Leeloo Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har mottatt siste strømregning fra strømselskapet. Syntes den var unormalt høy og regnet sammen kwt. De har målt over 1000 kwt mer enn nettleier Elvia (har ikke gjennomfakturering), er det noe jeg ikke har fått med meg? Fant ikke noe om dette på nett, og på bilder av fakturaer med gjennomfakturering er kwt på nettleia det samme som på strømmen. Kan se ut som det var slik i nov også, men ikke så ekstrem forskjell. Får ikke sjekket på nettsiden fordi jeg byttet strømleverandør nå i januar (til en som gjennomfakturerer, men hsr noen screenshots heldigvis). Skal selvfølgelig ringe, men vil bare sjekke om det er normalt (har ikke tenkt på å sammemligne før engang, sløvt av meg selvfølgelig). Noen som kan sjekke sine regninger? At beløpet endres pga av strømpris forstår jeg, men ikke forbruket. Dette gjelder forøvrig hytta. I des i 2021 bodde det noen der hele mnd, og det var kaldt, forbruket var da 1400 kwt. Denne desember var vi der to helger, forbruket er målt til over 2400 kwt (vi skrur ned så mye som er forsvarlig når vi ikke er der). Det bor noen der nå som fyrer som gale (har app på varmepumpa), de har brukt 524 kwt så langt i januar i følge Elvia, Los, som er ny leverandør, har målt 474 kwt, mulig de ligger ett døgn bak.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har ikke gjennomfakturering. Har Kraftriket som strømleverandør og de fakturer alltid for samme mengde kwt som netteier. Gårsdagens forbruk oppdateres i appen på morgenen dagen etter. Anonymkode: 4f874...7bd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Høres ut som de har stipulert forbruket 🤦♀️ Anonymkode: 06d14...ed9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som de har stipulert forbruket 🤦♀️ Anonymkode: 06d14...ed9 Det står ingen steder at de gjør det. Betaler etterskuddsvis, og forbruket er listet opp i bolker etter dato (1.-7.11, 7.-14.11 osv.). Uansett, takk for svar, skal ringe og sjekke senere. Bare idiotisk av meg å ikke ha oversikt over alle fakturaene lenger ettersom brukeren er sperret. Har kopi av tre fakturaer, får ta utgangspunkt i dem. Anonymkode: 913d9...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå