Gå til innhold

Dårlig forhold - hvor ofte sex, og hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange forhold er bra, og da har man kanskje sex ofte, alt er bra osv. Hva med dere sommer i et forhold der dere sliter, krangler mye osv. Hvor ofte har dere sex? Og, hvordan er sexen. Er dere da lidenskaplige, tar dere tid osv, eller er det bare om å gjøre blir ferdig?

Hvorfor ofte? Noen gager i året? En gang per mnd, en gang per uke? Flere ganger per uke?

Anonymkode: da492...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi krangler mye, høylytt, er sinte flere dager i strekk, men har sex ca 1 gn/uken. Sexen er ganske bra

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi krangler mye, høylytt, er sinte flere dager i strekk, men har sex ca 1 gn/uken. Sexen er ganske bra

Hæ? Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 7b2cf...22a

Skrevet

Nesten hver dag faktisk. Vi krangler også hver dag, men sexen er vanvittig god. Han har en deilig p*kk🙈

Anonymkode: a2300...e76

Skrevet

Ville aldri blitt i et forhold med mye krangling.

Anonymkode: a926d...9ab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hæ? Hvordan er det mulig? 

Hvorfor skal det ikke være mulig?

Anonymkode: 22e7f...a10

Skrevet

Har erfaring med «motsatt». 
Vi krangler utrolig sjelden og har det generelt veldig bra sammen. Vi har sjeldent sex. Typ 1-2 ganger i året.

I andre forhold da jeg var yngre, kan jeg ikke huske at krangler hadde nevneverdig påvirkning på sexen. Sikkert ikke kranglet nok til at det har vært en faktor.

Hadde nok ikke hatt sex med en jeg kranglet mye med/var sint på etc. da orker jeg jo ikke en gang å se trynet til vedkommende.

Anonymkode: eb531...9ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde jeg aldri orka. Eller jeg har, men da var jeg 17. Kokko og kranglete kjæreste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal det ikke være mulig?

Anonymkode: 22e7f...a10

En jeg krangler med er en jeg ikke orker å være særlig mye sammen med, spesielt ikke være intim med. Fullstendig turn off.

• Nyttig 2
Skrevet

Sex 3-5 ganger i uken, også på dager vi krangler høylytt og er sinte på hverandre. Har mye sex som fungerer som forsoning. Enten at krangelen ender i sex eller at vi gjør det når vi har lagt oss for å komme nærmere hverandre før natta. Sexen har alltid vært ubeskrivelig god og er det som binder oss sammen. 

Anonymkode: 9bfcd...b08

Skrevet

Sex er fint, men jeg tror ikke sex på noen måte kan brukes som en indikator på om et forhold er godt eller dårlig. Det viser jo også erfaringene over her. 

Sex er en dårlig målestokk også for nyforelska par. Det at man treffer noen på byen som man samme kvelden har fantastisk sex med betyr ikke at dette paret er perfekte sammen og vil kunne leve sammen resten av livet. Jeg har oppfattet at mange tester sex med mange partnere for å finne noen de passer sammen med, og tror at de på denne måten skal finne sin sjelevenn og livspartner, men det fungerer ofte veldig dårlig. Jeg tror man må begynne i andre enden og finne en bestevenn som deler samme verdier og har de samme tanker om ting. En bestevenn som du kan komme til hver gang ting er litt vanskelig og som du kan oppleve hyggelige ting sammen med og som kan være din bestevenn resten av livet. Når denne bestevennen er funnet har man et veldig godt grunnlag for et varig forhold og da kan man legge til en ekstra dimensjon ved å bli samboere/ektepar og sex-partnere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, aksase said:

Sex er fint, men jeg tror ikke sex på noen måte kan brukes som en indikator på om et forhold er godt eller dårlig. Det viser jo også erfaringene over her. 

Sex er en dårlig målestokk også for nyforelska par. Det at man treffer noen på byen som man samme kvelden har fantastisk sex med betyr ikke at dette paret er perfekte sammen og vil kunne leve sammen resten av livet. Jeg har oppfattet at mange tester sex med mange partnere for å finne noen de passer sammen med, og tror at de på denne måten skal finne sin sjelevenn og livspartner, men det fungerer ofte veldig dårlig. Jeg tror man må begynne i andre enden og finne en bestevenn som deler samme verdier og har de samme tanker om ting. En bestevenn som du kan komme til hver gang ting er litt vanskelig og som du kan oppleve hyggelige ting sammen med og som kan være din bestevenn resten av livet. Når denne bestevennen er funnet har man et veldig godt grunnlag for et varig forhold og da kan man legge til en ekstra dimensjon ved å bli samboere/ektepar og sex-partnere.

Dette er jeg veldig enig i og tror mange har godt av å lese. Om man har god sex med en person betyr bare én ting: at man har god sex. Det sier ingenting om matchen utover det.

