AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Har nylig funnet ut at jeg er gravid. Jeg er nakkevakt og jobber 70% + ekstravakter her og der. Byttet fra tredelt turnus da jeg ikke holdt ut. Det var så slitsomt. Drømmen er å finne en dagjobb, men bor i en mindre kommune og det er ikke så mye av det, dessverre. Kan godt tenke meg å jobbe nattevakter etter baby er født også. Men vil gjerne høre for-og ulemper? Anonymkode: a6b0d...ffc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Ikke noe problem for min del hvertfall. Gikk tilbake til 18 timers vakter når baby var rett rundt året. Fordelen er at man får sove før og etter vakt i tomt hus (forutsatt at barnet er i bhg), og at nattevakter gjerne generer litt mer fri og fleksibilitet. Minuset er som all annen turnus tid borte fra familien, men hvis du har nattevakter som begynner etter leggetid mister du ikke så mye. Anonymkode: a234a...f0b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Man skal vel ikke jobbe så mye natt i graviditeten? Anonymkode: 17dc4...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke noe problem for min del hvertfall. Gikk tilbake til 18 timers vakter når baby var rett rundt året. Fordelen er at man får sove før og etter vakt i tomt hus (forutsatt at barnet er i bhg), og at nattevakter gjerne generer litt mer fri og fleksibilitet. Minuset er som all annen turnus tid borte fra familien, men hvis du har nattevakter som begynner etter leggetid mister du ikke så mye. Anonymkode: a234a...f0b Jeg tror nok det skal løse seg fint etter barnehagestart så fremt hen sover greit. Vi har neppe råd til 80% permisjon, så jeg vil jo være tilbake på jobb før baby er ett år. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man skal vel ikke jobbe så mye natt i graviditeten? Anonymkode: 17dc4...ab6 Har hørt man ikke skal det, men legen sa hun ikke hadde hørt om det. Anonymkode: a6b0d...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå