AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Var på et spisested i går og bestilte Cæsarsalat med kylling. Da jeg bestilte ved disken stod ekspeditøren å kuttet cherrytomater. Hun trykket så på en skjerm og vekslet deretter mellom å ta på mat og trykke på skjermen på kassaapparatet, mens hun ekspederte kunder, og i tillegg brukte andre ansatte skjermen også. Jeg tenker på hvor mye bakterier denne skjermen inneholder, og så tar de på grønnsaker og kjøtt med fingrer som ikke er vasket etter at de trykte på skjermen! 🤢 Anonymkode: 9cd1f...e6c 2
Gjest Chicchi Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Sånn er det å gå på kafé. Man er prisgitt de som jobber der. I Norge har vi strenge retningslinjer for hygiene, men til syvende og sist er alt avhengig av medarbeiderne. Var denne personen alene der? I så fall er det litt mye å kreve at han/hun skal vaske hender mellom hver gang. Jeg har selv jobbet på kafe og multitasking er et must. Lønnen er også ganske bedriten og visse kunder forventer fem stjerners behandling uten å tipse. Man dør ikke av sånne bakterier. Best å la være å tenke på det
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Chicchi skrev (Akkurat nå): Sånn er det å gå på kafé. Man er prisgitt de som jobber der. I Norge har vi strenge retningslinjer for hygiene, men til syvende og sist er alt avhengig av medarbeiderne. Var denne personen alene der? I så fall er det litt mye å kreve at han/hun skal vaske hender mellom hver gang. Jeg har selv jobbet på kafe og multitasking er et must. Lønnen er også ganske bedriten og visse kunder forventer fem stjerners behandling uten å tipse. Man dør ikke av sånne bakterier. Best å la være å tenke på det Det var en blanding mellom cafe og restaurant da man kan bestille ved disken men også bestille fra bordet via en strekkode. Det var én eller to kokker ved siden av henne, men hun hakket litt grønnsaker innimellom kunder. Jeg ble litt kvalm av å se at hun ikke hadde hansker på som hun kunne bytte, en spritflaske eller lign og skjermen blir sikkert aldri vasket. Det var nesten tomt i lokalet så det var ikke sånn at det var akkurat travelt, men selv om dette er en restaurant/ café som ser ordentlig ut, så er nok personalet ganske slappe. Ts Anonymkode: 9cd1f...e6c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Tror det er et under at ikke flere blir syke, for det er mye rart i kafe- og restaurantbransjen. Bensinstasjoner håndterer også mye mat, og nylig var jeg innom en Circle K for å kjøpe noen vaffelplater. Ønsket å kjøpe dem frosne, slik at vi hadde "ferske" vafler til ettermiddagen. Der gikk det en ansatt som nærmest så ut som en skorsteinsfeier (kom fra uteområdet og hadde sikkert jobbet med noe) rett inn på frysen og tok ut vafler som han kom med i neven... Ble så paff at jeg ikke fikk meg til å si noe, trodde ærlig talt at de hadde bedre opplæring på slike steder. De lager også Peppes Pizza på bestilling, men vet ikke om vi kommer til å prøve den... Anonymkode: f7382...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå