Gå til innhold

Rett måte å håndtere dette på;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ungene har glemt bilsetet, sjekker ikke mannen dette og kjører avgårde. Plutselig oppdager han det, og skriker med irritert stemme at ungene må ta på belte, hvorav den eldste svarer tilbake «jeg vil ikke». Da trykker mannen bremsen i bånn mens bilen er i fart sp ungene flyr inn i seteryggen. Han mener de er gamle nok til å huske bilbelte selv. (6 og 9 år)

Jeg tenker med en gang at denne mannen er det noe galt med, og jeg ville gått fra ham, men dama hans tenker tydeligvis ikke det samme. Er dette noe å ta opp med barnevernet? Han drikker også endel i ukedagene og er ufyselig i væremåten mot barna.

Anonymkode: 1d086...327

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på farta da. Hvis farta er så høy at de de får vondt eller kan skade seg så må det tas opp ja. Høres ut som om det er litt av hvert å ta opp uansett her.

Anonymkode: 9ea68...619

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Han virker jo ikke lur ut 😮

Anonymkode: a4bd1...4d3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det å bråbremse litt for å vise at kroppen ikke stopper når de ikke har bilbelte er vel ikke det verste her. 
At han generelt er ufyselig (hva du nå legger i det) er problemet her.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når ungene har glemt bilsetet, sjekker ikke mannen dette og kjører avgårde. Plutselig oppdager han det, og skriker med irritert stemme at ungene må ta på belte, hvorav den eldste svarer tilbake «jeg vil ikke». Da trykker mannen bremsen i bånn mens bilen er i fart sp ungene flyr inn i seteryggen. Han mener de er gamle nok til å huske bilbelte selv. (6 og 9 år)

Jeg tenker med en gang at denne mannen er det noe galt med, og jeg ville gått fra ham, men dama hans tenker tydeligvis ikke det samme. Er dette noe å ta opp med barnevernet? Han drikker også endel i ukedagene og er ufyselig i væremåten mot barna.

Det var jo genialt av ham å vise barna hva som skjer hvis de ikke har bilbelte.  

Mitt barn nektet å ta på seg jakka og slo seg vrang. Jeg åpnet inngangsdøra og lot ham gå ut i - 8 grader i 10 sekunder.   Gutten skjønte hvorfor jakke er viktig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er hans ansvar, og hans ansvar som sjåfør alene.

Anonymkode: a6e56...d19

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En sjåfør som brått bråbremser midt i veien kan skape kjedekollisjon. 
En så dårlig sjåfør har ikke noe på veien å gjøre. Ville ringt politiet, så de fikk sjekket ham opp.

For øvrig er vel sjåfør ansvarlig for bilbeltebruk på passasjerer under 16 år, mener jeg å huske.

Anonymkode: 6fb30...766

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (12 timer siden):

Det å bråbremse litt for å vise at kroppen ikke stopper når de ikke har bilbelte er vel ikke det verste her. 
At han generelt er ufyselig (hva du nå legger i det) er problemet her.

Vil du ikke si at ufyselig er det at han behandler ungene sånn? 

Skrevet
Akryl skrev (12 timer siden):

Det var jo genialt av ham å vise barna hva som skjer hvis de ikke har bilbelte.  

Mitt barn nektet å ta på seg jakka og slo seg vrang. Jeg åpnet inngangsdøra og lot ham gå ut i - 8 grader i 10 sekunder.   Gutten skjønte hvorfor jakke er viktig.

Joda, men du risikerte ikke å brekke nesa hans i døra. Jeg vil ikke si det er det samme som å bråbremse en bil, med løse unger i baksetet. Det er bare å gange kroppsvekta til barnet . 

En person på 100 kg veier 629 kg med en fart på 40 km/t.. Man vil ikke ha 629 kg i bakhuet, og man vil ikke at ungen skal kjenne på den differansen med trynet først inn forsetet

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg antar at han bremset i en slik fart og på et såpass øde sted at det ikke var fare for andre trafikanter, og at ungene kun fikk en lærepenge! I såfall synes jeg at det var ok å vise ungene at vi har ikke kun på bilbelte fordi "pappa har sagt det" eller fordi vi kan få bot. Barnevernet fordi han er utfordragelig? Antar at han er ok som regel, og at det at dere to ikke har kjemi er ikke god nok grunn til å melde til barnevernet. Ungene er gamle nok til å huske å ta på bilbelte selv. Men han har selvsagt ansvar for å sjekke til de er 15 år. Men man skal ikke måtte fortelle en 6-åring hver gang at han må ta på bilbelte

Anonymkode: ae805...363

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 13.19):

Jeg antar at han bremset i en slik fart og på et såpass øde sted at det ikke var fare for andre trafikanter, og at ungene kun fikk en lærepenge! I såfall synes jeg at det var ok å vise ungene at vi har ikke kun på bilbelte fordi "pappa har sagt det" eller fordi vi kan få bot. Barnevernet fordi han er utfordragelig? Antar at han er ok som regel, og at det at dere to ikke har kjemi er ikke god nok grunn til å melde til barnevernet. Ungene er gamle nok til å huske å ta på bilbelte selv. Men han har selvsagt ansvar for å sjekke til de er 15 år. Men man skal ikke måtte fortelle en 6-åring hver gang at han må ta på bilbelte

Anonymkode: ae805...363

Nei:) Det var en spontan brems, i et boligfelt. Gjort i sinne

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 23.56):

Er det din mann eller en annen sin mann? Var uforståelig det du skrev om det. Er det eksmannen din? 

Eller noen du kjenner? Familie?

Uansett, mannen bør meldes til bv ja! Det er IKKE normal oppførsel. Det skremmer barna og mulig han drikker når han kjører eller ikke er helt edru?

Hans ansvar å passe på bilbelte. For øvrig bør minste ha stol enda eller i det minste pute!

Anonymkode: c3425...6b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det din mann eller en annen sin mann? Var uforståelig det du skrev om det. Er det eksmannen din? 

Eller noen du kjenner? Familie?

Uansett, mannen bør meldes til bv ja! Det er IKKE normal oppførsel. Det skremmer barna og mulig han drikker når han kjører eller ikke er helt edru?

Hans ansvar å passe på bilbelte. For øvrig bør minste ha stol enda eller i det minste pute!

Anonymkode: c3425...6b8

Ja, jeg vet veldig godt hvem det er:) Det er mannen til dama (dama hans), tredjeperson entall og fugleperspektiv om du vil. Jeg Tror det er riktig forklaring.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er bekymret for at barna opplever omsorgssvikt så melder du såklart inn. Betyr ikke at barna mister hjemmet sitt. Kanskje far får hjelp med problemet sitt?

Barn og rus hører ikke sammen. og å glemme ta på bilbelte hadde vært uaktuelt for min del.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 23.56):

jeg håper detta er en uekte situasjon ??🥺 barnevernet asap ja, man kan melde anonymt og det bør defintivt skje ! 

• Liker 1
Skrevet

Ikke bra! Hvordan reagerte barna på dette?

Anonymkode: 8925d...145

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke bra! Hvordan reagerte barna på dette?

Anonymkode: 8925d...145

Ble stille 

• Hjerte 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (18 minutter siden):

jeg håper detta er en uekte situasjon ??🥺 barnevernet asap ja, man kan melde anonymt og det bør defintivt skje ! 

Nei:) Det er ekte. Det er noen år siden, men situasjonen er ekte

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei:) Det er ekte. Det er noen år siden, men situasjonen er ekte

Noen år siden og dere i nærheten sa ingenting gjorde ingenting og ringte heller ikke barnevernet ?? 🥺

• Liker 1
Skrevet

Herregud alt man skal reagere på nå til dags

Anonymkode: c1ccc...ab4

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...