Gå til innhold

Hvordan fjerne kattetiss lukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første innlegg her, hey.

Jeg har en katt på 7 måneder som har hatt løpetid og har tisset OVERALT (ja den har time til kastrering snart). Hun har tisset på en haug med skittentøy, altså masse klær, sofaen, puter, senga, alt. 

Har lest på forskjellige tråder på Reddit osv og mange nevner "enzyme vaskemiddel", som f. eks "Nature's Miracle", da spesielt for klær og lignende. Har vi noe slikt i norge?

Hvordan fjerner dere kattetiss-lukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da katten brukte klesskapet mitt som kattepissoar så hev jeg alle klærne i badekaret, pælma over 2 liter klar eddik og resten vann og lot det ligge natten over. Dagen etter vasket jeg som anvist og det luktet aldri kattepiss igjen. Eddiken tok lukta. 

Anonymkode: a0cf2...0cc

• Liker 1
Skrevet

Bruk edikk. Det gjorde vi når vi hadde en fertil maine coon som markerte. 

• Liker 1
Skrevet

Bruk eddik i beholder for skyllemiddel på vaskemaskinen. Funker bra for å fjerne lukt. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Solerin said:

Bruk edikk. Det gjorde vi når vi hadde en fertil maine coon som markerte. 

40 minutter siden, lemoncake said:

Bruk eddik i beholder for skyllemiddel på vaskemaskinen. Funker bra for å fjerne lukt. 

Tusen takk! 

Da drar jeg å kjøper eddik. Må det vaskes på nytt for å fjerne eddiklukten? Hvor mye ca. bruker dere?

Skrevet
trickytv skrev (Akkurat nå):

Tusen takk! 

Da drar jeg å kjøper eddik. Må det vaskes på nytt for å fjerne eddiklukten? Hvor mye ca. bruker dere?

Nei eddik lukter bare når det er vått, lukta fordamper når klærne tørker, så det lukter ikke mer etter det. Fungerer godt på svette klær også, får svette, skitt og all slags lukt unna klær. Jeg bruker vanlig klar 7% eddik og jeg fyller opp det kammeret bare. 

Anonymkode: a0cf2...0cc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...