Gå til innhold

Joe Biden mistet hemmelig stemplede dokumenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teoretisk kan en president i USA faktisk oppbevare hemmelige stemplede dokumenter. De må selvsagt oppbevares på en trygg måte. Da Trump fikk beslaglagt en del dokumenter fra en bevoktet safe i sitt hjem, holdt Nrk, Tv2, VG og resten av norske medier på med massiv dekning av dette i ukesvis. Joe Biden var krass i sin kritikk av Trump, og var sjokkert over det som hadde skjedd.

Nå viser det seg at han selv har oppbevart hemmelige stemplede dokumenter, enda verre, de var ikke bevoktet eller oppbevart i en safe, men derimot glemt igjen på et kontor.  Juridisk sett kan Joe Biden være i større juridiske problemer en Trump, siden det er usikkert om han den gangen hadde myndighet til å være i besittelse av dokumentene.

Jeg regner med at TV2 og Nrk spanderer en halvtime i nyhetene hver dag om dette. (Kommer neppe til å skje, og dette sier vel det meste om norske medier)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke bra ut. 

En forskjell jeg ser umiddelbart, er at Bidens advokater leverte dokumentene med en gang de ble klar over dem, mens Trumps advokater trenerte saken i månedsvis og nektet å levere dem fra seg.
Pluss at for Biden var det snakk om mens han var visepresident, ikke president, men men.

Har ikke fått med meg at NRK og TV2 kjørte en halvtime i nyhetene om Trumps dokumentbaluba hver dag. Gjorde de det en eneste dag? Kanskje du har tilgang på et alternativt univers.

• Liker 4
Skrevet

Kjenner ikke til saken om Trump, men er mulig at de trenerte saken, skjønner heller ikke hvorfor tidligere presidenter skal ha lov til å besitte hemmelig stemplede dokumenter overhode. Er på ingen måte ute etter å forsvare Trump, bare påpeke hykleriet i norske medier. Om det var en halvtime hver dag vet jeg ikke, men det føltes slik, en litt syklig fiksering kanskje. Jeg må likevel få skryte litt av CNN som faktisk turde å si at Biden kan ha større juridiske problemer en Trump.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er mye verre å glemme dem et sted enn å oppbevare dem i en safe hjemme hos seg. 

Det kan ha med mistankene om Bidens begynnende demens. Han har hatt rar oppførsel ved flere anledninger. 

Men det blir neppe nevnt noe særlig i norsk pro-Biden media.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
8 hours ago, kat-e said:

Teoretisk kan en president i USA faktisk oppbevare hemmelige stemplede dokumenter. De må selvsagt oppbevares på en trygg måte. Da Trump fikk beslaglagt en del dokumenter fra en bevoktet safe i sitt hjem, holdt Nrk, Tv2, VG og resten av norske medier på med massiv dekning av dette i ukesvis. Joe Biden var krass i sin kritikk av Trump, og var sjokkert over det som hadde skjedd.

Nå viser det seg at han selv har oppbevart hemmelige stemplede dokumenter, enda verre, de var ikke bevoktet eller oppbevart i en safe, men derimot glemt igjen på et kontor.  Juridisk sett kan Joe Biden være i større juridiske problemer en Trump, siden det er usikkert om han den gangen hadde myndighet til å være i besittelse av dokumentene.

Jeg regner med at TV2 og Nrk spanderer en halvtime i nyhetene hver dag om dette. (Kommer neppe til å skje, og dette sier vel det meste om norske medier)

Jeg så dette på NRK både i dag og i går.

Hva fabler du om?

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kudos til Dagbladet :

image.thumb.jpeg.a34caeebf2d503e3f035ebff41f0ec41.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Får bli med i demenskoret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...