AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Vi skal feire sønnen min som blir 3 år og min nevø som blir 6 år neste uke da begge har bursdag på samme uke. Jeg kjøpte gave til begge, søsteren min bare til sin, vi skal feire bursdagen hos meg en liten feiring da jeg ikke orker stor feiring enda. Er det litt urettferdig om jeg skal forsette å kjøpe gave vis min søster ikke har råd til å kjøpe mitt barn noe til bursdager? Anonymkode: dac46...bd5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 11. januar 2023 Kødder du? Du syns det er urettferdig at hun prioriterer sitt eget barn når hun har dårlig råd? Anonymkode: be99e...148 74 30
RockyRose Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Reknar med 3åringen din blir dødeleg fornærma om han ikkje får av tanta, medan 6åringen får av deg 😅 Nei, eg syns ikkje det er urettferdig at du gjer gåve til nevøen din når du har råd, og ho ikkje. 19 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 RockyRose skrev (Akkurat nå): Reknar med 3åringen din blir dødeleg fornærma om han ikkje får av tanta, medan 6åringen får av deg 😅 Nei, eg syns ikkje det er urettferdig at du gjer gåve til nevøen din når du har råd, og ho ikkje. Nei tenker at da er det bedre at vær kjøper til sitt barn neste gang, jeg er ikke den rikeste heller men prøver, kanskje jo eldre hun blir så merker man forskjell på at søskenbarn får alltid mer gaver, og hun ikke får noe av tante Anonymkode: dac46...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Si meg en ting, var ikke skoleferien over for litt over en uke siden? Synes det er så mange tråder her for tiden der det virker som at de er laget av skolebarn som kjeder seg. Anonymkode: d71fb...c7e 13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si meg en ting, var ikke skoleferien over for litt over en uke siden? Synes det er så mange tråder her for tiden der det virker som at de er laget av skolebarn som kjeder seg. Anonymkode: d71fb...c7e Og vis du ikke har noe bedre å skrive hold kjeft og la være vis er skolebarn som skriver og lager tråder hvorfor skriver du da 😛 Anonymkode: dac46...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og vis du ikke har noe bedre å skrive hold kjeft og la være vis er skolebarn som skriver og lager tråder hvorfor skriver du da 😛 Anonymkode: dac46...bd5 Er umulig å ikke svare i en så dum tråd. Anonymkode: d71fb...c7e 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Bryr du deg om nevøen din? Er du glad i han? Har du ok råd? Jeg tenker at det er helt greit å ikke kjøpe gave til ditt barn om man ikke har råd. Det er spesielle tider nå, og det er ikke gitt at hennes økonomiske situasjon vil være lik resten av livet. Kanskje hun kan kjøpe ett annet år. Så du burde se igjennom fingrene på det. Og du burde jo hvertfall gi han en gave! For du bryr deg (forhåpentligvis) om han! Kanskje du er "heldig " og kan gi han en fin gave som betyr noe. Evt hjelper mammaen med noe om det er noe han trenger. Det er nevøen din og familie! Vi hadde samme situasjon her i jula. Min søster er nylig blitt alene og fortalte at hun ikke hadde råd til å gi gaver til mine barn. Og det var helt greit! Jeg skjønner henne godt. Vi er en liten familie, så jeg kjøpte gaver til de, og skrev på hennes navn. Til hennes barn kjøpte jeg litt ekstra. For jeg hadde råd til det. En annen gang er det jeg som må ha hjelp. Anonymkode: 8d5c8...ad9 11 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Jeg synes ikke det gjør noe at prisen på gaven er skjev, men en 3-åring setter like stor pris på en brukt leke eller noe fra fetter som ny leke fra butikk. Eller brukte klær. Eller et pastamonster hun lager selv. Jeg synes hun kunne ha funnet på noe. Anonymkode: 58823...bf1 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bryr du deg om nevøen din? Er du glad i han? Har du ok råd? Jeg tenker at det er helt greit å ikke kjøpe gave til ditt barn om man ikke har råd. Det er spesielle tider nå, og det er ikke gitt at hennes økonomiske situasjon vil være lik resten av livet. Kanskje hun kan kjøpe ett annet år. Så du burde se igjennom fingrene på det. Og du burde jo hvertfall gi han en gave! For du bryr deg (forhåpentligvis) om han! Kanskje du er "heldig " og kan gi han en fin gave som betyr noe. Evt hjelper mammaen med noe om det er noe han trenger. Det er nevøen din og familie! Vi hadde samme situasjon her i jula. Min søster er nylig blitt alene og fortalte at hun ikke hadde råd til å gi gaver til mine barn. Og det var helt greit! Jeg skjønner henne godt. Vi er en liten familie, så jeg kjøpte gaver til de, og skrev på hennes navn. Til hennes barn kjøpte jeg litt ekstra. For jeg hadde råd til det. En annen gang er det jeg som må ha hjelp. Anonymkode: 8d5c8...ad9 Jeg har faktisk selv ikke god råd etter at det ble slutt mellom meg og samboer men jeg prøver.. jeg tror ikke det blir annet år da det alltid blir at ikke har nok men kjøper gaver til sitt barn over 2000kr. Jeg tenker en gave på 100kr lappen er mer en bra nok. Anonymkode: dac46...bd5 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke det gjør noe at prisen på gaven er skjev, men en 3-åring setter like stor pris på en brukt leke eller noe fra fetter som ny leke fra butikk. Eller brukte klær. Eller et pastamonster hun lager selv. Jeg synes hun kunne ha funnet på noe. Anonymkode: 58823...bf1 Jeg synes også det da tante og være glad går begge veier, jeg hadde selv nok fått kommentarer fra familien om jeg ikke nok kjøpte noe til mitt tantebarn da jeg er tante men hun får ikke det. Anonymkode: dac46...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes også det da tante og være glad går begge veier, jeg hadde selv nok fått kommentarer fra familien om jeg ikke nok kjøpte noe til mitt tantebarn da jeg er tante men hun får ikke det. Anonymkode: dac46...bd5 Her tror jeg det ligger flere følelser og roller i familien enn bare økonomi (selv om jeg ikke skjønte alt som stod her). Her er det kanskje viktig å snakke (ordentlig med respekt) om disse problemene. Anonymkode: 58823...bf1 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Hun skulle ha prioritert din unge og ikke sin egen 🙈 Anonymkode: c1454...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Nei, du kjøper også inn en gave til ditt barn fra din søster. medmenneske… Anonymkode: d6ae8...ac0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal feire sønnen min som blir 3 år og min nevø som blir 6 år neste uke da begge har bursdag på samme uke. Jeg kjøpte gave til begge, søsteren min bare til sin, vi skal feire bursdagen hos meg en liten feiring da jeg ikke orker stor feiring enda. Er det litt urettferdig om jeg skal forsette å kjøpe gave vis min søster ikke har råd til å kjøpe mitt barn noe til bursdager? Anonymkode: dac46...bd5 NEI. Anonymkode: d8b25...1c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun skulle ha prioritert din unge og ikke sin egen 🙈 Anonymkode: c1454...5ec Det kunne jeg også gjort.. Anonymkode: dac46...bd5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi skal feire sønnen min som blir 3 år og min nevø som blir 6 år neste uke da begge har bursdag på samme uke. Jeg kjøpte gave til begge, søsteren min bare til sin, vi skal feire bursdagen hos meg en liten feiring da jeg ikke orker stor feiring enda. Er det litt urettferdig om jeg skal forsette å kjøpe gave vis min søster ikke har råd til å kjøpe mitt barn noe til bursdager? Anonymkode: dac46...bd5 Jeg skjønner hva du mener her. Hun kunne ordnet er kort, eller noe annet symbolsk likevel. Men jeg henger mest med de som poengterer at det ikke er rart at din søster prioriterer sitt eget avkom. Anonymkode: 8b1ad...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 Hun har dårlig råd! Skal du straffe nevøen din ved å ikke kjøpe gave? Hva har han gjort deg? Hvor gammel er du? Anonymkode: 337ca...c28 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun har dårlig råd! Skal du straffe nevøen din ved å ikke kjøpe gave? Hva har han gjort deg? Hvor gammel er du? Anonymkode: 337ca...c28 Jeg har også dårlig råd betyr det at min hennes tantebarn også skal bli straffet? Anonymkode: dac46...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 Jeg tenker at hvis dere skal ha felles bursdag, bør dere begge klare å gi en gave til begge bursdagsbarna. Jeg tenker det trenger ikke koste mye; nå på januarsalg kan man finne ting ned til 50kr. Om det så er et plagg med favorittheltene eller noe. Anonymkode: fa3bc...684 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå