Gå til innhold

Alt er bare plikt! Føler meg fanget i lav intelligens.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobb. Men har ikke de største lønningene i Norge heller. Alene, ingen barn, leier. Men så er det andre ting jeg også vil. 
Saken er bare at jeg jobber mye overtid fordi jeg er redd for at det kommer en tid da alt vi gå vekk i store sumer. 
Og at huseier skal sette opp leien mye. Bare for at de skal redde seg selv såklart.. 

Jeg er så lei av at vi liksom ikke kan gjøre noen ting lenger. Greit nok at vi jobber, men alt er liksom jobb, og pengene går ut fortere enn de kommer inn, på en måte. Jeg er lei av at vi skal bruke hele tiden på å jobbe, for å tjene eliten. Noen som skal bestemme hva jeg skal ha i lønn (ikke min arb.giver, men de som bestemte hva hver enkelt jobb er verdt), irriterende nyrike fittetryner som presser opp prisene. Hadde jeg ikke hatt så lav intelligens så hadde jeg vært friere.

Anonymkode: 4f022...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du hadde vært friere hvis du sluttet å være bitter og ha fokus på alt du ikke har. 

Anonymkode: 285c2...a98

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror du hadde vært friere hvis du sluttet å være bitter og ha fokus på alt du ikke har. 

Anonymkode: 285c2...a98

Er mye jeg ikke har, men som jeg ikke er bitter for å ikke ha. Alle kan ikke ha alt, men jeg gidder ikke å tjene andre 100%. De med lavest intelligens havner nederst. 

Skrevet

sammenligner du intelligens men kunnskap, så er du nok dum ja.

IQ er en målestokk på hvor fort du klarer å løse et problem i forhold til lokasjon og alder.

Kunnskap er det du har igjen, når du har løst problemet og legger informasjonen på minnet som varig kunnskap/erfaring.

Anonymkode: a45b7...e6f

• Liker 2
Skrevet

Fra 2020 til 2022 økte pengemengden i Norge med 680 milliarder. Det ble altså flere kroner som jaktet på de samme varene og tjenestene. Grunnen til at de fleste får mindre å rutte med, er at pengene er blitt mindre verdt. Det blir sannsynligvis verre før det blir bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har jobb. Men har ikke de største lønningene i Norge heller. Alene, ingen barn, leier. Men så er det andre ting jeg også vil. 
Saken er bare at jeg jobber mye overtid fordi jeg er redd for at det kommer en tid da alt vi gå vekk i store sumer. 
Og at huseier skal sette opp leien mye. Bare for at de skal redde seg selv såklart.. 

Jeg er så lei av at vi liksom ikke kan gjøre noen ting lenger. Greit nok at vi jobber, men alt er liksom jobb, og pengene går ut fortere enn de kommer inn, på en måte. Jeg er lei av at vi skal bruke hele tiden på å jobbe, for å tjene eliten. Noen som skal bestemme hva jeg skal ha i lønn (ikke min arb.giver, men de som bestemte hva hver enkelt jobb er verdt), irriterende nyrike fittetryner som presser opp prisene. Hadde jeg ikke hatt så lav intelligens så hadde jeg vært friere.

Anonymkode:

Når man måler alt i penger og makt kan selv ikke den rikeste og mektige bli lykkelig. Det er oppskriften på et dårlig liv. 

Den dagen du finner indre lykke, uavhengig av ytre faktorer, så vil det du skriver her være meningsløst. 

Anonymkode: f9912...804

Skrevet

Kan love deg at man ikke får noe høyere intelligens ved å henge på KG i alle fall.

Anonymkode: 21178...2a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du har helt feil fokus. Du kan gjøre din jobb til den lønn som er tilbudt deg eller du kan finne deg noe annet. Du kan satse på eget firma med den risiko det innebærer. Alle firma har begynt ved at noen valgte å ta risiko og tjene minimalt et par år før kundekretsen var vel etablert og det ble god fortjeneste. Du har flere muligheter men velger ingen av dem. Det er lite sannsynlig at penger bare vil falle i hendene dine av seg selv. Olav Thon solgte jordbær på gaten og Røkke var fisker før han investerte i en fisketråler og derpå stadig nye prosjekter når den kastet av seg noe å investere. Man må tenke selv og våge å satse på ideer. Det går ikke bra for alle. Noen ideer er dårlige. Det er mange som trenger hjelp i dag. Du kan selge dine tjenester. Tilby deg å gjøre noe som gjør livet enklere for folk. 

Anonymkode: a1fb1...f1e

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det. 

_popcorn_, adm

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Du jobber ikke for "å tjene eliten". Du jobber for å ha tak over hodet, og mat på bordet. Det er ikke et eget råd som setter seg ned og bestemmer hva hvert yrke er verdt. Du står derfor fritt til å forhandle med egen arbeidsgiver om lønn, eller å finne deg en annen jobb.

Du kan ta en videreutdanning eller en ny utdanning, du kan ta kurs eller skaffe deg kompetanse på annet sett for å bli en mer attraktiv arbeidstaker og dermed kunne be om mer lønn. Det er egentlig ikke så komplisert, men da må man være villig til å ta i et tak - om du bare bruker energi på å sutre over det du ikke har og det du ikke er vil du aldri komme deg videre. Mulighetene er der, men det er opp til deg å benytte deg av dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...