AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Ville dere gjort det? Bor i Groruddalen, vurderer Steinerskole pga belasta nærskole. Hva slags foreldre sender barna sine på Steiner'n i Oslo? Anonymkode: 2e70f...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har søkt min datter inn på Steinerskolen på Nordstrand. Hun går i Steinebhg nå. Tidligere gått i kommunal bhg, men trivdes ikke. Hva slags folk er jeg? Ganske så normal vil jeg tro. Anonymkode: d6913...8d9 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Helt normale folk, som meg. Tror noen av oss er mer en vanlig kritiske til hvordan hodeløs nettbruk påvirkee livene våre. Anonymkode: 9870c...eb1 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 De jeg kjenner som har barn på den som ligger på Nordstrand er akademikere, ikke spesielt superalternative - men langt mer engasjert i samfunnsspørsmål enn snittet vil jeg si. Kjenner ei annen som valgte det etter de flyttet til en nabokommune med kun en skole å velge. Den ene av barna ble så mobbet for hudfarge at de valgte å bytte til Steinerskolen (men tror dette var en rett utenfor Oslo kanskje). I utgangspunktet kunne jeg kanskje gjort det, iallefall den på Nordstrand. Men jeg får inntrykk av at det er høy risiko for oppsamling av elever med vansker - og da blir jo ikke miljøet bra da heller 🤷♀️ Anonymkode: fc905...1c4 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Kan ikke være helt oppegående ihvertfall, har tilgode å møte noen normale folk som har gått der, hva I all verden er det de lærer der 🤔 Anonymkode: eabe6...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke være helt oppegående ihvertfall, har tilgode å møte noen normale folk som har gått der, hva I all verden er det de lærer der 🤔 Anonymkode: eabe6...f3d Tror f.eks. Jens Stoltenberg har gått der... Anonymkode: 9870c...eb1 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror f.eks. Jens Stoltenberg har gått der... Anonymkode: 9870c...eb1 Det forklarer jo litt.. Anonymkode: eabe6...f3d 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg får inntrykk av at det er høy risiko for oppsamling av elever med vansker - og da blir jo ikke miljøet bra da heller 🤷♀️ Anonymkode: fc905...1c4 Steinerskolene i Oslo har ikke det problemet siden det er fulle klasser og liten mulighet til å komme hoppende inn midt i barneskolen. Jeg har jobbet i forskjellige steinerbarnehager i Oslo, og mange av de foreldrene har sendt barna på Steinerskolen. Mitt inntrykk på generell basis er at mange av foreldrene er samfunnsengasjerte med tyngde på miljøvern og grønn/rød politikk. Mange jobber i kreative yrker. Mange er også veldig bevisste i sine valg ift barna sine. Engasjerte og flotte folk som regel. En og annen radikal vaksinenekter, men stort sett helt vanlige folk. Anonymkode: 9b4c7...bb1 10 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror f.eks. Jens Stoltenberg har gått der... Anonymkode: 9870c...eb1 Det sier jo sitt. Han kunne umulig ha noe særlig engelskundervisning. Anonymkode: 1fab2...d88 1
Snedig Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier jo sitt. Han kunne umulig ha noe særlig engelskundervisning. Anonymkode: 1fab2...d88 For noe tull. Jens Stoltenberg har jo faktisk et fantastisk ordforråd på engelsk. Hvis det er uttalen du tenker på er vel ikke jevnaldrende 60 åringer så veldig mye bedre... 17 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 3 hours ago, Snedig said: For noe tull. Jens Stoltenberg har jo faktisk et fantastisk ordforråd på engelsk. Hvis det er uttalen du tenker på er vel ikke jevnaldrende 60 åringer så veldig mye bedre... Enig. Og det er nærmest kun nordmenn som reagerer negativt på engelskuttalen til nordmenn. Jens Stoltenberg skal jo også ha fått svært gode karakterer da han studerte samfunnsøkonomi og det gjorde han samtidig som han var leder for AUF. Jeg har ingen erfaring med Steinerskolen, men Jens Stoltenberg gjorde det særdeles godt akademisk. Og han har sagt at deler av æren er fra lærerne på Steinerskolen som ikke ga han opp selv om han var treg med å lære. Anonymkode: 220c7...106 15 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Stort sett hasj-røykende foreldre. Anonymkode: 3aab3...de9 1
snurk Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Har hatt lyst til at barna mine skal gå på steinerskolen men det er dessverre ikke et alternativ. Vi er relativt normale foreldre, begge mastergrad, litt holistisk syn på barneoppdragelse... Mange ting med Steiner og Montessori appellerer til meg 🙂 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Steinerskolene i Oslo har ikke det problemet siden det er fulle klasser og liten mulighet til å komme hoppende inn midt i barneskolen. Jeg har jobbet i forskjellige steinerbarnehager i Oslo, og mange av de foreldrene har sendt barna på Steinerskolen. Mitt inntrykk på generell basis er at mange av foreldrene er samfunnsengasjerte med tyngde på miljøvern og grønn/rød politikk. Mange jobber i kreative yrker. Mange er også veldig bevisste i sine valg ift barna sine. Engasjerte og flotte folk som regel. En og annen radikal vaksinenekter, men stort sett helt vanlige folk. Anonymkode: 9b4c7...bb1 Har samme inntrykk fra Oslo, men litt ymse fra andre steder kanskje? Anonymkode: fc905...1c4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Sånn etter 3.-4. trinn er det mye folk som av ulike årsaker ikke fikk det til å funke i offentlig skole, mye mobbehistorier, atferd, lærevansker etc. Anonymkode: c5216...f32 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det forklarer jo litt.. Anonymkode: eabe6...f3d At generalsekretæren i NATO har gått der, mener du? Anonymkode: f29d9...41c 5 5
Snok1 Skrevet 12. januar 2023 #17 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det forklarer jo litt.. Anonymkode: eabe6...f3d Det forklarer at vi kan overse argumentet ditt. 5
Snok1 Skrevet 12. januar 2023 #18 Skrevet 12. januar 2023 Dette er riktig nok mange år siden, men jeg hadde en kollega som sendte barnet sitt på Steinerskolen «fordi der er det ingen svartinger». 😳🙄 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #19 Skrevet 12. januar 2023 Jeg kjenner 3 brødre som alle gikk på Steinerskole. Nå er de overleger alle tre; en er gastrokirurg og to er anestesileger. Kjekke, sjarmerende og sporty alle tre. Jeg skulle veldig gjerne hatt en Steinerskole i nærheten. Ikke alle passer inn i den rigide A4-formen, mange skarpe hjerner trenger å få lov til å være kreative. Anonymkode: 715f6...f33 10
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #20 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det sier jo sitt. Han kunne umulig ha noe særlig engelskundervisning. Anonymkode: 1fab2...d88 Han er god i engelsk! Du tenker på uttalen? Det kommer ikke av seg selv. Den generasjonen vokste opp uten å høre engelsk i hverdagen, derfor er uttalen dårligere enn hos de som vokser opp i dag. Anonymkode: 0dba9...f92 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå