Gå til innhold

Familiesagaen de syv søstre. Så dårlig at det ble bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 19.13):

Flere som husker denne serien?

Ganske sykt at Espen Skjønberg var med på det søppelet der😂. Man vel si at kvaliteten på skuespiller var variabel? Husker veldig godt at Frode Birkeland ble homo og at det var litt annerledes på 90-tallet.

Husker også at Bjarte ble drept av sin asiatiske kone. Han var en drittsekk.

Hva mer?

Anonymkode: c6b5e...16d

Skulle ønske tv2 la ut den serien på play. 

Anonymkode: 241f7...b9a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 19.31):

Det var faktisk en veldig god ¨såpe¨ til å være Norsk på den tiden. Kjell Magne ❤️ Hvor ble det av han egentlig? Husker han spilte i band i Kristiansand noen år før han var med i den serien.  Og 

Anonymkode: bf7a5...7ac

Skuespilleren som spiller Kjell Magne? Han heter Lars, husker ikke etternavnet. har fått jobb i Rogaland teater i ettertid. Han har vært med på de fleste større teaterforestillingene i Stavangerm husker første gang jeg så han i et seriøst teaterstykke og tenkte: oj det er jo Kjell Magne,jo 🙂

Endret av Laraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg og venninna mi måtte alltid se på det før vi skulle vorse og ut på byen. Kan jo lure på hvorfor, for det var på skikkelig dårlig. Men det var så absurd dårlig, at det ble festlig. 

Så de første episodene igjen på YouTube. Ja ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (2 timer siden):

Var vel heller det at det ikke var så mye annet å se på for folk flest.

Vi var vel sjeleglad vi endelig slapp å bare se på NRK hele tiden. 😇

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gikk når jeg var barn. Og det var så koselig! Vi hadde familiemiddag sent, alltid god mat, så dro vi TVen inn på spisestua og så søv søstre, evt det som gikk på nrk, tande p osv. Det var en enkel tid, god mat og koste oss med det som gikk på tv. Nå tar det hundre år å zappe seg gjennom flere streaming tjenester for å finne noe. Nei, gi meg syv søstre, kotelett med ris, salat og saus, så blir jeg glad. 

Anonymkode: fea35...368

• Liker 9
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det elendige greier, DA var det banebrytende og spennende. Vi hadde ikke noe å sammenligne med i Norge (annet enn Offshore som gikk samtidig og var like banebrytende), så dette var et høydepunkt.

Anonymkode: abe0e...bd2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den husker jeg 😂 Nå i dag forstår vi hvor dårlig den var selv om da den kom på TV syntes vi den var spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (8 timer siden):

Farim? 😅 (husker dessverre også litt for godt 😂)

🤭🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, familiesagaen ❤️ Elsket serien, da den gikk. På den tiden var det samlingspunkt.

Herregud, som jeg hatet Bjarte :sinna:. Det er vel kanskje en sånn type rolle, jeg nesten uansett hva han gjorde i ettertid, forbandt med han 🙈 Hjalp jo ikke akkurat at de tok livet av Bjarte, når broren dukket opp senere :ler:

Og Billeba.... 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 19.59):

Billeba, mener du?

Anonymkode: 2bd7f...05c

Nå får jeg flashback her.

Anonymkode: e8a6c...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belmont4100
svartkatt skrev (15 timer siden):

Var vel heller det at det ikke var så mye annet å se på for folk flest.

Om jeg ikke husker feil, så var det få norske serier den gang, men det var jo en del engelskspråklige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billeba var jo en av de første karakterene i norsk serie som kunne glidd rett inn i amerikanske såpe, føler jeg.

Får alltid lyst på tykk, helt hjemmelaget pizza med gastromat og oregano når jeg hører introsangen. Det var det vi alltid spiste mens vi så på. Godfølelse, men ja, det er jo ikke superkvalitet på alt skuespill eller plottet. Men sjarm er det i det også. Godt minne for meg fordi det var en del av et fint familieliv jeg er så heldig å har opplevd og en koselig tradisjon med at vi alle hadde lørdagskvelden sammen :)

Endret av Scherbatsky
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg husker fra den serien var en tenåringsjente som fikk en datter som hun kalte Madonna, og at moren hennes gikk rundt i turndrakt og skrøt av at hun hadde vært noe misse- greier 😅 

Anonymkode: b4345...8ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det eneste jeg husker fra den serien var en tenåringsjente som fikk en datter som hun kalte Madonna, og at moren hennes gikk rundt i turndrakt og skrøt av at hun hadde vært noe misse- greier 😅 

Anonymkode: b4345...8ef

Haha, ja det var Gry som fikk Madonna. Og moren hennes var Billeba som drev treningssenteret i byen, og som ble forlatt av ektemannen for sin egen ansatt, Roy, etter at HUN hadde hatt en affære med skurken i serien, voldelig Bjarte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...