AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Kan man ta celleprøve/HPV-test hos privat gynekolog så ofte man vil? Eller er det 5 år som gjelder her også? Jeg er 38 år og tok sist sjekk for 2 år siden, antagelig kun celleprøve. Dette var hos gyn med driftsavtale. Antar den samme gynekologen ikke vil ta nye prøver allerede nå, men hva hvis jeg går til en privat? Anonymkode: 46473...183
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 89db4...7e5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 89db4...7e5 Kan han eller henne ta HPV-test? Eller blir ikke det mulig før senere i år? Anonymkode: 46473...183
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Hvis du er 38 og tok prøver for 2 år siden så tok du nok HPV prøve. Men uansett, så kan du ta nye prøver nå om du ønsker det. Du betaler jo for det. Anonymkode: da8b2...006
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan han eller henne ta HPV-test? Eller blir ikke det mulig før senere i år? Anonymkode: 46473...183 Det tas allerede automatisk HPV-test for de over 35 år. Det nye i 2023 er at også yngre kvinner automatisk skal testes for HPV. Jeg er en av de som har hatt celleforandringer og HPV på alle mine celleprøver. Det har gjort at jeg har måttet sjekke meg litt oftere, men alle gynekologer har også beroliget meg med at det er viktig å ikke gå oftere enn man skal. HPV er veldig normalt, og det er også veldig normalt at det går tilbake av seg selv innen 1-2 år. Anonymkode: b8fdd...c9b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis du er 38 og tok prøver for 2 år siden så tok du nok HPV prøve. Men uansett, så kan du ta nye prøver nå om du ønsker det. Du betaler jo for det. Anonymkode: da8b2...006 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det tas allerede automatisk HPV-test for de over 35 år. Det nye i 2023 er at også yngre kvinner automatisk skal testes for HPV. Jeg er en av de som har hatt celleforandringer og HPV på alle mine celleprøver. Det har gjort at jeg har måttet sjekke meg litt oftere, men alle gynekologer har også beroliget meg med at det er viktig å ikke gå oftere enn man skal. HPV er veldig normalt, og det er også veldig normalt at det går tilbake av seg selv innen 1-2 år. Anonymkode: b8fdd...c9b Men lurer på hvor lenge de har drevet med HPV-test av de over 35 år, noen som vet? Anonymkode: 46473...183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå