Hellmin Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Hei er det noen som har erfaring med inteemitterende fasting? Hvordan fungerer det i praksis, og hva opplever dere av resultater spesielt i forhold til vektnedgang?
Zinnia Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Det heter periodisk fasting på norsk. Har gode erfaringer med å ha det som ett av mange verktøy man kan benytte for å vedlikeholde helse. Vekten slippes stort sett raskt, men man må såklart spise og leve sunt i tillegg. Det er ikke en quick fix, og kvinner må såklart være mye mer forsiktig med dette verktøyet enn menn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har holdt på med periodisk faste siden august. Har gått ned 8 kg. Jeg faster ikke veldig strengt, kun 16:8 med noen dager innimellom der jeg faster lenger eller kortere. Jeg bruker en app som heter fastic som hjelper meg å holde tellinga. For meg passer denne metoden veldig bra, jeg er ikke noe glad i å følge strenge dietter. Anonymkode: ee93f...20c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Jeg bruker også appen Fastic, beste appen jeg har funnet til nå, har som minimumsmål å faste 16:8, men flere ganger i uken får jeg til 20:4, begynte igjen nå 1. januar etter å ha sluttet å amme, gått ned over 2 kg, har som mål å gå ned ca 8 kg til sommeren, da er jeg på min idealvekt. vil ellers anbefale Marit Kolby sin bok, hva og når vi skal spise. Anonymkode: 0a4a1...9e1 1
Hellmin Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker også appen Fastic, beste appen jeg har funnet til nå, har som minimumsmål å faste 16:8, men flere ganger i uken får jeg til 20:4, begynte igjen nå 1. januar etter å ha sluttet å amme, gått ned over 2 kg, har som mål å gå ned ca 8 kg til sommeren, da er jeg på min idealvekt. vil ellers anbefale Marit Kolby sin bok, hva og når vi skal spise. Anonymkode: 0a4a1...9e1 Takk for svar. Så bra kan du kort beskrive hvordan 16:8 ser ut sånn i praksis.
Hellmin Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker også appen Fastic, beste appen jeg har funnet til nå, har som minimumsmål å faste 16:8, men flere ganger i uken får jeg til 20:4, begynte igjen nå 1. januar etter å ha sluttet å amme, gått ned over 2 kg, har som mål å gå ned ca 8 kg til sommeren, da er jeg på min idealvekt. vil ellers anbefale Marit Kolby sin bok, hva og når vi skal spise. Anonymkode: 0a4a1...9e1 Takk for svar. Jeg sjekker den appen
Hellmin Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har holdt på med periodisk faste siden august. Har gått ned 8 kg. Jeg faster ikke veldig strengt, kun 16:8 med noen dager innimellom der jeg faster lenger eller kortere. Jeg bruker en app som heter fastic som hjelper meg å holde tellinga. For meg passer denne metoden veldig bra, jeg er ikke noe glad i å følge strenge dietter. Anonymkode: ee93f...20c Takk for svar. Jeg sjekker den appen
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har også holdt på med periodisk faste siden i høst (16:8), bruker også Fastic. Jeg er normalvektig (kvinne) og gjør ikke dette primært for å gå ned i vekt, men for andre helsefordeler. Har etter å ha begynt med dette hatt et lite vekttap og føler energinivåene og prestasjon på trening er bedre. Merker at kroppen blir mer robust og påvirkes mindre av lengre perioder uten mat. Det er nok veldig individuelt hvordan man tåler og fungerer under faste og hvor lange fasteintervaller man bør legge opp til. Anonymkode: c7669...605 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Hellmin skrev (38 minutter siden): Takk for svar. Så bra kan du kort beskrive hvordan 16:8 ser ut sånn i praksis. Da spiser du i 8 timer og faster i 16. Du kan i utgangspunktet spise normalt, men mange velger kanskje å følge en diett. For meg så funker det å spise vanlig da mitt problem var overspising på kveldstid og det faster jeg meg forbi nå. 😉 Anonymkode: ee93f...20c
Hellmin Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da spiser du i 8 timer og faster i 16. Du kan i utgangspunktet spise normalt, men mange velger kanskje å følge en diett. For meg så funker det å spise vanlig da mitt problem var overspising på kveldstid og det faster jeg meg forbi nå. 😉 Anonymkode: ee93f...20c Hvilket tidsperiode spiser du?
Nassenøff Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 Appen dere viser til koster jo penger, får dere kostplan også? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Hellmin skrev (På 11.1.2023 den 20.44): Hei er det noen som har erfaring med inteemitterende fasting? Hvordan fungerer det i praksis, og hva opplever dere av resultater spesielt i forhold til vektnedgang? intermitterende? er det et ord? tenker du på periodisk faste? Anonymkode: f68c7...7bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå