Gå til innhold

Grrr eggløsningen fører til at vekten stiger og jeg er sykt irritabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg forferdelig irritabel og sur. Var på god vei nedover, og så pang nesten to kilo opp over natten pga eggløsning ! Helt sykt at det skal være sånn. Jeg er ferdig med barn for lengst og drittlei hele syklusen. Flere som har det slik? 😞

Anonymkode: a20b7...214

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er isåfall bare litt ekstra vann i kroppen som raskt forsvinner igjen

Anonymkode: 17c0d...84b

Skrevet

Jeg blir alltid ca 2 kg tyngre rett før mensen , men det er jo som nevnt over bare vann så det forsvinner jo fort etter 2-3 dager her ihvertfall

Skrevet

Gled deg til den plutselige vektnedgangen når mensen er i gang🥳

Anonymkode: 1bcd5...671

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner meg forferdelig irritabel og sur. Var på god vei nedover, og så pang nesten to kilo opp over natten pga eggløsning ! Helt sykt at det skal være sånn. Jeg er ferdig med barn for lengst og drittlei hele syklusen. Flere som har det slik? 😞

Ja, har det slik akkurat nå 

Anonymkode: ff4f5...924

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gled deg til den plutselige vektnedgangen når mensen er i gang🥳

Anonymkode: 1bcd5...671

Jeg blir også tung under mensen, er fullstendig klar over det.

Det er så sykt frustrerende, nettopp ferdig med mensen og gikk da ned, og så rett opp igjen ved eggløsning. Er bare noen dager hver måned hvor jeg ikke er påvirket av syklus føles det som. Helt forferdelig.

Skrevet

Så da mister man nesten litt motet. Er det normalt at det er sånn?

Har tenkt å begynne på p piller igjen og håper det vil stabilisere litt. Unngår i hvert fall eggløsningen om ikke annet.

Skrevet

Er gått litt ned fra i går, men er fortsatt 0,7 kg igjen i vannvekt.

Skrevet

Sånn er jeg å😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har det sånn. Hele livet handler om sykluser, hormoner, vekt 😂😂😂😂😂

• Liker 2
Skrevet

Alle går opp i vannvekt under mensen. Det er helt naturlig og en hormonell reaksjon. Det er ikke fett. 

Jeg kan veie opptil fem kilo mer under mensen. Det går jo vekk igjen, bare dropp å veie deg under den tiden.

Anonymkode: a97e7...c6c

Skrevet

Tenker stadig på scener jeg har sett i filmer hvor menn blir forvandlet til kvinner og utbryter "I feel so bloated!"😂 Det er så korrekt, det!

Skrevet

Det er jo helt normalt. Tenker det beste er, hvis man går ned i kjelleren grunnet det, er å veie seg 1 gang i måneden istedet og på samme tid i syklusen. 

Anonymkode: ad0ed...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

det er bare vann. Hvorfor er det noe å bry seg om? det er ikke fett, det er et tall. Imorgen har du et annet tall, men utseendet og helsen er uendret.

Anonymkode: e8991...c6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

det er bare vann. Hvorfor er det noe å bry seg om? det er ikke fett, det er et tall. Imorgen har du et annet tall, men utseendet og helsen er uendret.

Anonymkode: e8991...c6f

Det har vart fra mandag og i først i dag har det begynt å slippe taket. Er like ille som når jeg har mensen. Så det er veldig kjipt først å ha hatt over en uke med vannvekt fra mensen, for så å gå rett på en uke med eggløsning kort tid etter. 

Skrevet
Scoops skrev (På 11.1.2023 den 19.42):

Jeg blir alltid ca 2 kg tyngre rett før mensen , men det er jo som nevnt over bare vann så det forsvinner jo fort etter 2-3 dager her ihvertfall

Nei her har det vart siden mandag. Men i dag har det begynt å slippe taket. Jeg har spist sunt og riktig hver dag og kjenner eggløsningen godt, så er nok «hardt rammet» i den forstand.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er jo helt normalt. Tenker det beste er, hvis man går ned i kjelleren grunnet det, er å veie seg 1 gang i måneden istedet og på samme tid i syklusen. 

Anonymkode: ad0ed...9ad

Ja jeg skal vurdere dette. Men jeg veier meg for jeg får panikk for at vekten ikke skal gå ned igjen.

Skrevet

Jeg har det likt og jeg skjønner godt frustrasjonen din.
Jeg går alltid opp ved eggløsning, det kan ta 5-7 dager før det slipper. Og så er det opp igjen når jeg får mensen, det pleier å slippe på dag 4-5 i syklusen. 

Mitt råd er enten å veie hver dag gjennom syklusen, bli kjent med hvor mye vekten går opp og hvor lenge det varer, så slutter du å stresse over det når du kjenner igjen mønsteret fra måned til måned. Eller som en annen her foreslår og bare veie en gang per måned, og da samme dag i syklus, så du vet at du har "normal" vekt. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...