AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Mannen min er fysisk til stede på jobb de fleste dager, men jobber en del kvelder hjemmefra. Vi har en stue med åpen løsning til kjøkken og spisestue. Da setter han seg ved spisebordet midt i dette rommet etter at barna har lagt seg, med bærbar pc og telefon med ørepropper. Så sitter han og skriver konsentrert (kan mao ikke snakkes til og kan ikke ha særlig lyd rundt seg), avbrutt av jevnlige telefonsamtaler. Han sier han syns det er veldig hyggelig hvis jeg vil være sammen med han mens han jobber. Men jeg vil helst sette meg i kjellerstua så jeg kan se på tv med normalt volum. Jeg har liksom alltid måttet forsvare at jeg setter meg i en annen etasje enn han når han jobber. Men i dag slo deg meg plutselig at det vel er han som er urimelig som liksom okkuperer stua vår? Det hender jeg jobber litt på kvelden, og da går jeg jo på gjesterommet vårt, hvor vi har skrivebord osv. Eller i kjellerstua. Det har føltes helt unaturlig for meg å rigge meg til i den vanlige stua vår og forvente hensyn fra mannen. Hva tenker dere? Hva er vanlig og hva er rimelig her? Skjønner jo at dette er i-landsproblemer og alt det der. Men i dag irriterte det meg at jeg må liste meg rundt i min egen stue på kveldstid, forsvare at jeg velger å være et annet sted og ikke minst at han tar det som den største selvfølge at han kan bruke stua som han vil. Jeg har alltid tenkt at den som skal gjøre noe som krever spesielt hensyn fra andre er den som må gå et annet sted. Anonymkode: 2ed87...cc7 6
Hedda-78 Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Høres fornuftig ut. Men han har sikkert bare ikke tenkt på det. Du må nesten bare si det til ham hvis du vil at han skal sitte en annen plass. Eventuelt avklare at han synes det er ok at du gjør dine vanlige ting i stua mens han jobber. Kanskje han ikke bryr seg så mye om lyder som du tror. 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Har det bare "slått deg". Eller har du kommunisert hvordan du føler? Det vanlige hos oss, i og med at det er det du spør om, er å snakke åpent om hva vi ønsker, få svar, diskutere, og så bli enige om hva som passer fellesen best. Anonymkode: 02841...891 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Tenker at han sitter i stuen fordi han liker å være med deg. Også derfor han blir skuffet over at du går i kjellerstuen. Har han bedt deg om å være stille? Eller bare antar du at han tenker det? Tenker at han synes det er greit at du ser på tv i stuen og så flytter han seg om han trenger ro. Uten sure miner. Anonymkode: 572c3...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Jeg klikket på samboer under pandemien da han satt og jobbet i stua på dagen mens jeg hadde fri (jobber kveld). Dro og hentet et gratis bird på finn som jeg satte på gjesterommet, så ble det hans kontor. Bedre for oss begge, men måtte tydeligvis bli sur før han ga seg. (Jeg var helt utslitt under pandemien pga alt ekstraarbeid lockdown forårsaket, og trengte å hvile når jeg ikke jobbet). Anonymkode: 9d463...f96 1
Mezzosoprena Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Så lenge du må liste deg rundt ham og ta hensyn, synes jeg ikke at det er ok at han sitter der. Da får han finne seg et annet sted å jobbe, slik at du kan leve normalt i din egen stue. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Han er mann ergo har han lave sosiale antenner og må ha alt inn med teskje. Anonymkode: 12a57...b41
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Hva svarer han når du sier du må liste deg rundt? Og har dere vurdert støykansellerende hodetelefoner til han? Og ikke minst, er det slik at han nekter jobbe på gjesterom eller kjellerstue? Anonymkode: beb9c...8bc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mannen min er fysisk til stede på jobb de fleste dager, men jobber en del kvelder hjemmefra. Vi har en stue med åpen løsning til kjøkken og spisestue. Da setter han seg ved spisebordet midt i dette rommet etter at barna har lagt seg, med bærbar pc og telefon med ørepropper. Så sitter han og skriver konsentrert (kan mao ikke snakkes til og kan ikke ha særlig lyd rundt seg), avbrutt av jevnlige telefonsamtaler. Han sier han syns det er veldig hyggelig hvis jeg vil være sammen med han mens han jobber. Men jeg vil helst sette meg i kjellerstua så jeg kan se på tv med normalt volum. Jeg har liksom alltid måttet forsvare at jeg setter meg i en annen etasje enn han når han jobber. Men i dag slo deg meg plutselig at det vel er han som er urimelig som liksom okkuperer stua vår? Det hender jeg jobber litt på kvelden, og da går jeg jo på gjesterommet vårt, hvor vi har skrivebord osv. Eller i kjellerstua. Det har føltes helt unaturlig for meg å rigge meg til i den vanlige stua vår og forvente hensyn fra mannen. Hva tenker dere? Hva er vanlig og hva er rimelig her? Skjønner jo at dette er i-landsproblemer og alt det der. Men i dag irriterte det meg at jeg må liste meg rundt i min egen stue på kveldstid, forsvare at jeg velger å være et annet sted og ikke minst at han tar det som den største selvfølge at han kan bruke stua som han vil. Jeg har alltid tenkt at den som skal gjøre noe som krever spesielt hensyn fra andre er den som må gå et annet sted. Anonymkode: 2ed87...cc7 Hvis han vil ha det sosialt mens han jobber, så får han hute seg på jobb. Han kan ikke bruke deg som "plassfyll" og "white noise" mens han sitter og jobber uten å måtte forstyrres. Anonymkode: eed9f...58c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tenker at han sitter i stuen fordi han liker å være med deg. Også derfor han blir skuffet over at du går i kjellerstuen. Har han bedt deg om å være stille? Eller bare antar du at han tenker det? Tenker at han synes det er greit at du ser på tv i stuen og så flytter han seg om han trenger ro. Uten sure miner. Anonymkode: 572c3...0a1 Men han er jo ikke "med henne". Han konsentrerer seg, tar telefonen og kan ikke snakkes til. Skal hun sitte ved siden av ham, holde pusten og beundre arbeidet hans? Anonymkode: eed9f...58c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Dersom han har flere rom å velge i men absolutt må være i det rommet du ser på TV i når han skal jobbe, så hadde jeg ikke listet meg rundt, da får han forholde seg til det støynivået som er der når han velger å sitte der. Synes jo egentlig det er litt frekt og korttenkt av han og sette seg i stua imens du ser på TV og ta telefonsamtaler. En ting er å sitte på laptopen og jobbe litt, jeg har også ligget i sofaen og jobbet imens kjæresten sitter ved fotenden og ser på TV eller whatever, da følger jeg også halvveis med selv. Men jeg sitter jo ikke og tar en telefon der, det er både frekt og irriterende. Man forlater jo rommet så den andre får se TV i fred og ikke må bli med på telefonsamtalen. Anonymkode: 761a5...4fd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 Som jeg skulle stilt dette spørsmålet selv. Jeg er i mammaperm og mannen min har stort sett HELE tiden hjemmekontor. Vi har masse plass og til og med eget kontor med stor skjerm. Allikevel skal han sitte i sofaen hele tiden med laptopen. Han forlanger heldigvis ikke at jeg skal være dryppstille heldigvis, og han går på kontoret om han skal snakke. Men om jeg skal trene med videoer og sånn på tv må jeg gå i et annet rom for jeg vil jo ikke trene foran han, og da må jeg ordne og styre med babyen og ting og tang som må flyttes hver gang. I tillegg er rommet langt unna rommet der babyen sover så må følge ekstra med. Prøvd å hinte det er litt styrete men han skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare trener foran han😅 Anonymkode: cc9a3...6e5
svartkatt Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Hvis dere har et gjesterom/kontor skjønner jeg ikke hvorfor han ikke bruker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå