Gå til innhold

Hva betyr emojien rullende marsvin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett den før. Kanskje en som kjeder seg? 

Anonymkode: 01bbd...bce

• Liker 1
Skrevet

Ved første øyekast trodde jeg faktisk at dette lignet på en liten katt. :ninuskapus: 

Kanskje dette marsvinet venter på at noen skal klappe den, eller gi den litt mat? 

Anonymkode: 1bb26...1db

Skrevet

Syns det ligner på hamster. Hva det betyr vet jeg ikke.

Anonymkode: b63f1...6ee

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble det en gang i tiden laget en emoji tilegnet hver av de som var moderatorer den gangen og dette var en av dem. Nå husker jeg ikke hvem det var eller når (Kanskje 15 år siden?), men jeg husker at denne :nigo: var tilegnet moderatoren "Nigo-san". 

Hilsen Leo som har vært "fast inventar" på KG i snart en mannsalder :ler: 

• Liker 1
Skrevet
On 1/27/2023 at 10:03 PM, Leo said:

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble det en gang i tiden laget en emoji tilegnet hver av de som var moderatorer den gangen og dette var en av dem. Nå husker jeg ikke hvem det var eller når (Kanskje 15 år siden?), men jeg husker at denne :nigo: var tilegnet moderatoren "Nigo-san". 

Takk! Er vel en viss sjanse for at moderatoren som valgte marvinet har sluttet. :marsvin:

Skrevet
On 1/12/2023 at 6:38 PM, AnonymBruker said:

Ved første øyekast trodde jeg faktisk at dette lignet på en liten katt. :ninuskapus: 

Kanskje dette marsvinet venter på at noen skal klappe den, eller gi den litt mat? 

Anonymkode: 1bb26...1db

Det var en søt forklaring! 

Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)
Leo skrev (På 27.1.2023 den 22.03):

Kan jeg spørre når kvinneguiden ble åpnet?

Endret av CatPerson123
Skrevet
SVK skrev (På 11.1.2023 den 23.42):

Hva betyr emojien rullende marsvin?

:marsvin:

Det er ikke et marsvin. Marsvin har ikke hale. Denne her har en liten hale. Dette er en kattunge. 

Anonymkode: 189cd...37d

Skrevet
CatPerson123 skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre når kvinneguiden ble åpnet?

1999 mener jeg å huske. Var opprinnelig en side for vordende bruder, men skiftet navn til Kvinneguiden i 2000/2001. Mener jeg har vært bruker siden en eller annen gang i 2000. Har aldri slettet brukeren min eller skiftet brukernavn, så jeg har vært her mer eller mindre sammenhengende i godt over 20 år! :ler: 

Skrevet
Leo skrev (1 minutt siden):

1999 mener jeg å huske. Var opprinnelig en side for vordende bruder, men skiftet navn til Kvinneguiden i 2000/2001. Mener jeg har vært bruker siden en eller annen gang i 2000. Har aldri slettet brukeren min eller skiftet brukernavn, så jeg har vært her mer eller mindre sammenhengende i godt over 20 år! :ler: 

En ekte ringrev:-).

Anonymkode: caaa2...29d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke et marsvin. Marsvin har ikke hale. Denne her har en liten hale. Dette er en kattunge. 

Eller en hamster. Mest sannsynlig en hamster. Et marsvin er det ihvertfall ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (7 minutter siden):

Takk! Er vel en viss sjanse for at moderatoren som valgte marvinet har sluttet. :marsvin:

De valgte ikke. Emojien ble laget som en form for karikatur. Vet ikke om moderatoren har sluttet, men det daværende brukernavnet er i hvert fall borte. Og det ER en kattunge. Hvorfor den heter "marsvin" nå vites ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ekte ringrev:-).

Anonymkode: caaa2...29d

Har sett det meste, ja! :nigo: 

Gjest CatPerson123
Skrevet
Leo skrev (23 minutter siden):

Det er lenge ja! Står på profilen din at du har vært medlem siden 1970, er vel ikke sant?

Skrevet
CatPerson123 skrev (5 minutter siden):

Det er lenge ja! Står på profilen din at du har vært medlem siden 1970, er vel ikke sant?

Nei. Det ble slik etter en omlegging for mange år siden da alle gamle medlemmer fikk opp 1970. Er nok ikke så mange igjen nå... 

Skrevet
Leo skrev (6 timer siden):

Ah... husker deg godt fra gode, gamle dager 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

11 hours ago, AnonymBruker said:

Eller en hamster. Mest sannsynlig en hamster. Et marsvin er det ihvertfall ikke. 

11 hours ago, Leo said:

De valgte ikke. Emojien ble laget som en form for karikatur. Vet ikke om moderatoren har sluttet, men det daværende brukernavnet er i hvert fall borte. Og det ER en kattunge. Hvorfor den heter "marsvin" nå vites ikke. 

Takk!  Hva mener du med "laget som en form for karikatur"? Designet Kvinneguiden selv denne emojien for at den skulle være en karikatur av moderatoren? Og het emojien kattunge(eller noe lignende) tidligere og var en karikatur av en moderator som het kattunge(eller noe lignende)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...