Gå til innhold

Tilbehør til egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har lite erfaring med egg bortsett fra egg og bacon på hotell frokost. Hva kan man bruke som tilbehør til kokt egg, stekt egg og omelett egg for å få en grei og mettende middag eller frokost? Er det egg på brødskiva det går i eller kan man gjøre andre ting? 

Anonymkode: 9ad13...767

Skrevet

Egg og kaviar eller egg, tomat og majones på brød er faste lunsjinnslag for meg.

Eller liker jeg også god shakshuka til en lett middag, med brød ved siden av: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/shakshuka

Anonymkode: d61cd...2fb

• Liker 2
Skrevet

Eggerøre og laks.

Eggerøre og spekemat.

Anonymkode: 54de2...207

• Liker 2
Skrevet

Omelett med salat 

Speilegg med pytt i panne og rødbeter 

kokt egg i salat 

Kokt egg i tomatsuppe 

eggerøre med brød og avokado 

Anonymkode: 05b48...715

• Liker 2
Skrevet

Omelett med skinke, paprika og ost er godt 🙂. Stek paprika og skinke, slå over piskede egg, ta litt ost over. Stek ferdig.

Anonymkode: 16f9f...0e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omelett med skinke, paprika og ost er godt 🙂. Stek paprika og skinke, slå over piskede egg, ta litt ost over. Stek ferdig.

Anonymkode: 16f9f...0e1

Jeg lager noe lignende, men med bacon og purre. Bruner bacon, heller på egg, strør purre og ost over.

• Liker 3
Skrevet

Pytt i panne med speilegg.

Asparges surra med spekeskinke er veldig godt sammen med smilende kokt egg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Har lite erfaring med egg bortsett fra egg og bacon på hotell frokost. Hva kan man bruke som tilbehør til kokt egg, stekt egg og omelett egg for å få en grei og mettende middag eller frokost? Er det egg på brødskiva det går i eller kan man gjøre andre ting? 

Anonymkode: 9ad13...767

Jeg har laget denne ovnsstekte eggformen, og den er kjempegod! Jeg byttet ut skinkebiter med stekte baconbiter, og vårløken byttet jeg ut med paprika i små biter. Man kan egentlig putte det man vil i en slik eggform, grønnsaker og litt kjøtt.

Anonymkode: fef8a...8cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser ett hardkokt egg på min frokostskive hver dag.  Legger på en skive ansjos, noen tomatbiter og  èn stripe majones.  Har jeg persille, så er det "toppen på kransekaka" :)  

Kjøper ansjos på boks, men putter dem oppi et glass med lokk.  Lang holdbarhet og veldig godt.  

• Liker 1
Skrevet

Speilegg på karbonade med stekte potetbåter.

Anonymkode: ad3a1...17f

• Liker 1
Skrevet

Pai/quiche, med salat ved siden av

Spansk omelett/tortilla (med potetskiver i, litt som norsk bondeomelett) med salat til 

Karbonadesmørbrød med speilegg på toppen 

Anonymkode: faa55...37a

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å koke eggene før jeg skreller ett, holder det i hånda og spiser det. Tar ikke noe på egget. Så lager jeg meg et par brødskiver. Er jeg ekstra sulten blir det to egg i stedet for ett. Smaker utmerket og er lettvint!

Anonymkode: f476a...f9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier å koke eggene før jeg skreller ett, holder det i hånda og spiser det. Tar ikke noe på egget. Så lager jeg meg et par brødskiver. Er jeg ekstra sulten blir det to egg i stedet for ett. Smaker utmerket og er lettvint!

Og ikke minst sunt!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og ikke minst sunt!

Ja jo skal jeg være ærlig, så er sunnheten den minste faktoren for hvorfor jeg gjør det sånn. Men det er en fin bonus.

Skrevet

Stekt egg med skinke, ost, hvitløksmajones og salat. 
Stekt egg med karbonade
Kokt egg på skive ed enten salami, leverpostei eller laks. 
Eggeform med ost, salami/skinke/kylling, brokkoli og sopp 
Pytt i panne med egg
Egg i supper og salater
Egg og diverse pålegg på burgerbrød, polarbrød, wraps, bagels

• Liker 1
Skrevet

Egg, avokado og vårløk

Anonymkode: a99d5...48b

• Liker 1
Skrevet

Jeg varierer litt. Noen ganger visper jeg et egg og har oppi revet ost, krydrer med litt urter, pepper og salt.  Steker i vaffeljern med et par skinkeskiver. Har litt sterk sennep på før jeg spiser. (Chaffles - kommer i mange varianter). Jeg bruker de også som "pizza" bunn, og steker de i ovn med tomatsaus, revet ost, kalamata oliven, syltet rødløk, skinke - eller andre toppinger.

Hardkokte egg deler jeg gjerne i 2 og spiser med litt kaviar eller majones når jeg føler for å gjør det enkelt.

Sylter egg innimellom, spiser også disse med litt majones.

Deviled egg er godt.

Spiser gjerne hardkokte egg med reker, og bruker sambal olek, hvitløk og eller litt hvitløk sammen med.

Egg drop soup - kan varieres med kyllingrester, skinke, røkelaks,.... 

Anonymkode: 9fa20...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...