Gå til innhold

Billigst mulig maling og utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke butikker er det billigst mulig både maling og utstyr? Hvilke merker er ikke av den dyreste typen?

Anonymkode: aa527...64a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sjekke kupp og gis bort på Finn.no? Der kan du finne malerutstyr og bøtter som er nye og uåpna/lite brukt såfremt du er åpen for nyanser. 

Fargerike har rabatter på over/feilprodusert maling. OBOS-rabatt på fargehandel og maxbo. Egne merker som harmoni kan være billigere enn feks jotun. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg malte min første leilighet med billig maling. Aldri igjen! Veggene var fortsatt «sticky» å ta på 2 år etterpå og et tykt lag støv festet seg.

Jotun er det billigste jeg går for nå.

Anonymkode: 4486c...382

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilke butikker er det billigst mulig både maling og utstyr? Hvilke merker er ikke av den dyreste typen?

Egne merkevarer er billigst. Evt som noen skriver over her: Sjekk finn.

Men husk at du får hva du betaler for både med billig maling og utstyr. Greit nok hvis man skal male boden, men hadde aldri valgt det ellers i huset.

Anonymkode: 63c99...09d

• Liker 1
Skrevet

Maling, pensler og ruller er noe du ikke bør spare penger på, gå for kvalitetsmerker for å få et best mulig resultat. Og hvis du skal maskere, ikke kjøp Byggmax sin tape, den var så dårlig feste i at den falt ned fra veggene før vi rakk å male😅

Anonymkode: 293c6...6dd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor du i Vestfold kan Maxmaling anbefales Jula/Biltema har ok maleutstyr :)  

• Liker 2
Skrevet

Men vil du ha billigst, eller vil du ha billigst men fortsatt bra kvalitet. 

Clas Ohlson fører svensk merke Stiwex som lager gode malekoster og maleruler (og sparkelspader) men er mye billigere enn Jotun. Clas Ohlson selger også enda billigere malekoster og ruller, og selger billig maling, men jeg vil ikke anbefale det (maling). Coop obs fører maling av merke Infra og Butinox, som er billigere enn Jotun og er bra. Jeg tror Norsjø maling som selges på Megaflis er også bra, men den har jeg ikke prøvd selv. 

Anonymkode: 2bdf8...e00

• Liker 2
Skrevet

Kjøp billigst maling, men kjøp hos en forhandler f.eks. Fargerike. Der er det minimal forskjell på det dyreste og det billigste av interiørmaling for folk flest. For utstyr vil jeg absolutt anbefale å gå for merkevarene og det som koster. På utstyr er pris ofte lik kvalitet.

Anonymkode: 634cc...d35

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at billig maling ofte dekker så dårlig at man må ha flere strøk eller ender opp med å male over med noe dyrere etterpå, så det blir gjerne ikke så billig som man hadde sett for seg.

Vil heller anbefale deg å se etter tilbud på et av de kjente merkene. Mener jeg har sett Nordsjö relativt billig på megaflis for eksempel.

Anonymkode: b0c3a...bc0

• Liker 1
Skrevet

Infra fra Obs er ganske rimelig maling, og jeg er veldig fornøyd med den. Dekker godt, er ikke klissete etterpå, og er lett male med. 

Kjøper også Infra sitt maleutstyr. Eneste er maskeringstape, der kjøper jeg god kvalitet! 

Anonymkode: 3517b...2a2

• Liker 1
Skrevet

Obs bygg butinox eller jotun er bra. De har mange billige varianter til tak og vegg. 

Anonymkode: 33e0c...25d

• Liker 2
Skrevet

Enig med over. Ikke bruk det aller billigste av maling, men kjøp ok maling på Obs bygg og andre som selger til edruelig pris og har gode tilbud med jevne mellomrom.

Spar heller inn på pensler og ruller. Der er det unødvendig å bruke penger.

De har billige pensler og ruller på butikker som Clas O, Biltema mm. 

Anonymkode: 6c60a...86d

• Liker 1
Skrevet

Er det grei maling og maleutstyr på Rusta?

Skrevet

Skal du male innendørs der du ser finishen i godt lys, nære i mange år så er det bedre å ikke male enn å male med billigst mulig maling og utstyr.

Ny,billig og dårlig malejobb er mye styggere enn en gammel og slitt god malejobb med gyselige farger.

Anonymkode: dcd55...a3f

Skrevet

Kjøp skikkelig maling på tilbud heller. Billig maling og koster er noe dritt å male med, og det blir ikke fint heller. 

Anonymkode: f9624...784

Skrevet

Megaflis. Nordsjø har samme kvalitet som Lady.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...