Gå til innhold

Renslighet i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor rent er det på gulvene i barnehagen deres? Jeg jobber i en barnehage hvor det er utrolig skittent på gulvet. Morgen etter vaskedame har vært der kan jeg gå over med en mopp å få opp mye smuler og sand og viss jeg tar en våtserviett forsiktig på gulvet blir den mørk av skit med en gang. Vi går jo ut og inn med tøfler og drar med oss masse sand og grus inn, er dette egentlig greit? Blir jo fort slitsomt å skulle bytte sko for å sjekke på noen som sover feks. Synes bare det er så utrolig ekkelt når det knaser under tøflene mine og tenke på at de små kryper og får dette på hendene sine. 

Anonymkode: b4270...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 15 barn + voksne som spiser, leker holder på med hobby aktiviteter og som sakt  de voksne blir møkket når de sjekker de som sover eller når barna skal inn eller ut. 

1 unge lager nok gris hjemme. Så ja det blir møkkete på gulvet i en barnehage. Barn tar ikke skade av. 

Jeg jobber ikke i barnehagen men noen ting får barna mine tåle altså.

Anonymkode: 3ebf4...a65

• Liker 6
Skrevet

Det kan du ta med renholdsleder. Det skal ikke være sånn i en barnehage. 
Hilsen renholdsoperatør. 

Anonymkode: 1716b...ea2

• Liker 5
Skrevet

Det blir jo skittent med engang i en barnehage. Og hvis dere går ut og inn og drar med dere grus er det vel ikke rart det er grus der, ellr? 

Anonymkode: e2b3b...da2

• Liker 2
Skrevet

Blir du virkelig overrasket over at det er møkkete på gulvet når dere går ut og inn med sko? Noen ganger altså 

Anonymkode: 7640e...015

• Liker 3
Skrevet

Jesus du kan jo ikke lese! Jeg skriver at vi går ut med tøfler for å feks sjekke en vogn og da drar vi jo med oss sand inn. Jeg personlig synes ikke det er greit og synes det er noe ledelsen burde tatt tak i. Jeg gidder jo ikke å bytte sko når ingen andre gjør det. Jeg er ikke overrasket over at det blir møkkete nei, jeg spør om noen andre som jobber i barnehager har andre rutiner på det!

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Blir du virkelig overrasket over at det er møkkete på gulvet når dere går ut og inn med sko? Noen ganger altså 

Anonymkode: 7640e...015

Glemte å sitere, se ovenfor!

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jesus du kan jo ikke lese! Jeg skriver at vi går ut med tøfler for å feks sjekke en vogn og da drar vi jo med oss sand inn. Jeg personlig synes ikke det er greit og synes det er noe ledelsen burde tatt tak i. Jeg gidder jo ikke å bytte sko når ingen andre gjør det. Jeg er ikke overrasket over at det blir møkkete nei, jeg spør om noen andre som jobber i barnehager har andre rutiner på det!

TS

Sorry da, det var ikke veldig klart at du spurte etter det altså. Men finns ikke andre måter å gjøre dette på enn å skifte sko. Ha de stående ved døra så er det fort gjort. 

Anonymkode: e2b3b...da2

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med styrer og be denne ta det opp med renholdsleder/ renholder. 
Be om at det tas en vernerunde på renhold, rett etter at renholder har vært der og fortelle dem at de bør sjekke gulvet nøye. 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

TS

I vår barnehage er det rundt 80 barn med et hav av foreldre og ansatte som tar av seg på beina ved inngangen. Så gulvene er rene og frie for skitt utenfra. Vi drar ikke sand inn. At du ikke gidder fordi de andre ikke gjør det. Altså… Vær nå et godt eksempel. Be styrer om å innføre en god rutine på det siden dere tydeligvis ikke har det. Er ikke vanskeligere.

Anonymkode: 449a1...109

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS

Det blir veldig fort skittent på gulvene. Tenk på alle barna og alle de ansatte som går på gulvene, det søles mat og plastelina, noen nyser og andre sikler.

Vi går aldri inn med sko, men det blir skittent fort selv om det vaskes godt en gang om dagen. 

Jeg tenker at så lenge det vaskes grundig daglig med rene mopper og kluter så er det bra nok. De er grundige hos oss, men det blir skittent ikke lenge etter vask ja. 

Anonymkode: 0bda0...6d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS

Vi har to par med Crocs (ikke pent, men det er kriseskoene) i en hylle i gangen. Om vi må løpe ut så skifter vi til dem.

Men vi er alltid med ungene som sover ute i vogner.. 

Anonymkode: 0bda0...6d4

Skrevet

Det burde vel ikke være skittent etter renholder har vært der, men etter en time, gjør jeg ikke noe av at det er skittent. 

Anonymkode: 12615...1bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor rent er det på gulvene i barnehagen deres? Jeg jobber i en barnehage hvor det er utrolig skittent på gulvet. Morgen etter vaskedame har vært der kan jeg gå over med en mopp å få opp mye smuler og sand og viss jeg tar en våtserviett forsiktig på gulvet blir den mørk av skit med en gang. Vi går jo ut og inn med tøfler og drar med oss masse sand og grus inn, er dette egentlig greit? Blir jo fort slitsomt å skulle bytte sko for å sjekke på noen som sover feks. Synes bare det er så utrolig ekkelt når det knaser under tøflene mine og tenke på at de små kryper og får dette på hendene sine. 

Jeg som forelder ser at det et rent hos oss i barnehagen.  Tom i grovgarderoben. Renere enn hjemme faktisk.  Men jeg ser jo at de ansatte koster, vasker selv, i tillegg at det kommer vaskedame etter stengetid. Tror de bare vasket etter barna har gått inn. Er utrolig rent i barnehagen,  har aldri sett det så rent faktisk i en barnehage 

Anonymkode: 39c8b...62a

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

TS

Har dere ikke sovevakt?😳

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere ikke sovevakt?😳

Det var det jeg tenkte også.

Mulig det aldri ble en del av loven, men jeg trodde likevel alle hadde det etter ulykken med gutten som døde.

Anonymkode: ccf8e...08d

• Nyttig 1
Skrevet

Virker relativt rent i barnehagen vår men jeg bytter alltid sokker på guttungen når han kommer hjem uansett :)  kan ikke forvente at det skal skinne i en barnehage med 50 barn, foreldre og ansatte 😜 

Anonymkode: e77c9...569

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har dere ikke sovevakt?😳

Selvfølgelig har vi sovevakt i "hoved" sovetiden. Men vi har barn som sover før det og etter det, er ikke bemanning nok til at en ansatt sitter og ser på et barn som kan sove til 15.30 feks. Vi bruker babycall og sjekker ofte når vi ikke har sovevakt ute.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig har vi sovevakt i "hoved" sovetiden. Men vi har barn som sover før det og etter det, er ikke bemanning nok til at en ansatt sitter og ser på et barn som kan sove til 15.30 feks. Vi bruker babycall og sjekker ofte når vi ikke har sovevakt ute.

Hva sier foreldrene til det? Hadde ikke vært aktuelt for meg at dere lot barnet mitt være alene etter de siste års ulykker. For jeg regner med at dere har informert om dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva sier foreldrene til det? Hadde ikke vært aktuelt for meg at dere lot barnet mitt være alene etter de siste års ulykker. For jeg regner med at dere har informert om dette?

Ikke meg du svarer men; Da måtte du holdt barnet hjemme da til det var stort nok til å sove etter lunsj sammen med de andre. Sorry, men det er sant. Sjekker jo barnet ofte! 

Anonymkode: 457cb...67c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...