• Liker 5
Skrevet

Krangler(t) mye, men det er bedring - alltid hatt mye sex. Eller, periodevis med lite og det er da vi krangler mest faktisk!! Krangler mye om vi ikke har sex, og krangler lite når vi har mye sex. Sto i vg for en stund siden: knull mer, krangle mindre… for oss er det noe i det. Men folk er forskjellige…. 

Anonymkode: a93d1...c08

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Krangler(t) mye, men det er bedring - alltid hatt mye sex. Eller, periodevis med lite og det er da vi krangler mest faktisk!! Krangler mye om vi ikke har sex, og krangler lite når vi har mye sex. Sto i vg for en stund siden: knull mer, krangle mindre… for oss er det noe i det. Men folk er forskjellige…. 

Interessant. For oss er det ikke noe i det.  I gode perioder (gjerne rett etter vellykket parterapi) bruker vi heller barnefritiden til å snakke sammen, gjøre ting sammen, sitte i armkroken, typ ikke-seksuelle kjæresteting. For det er det vi (spesielt jeg) liksom har manko på. Når det ikke funker fordi vi hater trynet på hverandre er sex eneste veien tilbake til «oss». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessant. For oss er det ikke noe i det.  I gode perioder (gjerne rett etter vellykket parterapi) bruker vi heller barnefritiden til å snakke sammen, gjøre ting sammen, sitte i armkroken, typ ikke-seksuelle kjæresteting. For det er det vi (spesielt jeg) liksom har manko på. Når det ikke funker fordi vi hater trynet på hverandre er sex eneste veien tilbake til «oss». 

Som jeg og skrev, man er forskjellig. Parterapi hadde aldri fungert på oss. Vi snakker også sammen, men vi snakker sammen når vi ser vi er «tilgjengelige» for å snakke rasjonelt. Må lese kroppsspråket rett og slett ( et råd fra ei dame jeg personlig gikk til en gang ). Vi sitter mye i armkroken på kveldene i sofaen, og ser film eller ti.. Og lager alltid date nigths hjemme eller bare en kaffe kopp ute liksom. Vi kan godt leve uten sex i noen dager, men for mange skaper frustrasjon, dårlig kommunikasjon og rett og slett irritasjon. Og det ender i krangel stort sett for da klarer vi ikke se tilgjengeligheten på å snakke sammen om det pga all frustrasjon som ligger å gnager. Noe vi begge er klar over og delvis jobber med. Skal og sies vi er konstant med hverandre og opp hverandre. Han gidder ikke henge med kompiser og er hjemmekjær selv. Men vi er teamwork og jobber good sammen for barna selv om vi ikke er begeistret for hverandre 😅

Skrevet

Misliker "forsoningssex" intenst, tror det som skjer er at aggresjonen blir feiltolket i hodet som lyst på sex. Orker ikke sånt, tenker hjernen må være aktiv i kjærligheten, ikke bare de store og primitive følelsene. Har erfaring med å være i et sånt forhold, og over tid var det bare slitsomt, i tillegg til at problemer aldri ble løst. Tror både han og jeg feiltolket irritasjonen og sinnet vi følte med begjær.

Bare tull og aldri mer. 

Anonymkode: f114b...cda

• Liker 2
Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Dette tror jeg og. (Løper og satser på bestevennen min. Takk!)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Misliker "forsoningssex" intenst, tror det som skjer er at aggresjonen blir feiltolket i hodet som lyst på sex. Orker ikke sånt, tenker hjernen må være aktiv i kjærligheten, ikke bare de store og primitive følelsene. Har erfaring med å være i et sånt forhold, og over tid var det bare slitsomt, i tillegg til at problemer aldri ble løst. Tror både han og jeg feiltolket irritasjonen og sinnet vi følte med begjær.

Bare tull og aldri mer. 

Anonymkode: f114b...cda

Tja, er nok enig i det med feiltolkning (i hvert fall for meg, for han og menn generelt tror jeg begjær er mye tettere knyttet til aggresjon), men samtidig opplever jeg forsoningssex som oftest som veldig god og intens sex, og som veldig konstruktivt for forholdet og evnen vår til å samarbeide om hus og barn.

Skrevet

Enten det er regelrett krangling, eller bare heftig argumentering, så tyder det på to stk som ikke er konfliktsky. I et forhold der denne dynamikken passer for begge, så kvitter man seg med sexdrepere, slik som surmuling, silent treatment, og usagte ting. Det er mye sterke følelser i en krangel, og det kan åpne veien for sex. 

Inni midten der, har du de forholdene der det ikke er grunn til å krangle, og kommunikasjonen flyter greit, uten at det er en garanti for sexlivet. 

Anonymkode: c7dbe...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...