med å se de rundt meg, bruke tida mi på dem, ordne morgenlevering om en venninne har det litt, kjipt, stille opp med hjelp osv. Men har aldri fått en eneste morgenlevering selv. 

Jeg hadde gleda meg så sykt til å feire denne dagen, da jeg ikke fikk feira forrige runddag heller. Så det at det ikke ble feiring er skikkelig sårt, og det at venninna også droppa gaven, er bare salt i såret 

Skrevet

Man gir ikke gave til andre fordi man forventer å få tilbake. Jeg gir aldri bursdagsgave til venner og de gir ikke til meg. Ferdig. En rund dag er bare en dag den også.

Anonymkode: a4eae...a7a

• Liker 6
Skrevet

Noen av oss er ikke så flinke til å gi gaver. Jeg har venninner som gir gaver til både jul og bursdager, og er kjempe flinke og kreative på hva de gir. Jeg derimot, er veldig dårlig på gaver. Jeg synes det er forbanna stress å kikke etter noe mine venninner kanskje liker... Jeg synes det er enklere om jeg skulle fått en "ønskeliste" å forholde meg til.

Jeg gir sjeldent gaver, om ikke aldri. Isåfall er det en flaske vin eller lignende. Eventuelt gir jeg opplevelser.

Det jeg skal frem til TS, er at ikke alle er flinke eller gode på gaver. At du synes det er sårt at du ikke fikk, da må du SI IFRA. Du kan ikke sitte å gnage på det, for kanskje venninnen din ikke forstår at du faktisk ble lei deg. Man skal gi gave om man har lyst, ikke fordi man blir tvingt i sosiale koder. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ga ikke gave da min venninne hadde "runddag" under nedstegningen, men hun sa at hun skulle feire dagen når det åpnet igjen. Det ble det ikke noe av, og nå to år etter er det litt rart å komme tuslende med gaven....

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...