AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Flyr alene med baby, med en mellomlanding. Noen som har gjort dette og har tips for å gjøre reisen enklest mulig? Feks noe man absolutt bør ha i håndbagasjen, noe man kan be om på flyplassen e.l. Anonymkode: 062d8...42e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Stakkars baby 🙈 Anonymkode: 40221...93a 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stakkars baby 🙈 Anonymkode: 40221...93a Vet du at slike som syter og griner på flyet pga babyer som uttrykker misnøye er hatet av flyvertinner..? Det der dem som gjør jobben fæl å håndtere i slike settinger, ikke babyen. Anonymkode: 42f19...f06 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Vi tok poden med på 6 timers flytur, når han var 4 mnd. gammel og 2 mnd. korrigert alder. Det gikk helt fint med han. Det var 3 til unger under 1 år med dette flyet og alle var plassert på de tre fremste radene. En av de ungene skrek hele tiden. Under flyturen, på hotellet i syden og på flyturen hjem. Foreldre dret tydeligvis i ungen og skrikingen dens. Man kunne tydelig se at ungen var blitt solbrent, så her var det nok noen foreldre som hadde strøket på foreldreskolen, om den fantes og var obligatorisk for de som skulle bli foreldre. De 2 andre ungene var det ikke noe unormalt støy fra, men litt surking, når de ble sultne er da bare helt naturlig. Ved landing ble det selvsagt litt skriking, mens vår kar sovnet da. he he. Kan ikke komme på noe spesielt du må ha med som du ikke allerede har med. Anonymkode: 0bffc...020
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Stakkars baby 🙈 Anonymkode: 40221...93a Hva bidro du egentlig med? Neste gang, la vær å bruke energien din på å skrive og trykke «send inn svar», så gjør du oss alle en stor tjeneste. TS: hva har du tenkt å pakke? Anonymkode: 5e695...743
Pølsevann Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Bæresele!! Det er et must! Og mange bleier, klesskift til babyen og deg (i tilfelle bleielekkasje på deg eller sprutgulp), smokker hvis baby bruker det. Vi synes pysj med fot er praktisk, så ikke sokker faller av og du ender med kalde føtter. Stellematte, bleieposer til å kaste i og våtservietter. Hvis du har flaskebarn må du ta med nok mme til et døgn elstra i tilfelle forsinkelser eller mistet bagasje. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Definitivt bæretøy. Anonymkode: 35fb8...98a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva bidro du egentlig med? Neste gang, la vær å bruke energien din på å skrive og trykke «send inn svar», så gjør du oss alle en stor tjeneste. TS: hva har du tenkt å pakke? Anonymkode: 5e695...743 Pølsevann skrev (45 minutter siden): Bæresele!! Det er et must! Og mange bleier, klesskift til babyen og deg (i tilfelle bleielekkasje på deg eller sprutgulp), smokker hvis baby bruker det. Vi synes pysj med fot er praktisk, så ikke sokker faller av og du ender med kalde føtter. Stellematte, bleieposer til å kaste i og våtservietter. Hvis du har flaskebarn må du ta med nok mme til et døgn elstra i tilfelle forsinkelser eller mistet bagasje. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Definitivt bæretøy. Anonymkode: 35fb8...98a Vi jobber med å bli vant med bæresele (ikke alltid hun synes det er noe særlig…), ellers sliter jeg på flyplassen 😬 Fullammer, så trenger heldigvis ikke tenke på mat. Reisen tar rundt et døgn dør til dør, så bleier, skift, stelleutstyr er en selvfølge. Pysj med fot var smart, dess færre små ting jeg kan miste på veien dess bedre. Har noen prøvd å skifte bleie på de små flytoalettene, forresten? Er det like stress som jeg innbiller meg? Anonymkode: 062d8...42e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Jeg synes bæresele på flyreiser bare var i veien og slitsomt, og baby hatet den 😆 Så her fungerte bilsetet nye bedre! Er turen lang er det vel verdt pengene med ekstra sete til baby og setet, så lenge setet er godkjent for fly (vårt maxi cosi var det). Hvis det ikke er aktuelt syntes jeg egentlig det var enklere uten bæresele. Synes det var greit med todelte plagg slik at det var enklere å regulere temperaturen underveis, som bukse+jakke/genser heller enn heldress. Smokk med smokkesnor og koseteppe hvis dere bruker det Bytte bleie på flytoalett gikk helt fint når baby var så liten. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stakkars baby 🙈 Anonymkode: 40221...93a Hvorfor det? Anonymkode: 59131...e41
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi jobber med å bli vant med bæresele (ikke alltid hun synes det er noe særlig…), ellers sliter jeg på flyplassen 😬 Fullammer, så trenger heldigvis ikke tenke på mat. Reisen tar rundt et døgn dør til dør, så bleier, skift, stelleutstyr er en selvfølge. Pysj med fot var smart, dess færre små ting jeg kan miste på veien dess bedre. Har noen prøvd å skifte bleie på de små flytoalettene, forresten? Er det like stress som jeg innbiller meg? Anonymkode: 062d8...42e Noen flyplasser, blant annet Gardermoen, låner ut vogn gratis også hvis du trenger det. Kanskje se om det er en mulighet der dere mellomlander også, hvis bæresele ikke er så populært? Bare vær obs på begrenset antall, så det er ikke alltid garantert tilgjengelig 🙈 Anonymkode: 98bc8...808
Pølsevann Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen flyplasser, blant annet Gardermoen, låner ut vogn gratis også hvis du trenger det. Kanskje se om det er en mulighet der dere mellomlander også, hvis bæresele ikke er så populært? Bare vær obs på begrenset antall, så det er ikke alltid garantert tilgjengelig 🙈 Anonymkode: 98bc8...808 Tror de bare har vogner for større barn, ikke for 2 mnd gamle babyer som ikke kan sitte.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 Pølsevann skrev (31 minutter siden): Tror de bare har vogner for større barn, ikke for 2 mnd gamle babyer som ikke kan sitte. Det er sant, tenkte ikke så langt at baby selvsagt ikke kan bruke de sportstrillene de har 😅 Anonymkode: 98bc8...808
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Bæresele. Men lær baby så sove i den først. De sover jo mye når de er 2 år, så det kan gå kjempefint dette. Baby hammock? Noe hengekøye ting til baby som man kan ha på fly (ikke prøvd selv, men er nok fint for lengre turer) Anbefaler også smokkesnor, og å feste noen leker i en snor slik at de ikke faller på gulvet Ellers, våtservietter, skift, flere bleier. Pakk det praktisk, slik at du vet hvor alt er til enhver tid, og enkelt får fisket ut det du trenger med en hånd. Jeg har opplevd bæsjekrise på fly... Til deg selv: headset og sjokolade liggende lett tilgjengelig, til når babyen sovner i bæresele/på fanget Jeg syns det var superchill å fly med en liten baby. Litt mer styr når de nærmer seg et år😅 Anonymkode: d81ef...9c2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bæresele. Men lær baby så sove i den først. De sover jo mye når de er 2 år, så det kan gå kjempefint dette. Baby hammock? Noe hengekøye ting til baby som man kan ha på fly (ikke prøvd selv, men er nok fint for lengre turer) Anbefaler også smokkesnor, og å feste noen leker i en snor slik at de ikke faller på gulvet Ellers, våtservietter, skift, flere bleier. Pakk det praktisk, slik at du vet hvor alt er til enhver tid, og enkelt får fisket ut det du trenger med en hånd. Jeg har opplevd bæsjekrise på fly... Til deg selv: headset og sjokolade liggende lett tilgjengelig, til når babyen sovner i bæresele/på fanget Jeg syns det var superchill å fly med en liten baby. Litt mer styr når de nærmer seg et år😅 Anonymkode: d81ef...9c2 Mente så klart 2mnd Anonymkode: d81ef...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 23.23): Vi tok poden med på 6 timers flytur, når han var 4 mnd. gammel og 2 mnd. korrigert alder. Det gikk helt fint med han. Det var 3 til unger under 1 år med dette flyet og alle var plassert på de tre fremste radene. En av de ungene skrek hele tiden. Under flyturen, på hotellet i syden og på flyturen hjem. Foreldre dret tydeligvis i ungen og skrikingen dens. Man kunne tydelig se at ungen var blitt solbrent, så her var det nok noen foreldre som hadde strøket på foreldreskolen, om den fantes og var obligatorisk for de som skulle bli foreldre. De 2 andre ungene var det ikke noe unormalt støy fra, men litt surking, når de ble sultne er da bare helt naturlig. Ved landing ble det selvsagt litt skriking, mens vår kar sovnet da. he he. Kan ikke komme på noe spesielt du må ha med som du ikke allerede har med. Anonymkode: 0bffc...020 Spesielt av deg og kritisere andre foreldre når du har hatt med en prematur unge på flytur til syden i løpet av dens første leveår. Det er jo ikke anbefalt både av hensyn til bakterier og at babyen bør skjermes. hilsen mammapolitiet Anonymkode: 8d411...62c 2 1
Sensi Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 Bæresele, ekstra skift til deg og baby. Pass på å ha med vann og matpakke til deg selv på flyet. Regner med du skal holde baby. Får du med deg en slags pute til å støtte armen din? Baby er så liten så går nok veldig bra. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 0.46): Vi jobber med å bli vant med bæresele (ikke alltid hun synes det er noe særlig…), ellers sliter jeg på flyplassen 😬 Fullammer, så trenger heldigvis ikke tenke på mat. Reisen tar rundt et døgn dør til dør, så bleier, skift, stelleutstyr er en selvfølge. Pysj med fot var smart, dess færre små ting jeg kan miste på veien dess bedre. Har noen prøvd å skifte bleie på de små flytoalettene, forresten? Er det like stress som jeg innbiller meg? Anonymkode: 062d8...42e Det er faktisk ofte stellebord man kan felle ned fra veggen på toalettet, ikke supergod plass akkurat men man får lagt babyen ned Vi fløy til USA da min eldste var 9 mnd, da fikk vi plass rett bak veggen på toalettet i midten, der fikk vi også en seng til å henge på veggen, så fikk lagt han fra meg. Du kan eventuelt sjekke om det er et så stort fly at det er et alternativ? God tur! Anonymkode: aecf8...335
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #18 Skrevet 13. januar 2023 Kjøp eget sete til baby og ta med bilstol. Så kan baby sitte der når fornøyd og når sover. Noen fly har bassinette som man kan bestille, hvis man er ute i god tid. Du må ha en måte å frakte baby på rundt på flyplass. Skal du sende vognen? Isåfall ha bæresele med, og bagasjen i ryggsekk. Ha en plan for hvordan du går på do, både på flyplass og ombord. Amme baby under takeoff og landing, da slipper baby ubehag ved trykkendring. Anonymkode: 30755...b93 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #19 Skrevet 13. januar 2023 Ta med nok skift. Et tynt teppe i ull som pakker lite, men brettes ut stort. Det er helt greit å skifte bleie på do. Ta med slike papirtrekk til å legge over. Anonymkode: 30755...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå