AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Jeg er 20 år og har fått min første kjæreste, men er fortsatt utrolig ukomfortabel med kropp og nakenhet, selv når jeg er helt alene. Jeg ønsker derfor å ha det mørkt/ligge under dynen om jeg er naken med han tilstede. Jeg har noen ganger opplevd at han holder meg fast i sengen og drar av meg bh og truse for å se på meg, gi meg komplimenter og ta på meg. Når jeg har sagt at jeg ikke er komfortabel og at han må slutte, så sier han at jeg ikke vil bli komfortabel om jeg unngår nakenhet, så han slutter ikke. I går gjorde han det samme som før, men jeg gjorde ikke fysisk eller verbal motstand som tidligere. Da var han overrasket over at jeg ikke gjorde motstand. Jeg mumlet bare at jeg har blitt vandt med situasjonen og at det ikke er noe poeng i å gjøre motstand. Det var først da jeg sa det, at jeg innså hvor «forvridd» situasjonen er. Jeg har egentlig ikke tenkt noe over det han har gjort. Jeg har tenkt det er vanlig at mannen i forholdet ønsker å se dama sin kropp. Jeg har fått inntrykk av at han mener godt og kun prøver å hjelpe meg med «eksponeringsterapi». Nå lurer jeg på om jeg overreagerer? Anonymkode: 06f49...0fd 13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Han burde ikke tvinge deg til å gjøre noe du ikke er komfortabel med. Punktum. Anonymkode: 1fc3c...f06 19 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Det er ugreit og et ille varsel om holdningene hans mot deg. Beklager, men der har du funnet en dårlig kjæreste. Anonymkode: 6c879...108 24 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Hans metode er kun grei dersom det foreligger et samtykke fra deg. Anonymkode: 29f5f...294 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Er du en person som utsetter ting til dem dør av alderdom? Eksponeringsterapi hjelper, så lenge du ikke føler at det blir laget nye traumer av det. Noe som er viktig i eksponeringsterapi, er at man eksponeres litt og litt. Og det høres ut som om at han har feilet på det punktet så det jomer. Anonymkode: 0d924...5cd 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Virker ikke innafor av han nei. Hvor gammel er han? Anonymkode: 337d7...fb0 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Du burde bli komfortabel med dette og det er litt snakk om tilvenning. Han vil gi deg komplimenter og beundre deg. Det er bra for selvtilliten. Dessuten er ikke kropp unormalt. Alle har en. De er bortimot like. Du tjener selvtillit på å slappe mer av med dette. Anonymkode: 7ee9f...079 6
SlemUlv Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Han viser deg at han ikke respekterer deg! 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Det høres ut som han er ung og umoden med en barnslig tankegang på dette. Det virker som han tror det han gjør, er bra for deg! Det er det jo ikke! Virker ikke som han er moden nok til å forstå at dette er mer skadelig enn nytte. Forstår han om du snakker ordentlig med han? Kan du (og han) gå til psykolog og snakke? Dette er jo ikke bra for deg, og det er heller ikke bra at han gjør sånt. Her trenger dere hjelp utenifra. Anonymkode: 11e2c...555 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 I en annen tråd så var det snakk om pliktsex, etter flere år samliv. Da var det flere som mente at dette ikke var overgrep. Så de samme folkene mener sikkert at det du nå opplever bare er noe man må regne med når man har kjæreste. Meg personlig mener noe helt annet; dette er innenfor overgrep! Du gir ikke samtykke, men han respekterer ikke at du ikke samtykker. Ikke sikkert at ett langvarig forhold med han her blir så bra for deg. Han vil nok presse grensene dine på flere områder...analsex, sprut i trynet, svelging, Anonymkode: d0a37...389 7 2
Biloba Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Det er overgrep. Han er kanskje så sosialt klønete at han tror han hjelper deg til å komme over en hemming, men han har ingen rett til å bestemme over deg og din kropp, holde deg fast, kle deg naken og ta på deg, mot din vilje. Tvang har heller ingenting i noen form form terapi å gjøre. 5 5
Andro Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Du overreagerer ikke. Han oppfører seg creepy, og driver ikke terapi. Han gjør det som tjener seg selv. Du skal sette grenser. Å tillate at andre trør over dem gjør deg ikke til et bedre menneske, og det gjør deg i alle fall ikke mer trygg. Tvert om. For å si det rett ut; han virker sleip og manipulerer deg. 🚩 Utsetter deg for utidig press. Din kropp, dine grenser, ditt tempo. 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Han utsetter deg for et overgrep. Han er ingen snill mann, og du bør slå opp. Anonymkode: 53f7a...c78 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Men dere er kjærester. Selvsagt digger han deg og vil se deg naken. Han synes du er nydelig og deilig. Så siden du ikke liker deg selv så gjør du det slutt og begynner med å elske deg selv. Når du elsker deg selv og klarer å legge vekk blygselen over deg selv så er du moden for forhold. Stakkars mann som bare vil se sin nydelige jente! Anonymkode: f788d...4c0 3
Nevrosererroser Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Det spiller ingen rolle om noen synes grensene du setter for deg og din kropp er teite, det er dine grenser og du har all rett til å sette de der du vil. Samtykke er en av få ting som er helt svart/hvitt. Enten er det der, eller så er det ikke der. Er man usikker om samtykket er på plass så har man ansvar for å undersøke og få bekrefta samtykket. Frem til man er helt sikker på at samtykket faktisk er på plass skal man behandle det som at det ikke er der. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 Jeg er mann, og nei, dette er ikke grei oppførsel i det hele tatt. Ta av klærne til ei som sier hun ikke vil.. Det er kvalmt! Kan godt være han mener det godt, men det er en stor varsellampe at han ikke hører på deg når du sier nei. Anonymkode: 6a916...3c1 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 Jeg tipper dette kommer fra et klønete, men godt sted. Han skjønner ikke hvor alvorlig problemet ditt er. Jeg håper du ønsker å jobbe med dette selv, men jeg tror du trenger å få kontroll over situasjonen. Hvis du kommer med en måte du ønsker å jobbe med dette, f.eks. at han får se en liten del av kroppen, eller at det er du som skal fjerne plagg selv eller andre ting, så blir det kanskje lettere for ham å faktisk forstå alvoret, og hvis du ønsker å jobbe med det, kan det være lettere for ham å godta det. Ikke godta at du må gjøre noe som gjør for vondt. Anonymkode: 05bc3...eeb 1
Pippi Lotta Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du burde bli komfortabel med dette og det er litt snakk om tilvenning. Han vil gi deg komplimenter og beundre deg. Det er bra for selvtilliten. Dessuten er ikke kropp unormalt. Alle har en. De er bortimot like. Du tjener selvtillit på å slappe mer av med dette. Anonymkode: 7ee9f...079 Selvfølgelig er det bra og slappe av med det! Det jobber jo TS ned også selvfølgelig, men poenget er at det må skje på hennes premisser. Det er selvfølgelig ikke bra for selvtilliten å bli tvinge til noe eller miste kontrollen over egen kropp…. Makan til tullete kommentar!!! 4 1
Pippi Lotta Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men dere er kjærester. Selvsagt digger han deg og vil se deg naken. Han synes du er nydelig og deilig. Så siden du ikke liker deg selv så gjør du det slutt og begynner med å elske deg selv. Når du elsker deg selv og klarer å legge vekk blygselen over deg selv så er du moden for forhold. Stakkars mann som bare vil se sin nydelige jente! Anonymkode: f788d...4c0 Som du skriver selv så er han en man og ikke noe lite barn, han er voksen nok til å bestrebe selv om han ønsker og være sammen med henne. Ingen er perfekte og det at man har usikkerheter betyr ikke at man er uskikket som kjæreste. Mannen må selv bestemme om han ønsker å være sammen med henne, og han har ingen rett til å trone over hennes grenser. 2 1
Rosakatt Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Stakkars mann som bare vil se sin nydelige jente! Syns det er en ubehagelig måte å formulere det på. Hvorfor er han en voksen og hun et barn? 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå