AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Venninnen min skal gifte seg og istedenfor utdrikningslag og skrål, vil hun ha en hyggelig middag med oss venninnene før bryllupet. Barnet mitt vil da være 14 mnd, har aldri vært lengre borte fra henne enn de 8 timene jeg er på jobb+reisevei og da klarer jo pappaen å ha det kjekt sammen og legge henne uten noen problemer. Dette er over 3 timer unna med bil. Hadde bare tatt henne med, hadde hun ikke hyyyylt på biltur, og det er jo slitsomt for oss alle. Er det kanskje best å ta en dagstur? Det blir jo mye kjøring, men overkommelig uten skriking i bilen. Synes hun er så liten enda, og får dårlig samvittighet av å tenke på å reise så langt fra henne sånn. Men jeg vil jo være med og feire venninnen min. Anonymkode: d8699...d50
aksase Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Det er overhodet ikke noe problem. Så lenge ungen får mat, stell og søvn, har den bare godt av å oppleve omsorg fra andre enn mor. Reis i bryllup med god samvittighet. 16
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Selvfølgelig kan du reise og kose deg. Du må gjøre som er best for deg, du er en like god mor for det. Mamma politiet kommer nok etter deg men lukk ørene. Anonymkode: 2132e...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Venninnen min skal gifte seg og istedenfor utdrikningslag og skrål, vil hun ha en hyggelig middag med oss venninnene før bryllupet. Barnet mitt vil da være 14 mnd, har aldri vært lengre borte fra henne enn de 8 timene jeg er på jobb+reisevei og da klarer jo pappaen å ha det kjekt sammen og legge henne uten noen problemer. Dette er over 3 timer unna med bil. Hadde bare tatt henne med, hadde hun ikke hyyyylt på biltur, og det er jo slitsomt for oss alle. Er det kanskje best å ta en dagstur? Det blir jo mye kjøring, men overkommelig uten skriking i bilen. Synes hun er så liten enda, og får dårlig samvittighet av å tenke på å reise så langt fra henne sånn. Men jeg vil jo være med og feire venninnen min. Anonymkode: d8699...d50 Følg dine egne følelser 😊 Barnet er stort nok til at det skal gå fint å være borte en natt (hun er jo isåfall med pappaen sin?). Men jeg personlig hadde ikke gjort det, rett å slett fordi jeg ikke var klar for det så tidlig ❤️ Hadde vært annerledes om det var nærmere hjemme og kunne reise hjem hvis det skulle være noe, eller hvis jeg følte at det ble helt feil å være borte.. Anonymkode: e3c45...787
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Det burde gå helt fint. Jeg ville ikke gjort det, men kun fordi baby våkner fremdeles på natt og roes kun med amming. Men kunne fint dratt hvis det ikke var tilfellet Anonymkode: 8ebf4...f89 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 En ettåring er ingen baby! Og bare dra og kos deg, du, far og datter klarer seg fint uten deg en natt!❤️ Anonymkode: 6373c...495 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Takk for blandede men saklige svar, heller mer mot å dra, tror jo det skal gå greit, men det er som noen av dere sier veldig tidlig og jeg føler meg ikke helt klar 😅 Å jo, ettåringer er jo ganske babyaktige? Hun ammes jo, sier bibibaba, krabber og bruker bleie, smårolling da? 😀 Jeg får tenke på det. Vi reiser jo alle voksne og barn i vielsen deres senere, men akkurat denne venninnemiddagen hadde vært utrolig koselig å få med seg uten å stresse med verken hyling på lang biltur, eller dårlig samvittighet 🙂 Anonymkode: d8699...d50 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 14 måneder! Selvsagt klarer hun seg fint med pappa en natt. Vi er mange mødre som jobber turnus og nattevakt, eller har et sosialt liv iblant, og det går veldig bra! Jeg tenker det rett og slett vil være sunt for deg. Bekymringen her tror jeg går mer på dine følelser og behov enn barnets. (Jeg går ut ifra at du har fått barn med en ålreit mann). Anonymkode: a2954...526 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 Min er 14 måneder nå, og har hatt noen overnattinger hos bestemødre som klør i fingrene etter den tiden en stund😅 Bestemødrene her er veldig involverte, og vi har sett de flere ganger i uken fra første stund. De har da passet noen timer hvis det har vært noe, eller hatt "hvilende vakt" hvis vi har vært på middag eller kino etter barnets leggetid. Barnet var 10 måneder da vi var invitert i et bryllup, og selv om det føltes skummelt så fristet det veldig å våkne uten barn dagen derpå. Jeg var (og er) gravid, så var ikke bakfull, men likevel deilig å sove ut. Overnattingen gikk kjempefint. Hun sovner lett og våkner ikke om natten, så det var ikke noe problem. Etter det var terskelen lavere hvis vi ble invitert til ting, og hun har siden sovet hos både farmor og mormor, noe det virker som om alle setter veldig pris på. Barnet ditt skal være med faren sin, så jeg tenker at det hvert fall ikke skal være noe problem, men jeg skjønner jo at den første