Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

(jeg aner ikke om det blir rett å legge i denne kategorien) 

Men, jeg er gravid og venter mitt første barn. Men problemet mitt er: jeg ser ikke så mye til foreldrene mine, og de vet ikke at jeg er gravid og jeg vil helst ikke at de skal vite dette eller være involvert heller siden de har vært utrolig dårlige foreldre mot meg og har ikke kontroll på livene sine.

De er begge alkoholikere (på det punktet at folk vet at de er det, men de blånekter  for det uansett). Jeg har litt kontakt med de, og moren min omgås jeg med hvis jeg må eller hvis hun besøker de andre søsknene mine, men det er ikke mye. 

Greia er at jeg skjønner at jeg ikke kan holde på dette så mye lenger uten at de finner ut av det, de finner jo ut av det gjennom felles bekjente en eller annen gang uansett. Men jeg er redd.. jeg er redd for at jeg kommer til å bli trakkasert for valgene mine. Fordi jeg ikke vil la de være med barnet alene eller fordi jeg ikke kommer til å ønske besøk av dem den første tiden i det hele tatt. Og de kommer til å bære enda verre nag over at jeg velger mannen sin familie over dem. Jeg vet at å bli besteforeldre er noe de har sagt at de gleder seg til, men de klarer ikke å se sannheten om at mannen sin familie faktisk er utrolig bra, mens mine foreldre ikke gjør annet enn å lage dårlig samvittighet, krangle og manipulere. 

jeg skal jo ikke stresse og bekymre meg i denne tiden, men dette skaper så mye hodebry for meg at jeg ikke vet hvor jeg skal plassere tankene.

er det noen som har opplevd liknende/har giftige foreldre som har noen tips? Jeg vet at jeg bare kan blokkere dem, men de som har erfaring med giftige mennesker vet at dette ikke alltid hjelper da sånne mennesker ofte kan gå til ekstreme lengder for å få viljen sin.

hilsen stressa 

Anonymkode: 0154a...af2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en slik forelder og hun er blokkert og hvis hun begynner med noe mer så får jeg søke om besøksforbud fra politiet. Ikke at hun engang vet hvor jeg bor sånn eksakt adresse, men jeg har uansett veldig tvil om at hun tropper opp på døra, fordi det er ekstremt langt å reise samt at hun ikke er så tøff i trynet som på melding. Jeg har dog 0 kontakt med min mor og mine søsken har heller ikke kontakt. 

Anonymkode: 2e6e7...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...