Gå til innhold

Bekkensmerter, kom de tidlig med nr.2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde rimelig vondt i 3.trimester. Er nå 7 uker med nr.2 og føler det stikker litt i symfysen allerede. Hvis det her starter så tidlig så kommer jeg til å slite😅😬

Anonymkode: cd22d...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kom tidlig med nr 1… fikk beskjed av fysio at det kan starte helt ned i uke 4-5, da det skyldes hormoner. 

Anonymkode: ce2af...29e

Skrevet

Startet rundt uke 15 sist. Denne gang kjente jeg allerede fra uke 8..

Anonymkode: feb64...dfb

Skrevet

Startet tidligere for hvert barn, men jeg var avhengig av rullestol i de to første svangerskapene. Det var jeg ikke i det siste, fordi jeg tidlig tok hensyn. 

• Liker 1
Skrevet
Sententia skrev (2 minutter siden):

Startet tidligere for hvert barn, men jeg var avhengig av rullestol i de to første svangerskapene. Det var jeg ikke i det siste, fordi jeg tidlig tok hensyn. 

Ble du helt bra etter de to første ? Jeg fødte for 2 år siden og sliter veldig enda 😕 Brukte krykker og sterke medisiner gjennom svangerskapet, var mye sengeliggende. Er fortsatt ikke tilbake i jobb. Har prøvd alt 😩 ønsker meg et barn til, men tørr ikke.

Skrevet

Startet i uke 10 med første. Hadde mye plager. Med nr to kjente jeg bare litt helt på slutten av svangerskapet. Så kan gå begge veier😉

Anonymkode: e5c4c...88e

Skrevet

Ja, var slik jeg fant ut at jeg var gravid 🫣 Før første graviditet hadde jeg aldri hatt ryggvondt noen sinne, slet litt på slutten men var i relativt grei form når det gjaldt rygg og bekken. Var så helt fin i ryggen i 3-4 år, før jeg begynte å få smerter igjen. Gikk slik i noen uker, å bestilte meg da time til kiropraktor. Før time nr 2, så hadde jeg besøk av en venninne, å hun sa at jeg hadde fått en slik «gravid-glød». På vei hjem fra kiropraktor klarte ikke jeg å tenke på noe annet enn en evt graviditet, selv om jeg tenkte det var usannsynlig da jeg gikk på p-piller. Stoppet innom apoteket å kjøpte test, og den var positiv… Var vel ca 8-9 uker på vei når jeg fant det ut.

Anonymkode: 28eb4...218

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, var slik jeg fant ut at jeg var gravid 🫣 Før første graviditet hadde jeg aldri hatt ryggvondt noen sinne, slet litt på slutten men var i relativt grei form når det gjaldt rygg og bekken. Var så helt fin i ryggen i 3-4 år, før jeg begynte å få smerter igjen. Gikk slik i noen uker, å bestilte meg da time til kiropraktor. Før time nr 2, så hadde jeg besøk av en venninne, å hun sa at jeg hadde fått en slik «gravid-glød». På vei hjem fra kiropraktor klarte ikke jeg å tenke på noe annet enn en evt graviditet, selv om jeg tenkte det var usannsynlig da jeg gikk på p-piller. Stoppet innom apoteket å kjøpte test, og den var positiv… Var vel ca 8-9 uker på vei når jeg fant det ut.

Skal sies at jeg var veldig plaget under hele svangerskapet. Siste trimester var jeg avhengig av krykker og fikk låne andre hjelpemidler av hjelpemiddel-sentralen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble du helt bra etter de to første ? Jeg fødte for 2 år siden og sliter veldig enda 😕 Brukte krykker og sterke medisiner gjennom svangerskapet, var mye sengeliggende. Er fortsatt ikke tilbake i jobb. Har prøvd alt 😩 ønsker meg et barn til, men tørr ikke.

Absolutt ikke bra, men veldig mye bedre! Mye pga trening, men jeg har også fjernet livmor. Det har også bidratt til bedring, faktisk. Mulig det er fordi jeg har mistet menstruasjon. Jeg har vært desidert dårligst da. Krykker månedlig. 
Har vært i full jobb mellom og etter fødslene da, så helt klart at dette er hormonelt. For det er langt fra krykker ved mens til rullestol og halve hjelpemiddelsentralen hjemme for å komme seg gjennom dagen. 

• Liker 1
Skrevet
Sententia skrev (10 timer siden):

Hvordan tok du hensyn? Synes det er vanskelig, det er jo så mye man må få gjort.

Anonymkode: cd22d...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...