gangen føles skummel og rar ut uansett. Tipper det uansett blir godt for deg å komme deg litt ut på egenhånd også😊 Anonymkode: 17f8d...016 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Når ungen er over ett år er det helt innafor så lenge den er med trygg omsorgsperson. Kos deg! Anonymkode: d56ff...c1f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Selvsagt kan du reise fra barnet for en natt! Hun er jo med pappaen sin. Hun hadde helt sikkert hatt det supert hos andre hun er trygg på også, som f.eks besteforeldre. Kos deg med venninnene dine, og ha for all del ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: e2840...9ce 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Tusen takk for svar dere! Ja visst er første gangen skummel, eldste var nesten 3,5 år da jeg sov borte fra han første gangen, og det var jo fordi jeg måtte føde 😀 det gikk jo bra og hadde nok gått bra før. Jeg pumper meg masse og tenker at hvis pappaen har vanskeligheter med å få henne til å sovne på natta igjen, kan han jo sove på dagen om bare noen timer da jeg kjører hjem neste morgen. Så det burde jo gå bra! Anonymkode: d8699...d50
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt kan du reise fra barnet for en natt! Hun er jo med pappaen sin. Hun hadde helt sikkert hatt det supert hos andre hun er trygg på også, som f.eks besteforeldre. Kos deg med venninnene dine, og ha for all del ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: e2840...9ce Takk 💜 besteforeldre går ikke så bra akkurat nå, hun hadde hylt konstant en halvtime i familieselskap, da jeg måtte kjøre to turer og hente pappaen det ikke var plass til i bilen første gang med mamma med på tur. Hun sluttet med en gang jeg kom. Så det håper jeg går seg til snart, bestefar passer henne jo flere ganger i uken mens jobbene våre overlapper med halvannen time så hun kjenner han jo. Anonymkode: d8699...d50
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Takk for blandede men saklige svar, heller mer mot å dra, tror jo det skal gå greit, men det er som noen av dere sier veldig tidlig og jeg føler meg ikke helt klar 😅 Å jo, ettåringer er jo ganske babyaktige? Hun ammes jo, sier bibibaba, krabber og bruker bleie, smårolling da? 😀 Jeg får tenke på det. Vi reiser jo alle voksne og barn i vielsen deres senere, men akkurat denne venninnemiddagen hadde vært utrolig koselig å få med seg uten å stresse med verken hyling på lang biltur, eller dårlig samvittighet 🙂 Anonymkode: d8699...d50 Babyaktige ja kanskje det, men ikke babyer! Og det er ikke veldig tidlig å være vekke én natt når barnet er fjorten måneder gammel! Spesielt ikke når den ene forelderen skal være med barnet! Anonymkode: 6373c...495 2
Petra200 Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 Hun er 14 måneder, ingen baby! Helt uproblematisk! Jeg var borte fra min en natt da hun var 12 uker ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 Det er da virkelig ikke noe problem!! Høres ut som du kan trenge det også, hvis du ikke har vært borte mer enn noen få timer... Nyt det!! Min eldste sov borte første gang når hun var 3 mnd, fordi vi skulle i bryllup. Og nr 2 var 6 mnd når jeg dro vekk en hel uke, og det gikk så fint så:) Vi mødre må slutte å tro at vi er helt uunværlige, og at fedre og besteforelde ikke klarer det, det går som regel helt fint:) Anonymkode: 6109b...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar dere! Ja visst er første gangen skummel, eldste var nesten 3,5 år da jeg sov borte fra han første gangen, og det var jo fordi jeg måtte føde 😀 det gikk jo bra og hadde nok gått bra før. Jeg pumper meg masse og tenker at hvis pappaen har vanskeligheter med å få henne til å sovne på natta igjen, kan han jo sove på dagen om bare noen timer da jeg kjører hjem neste morgen. Så det burde jo gå bra! Anonymkode: d8699...d50 Det kommer nok til å gå helt fint! Du må føle på hva som er riktig for deg, men det er ingen krise om far må opp på natta for å bysse eller mate Anonymkode: 26e76...9e9
Ulrikke Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 Svoger og svigerinne giftet seg 50 mil unna da datteren vår var 7 mnd. Vi dro altså både pappaen og jeg, mine foreldre passet. Det gikk helt fint. Hun fikk en reaksjon da vi kom hjem igjen, DA gråt hun da hun så oss. Men det var overhodet ikke noen stor greie, og hun roet seg fint. 14 mnd og en natt, og sammen med pappa, som hun også bor sammen med? Null problem, reis og kos deg! 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 Du kan fint reise. Husk at første gangen er verst og en gang må uansett være den første. Hun skal være sammen med pappaen sin. Far og barn har godt av litt alenetid, da de får et helt annet bånd på denne måten. For henne vil det ikke være noe forskjell på om du er 8 timer på jobb, eller borte fra en dag til en annen. Anonymkode: 1f413...cf1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå