Gå til innhold

Sunn, enkel og imponerende rett å lage for daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal invitere han hjem på middag for første gang.. Han sier at han er god til å lage mat selv, jeg er ikke det men er opptatt av å imponere og vise at jeg kan lage mat. Noen tips? :) Og bør jeg også diske opp med dessert og tenne lange stearinlys på bordet eller blir det for overdådig/prøve for hardt? 

Anonymkode: 623e1...a0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det blir for mye å gå i kjole/skjørt også eller om jeg bare skal kle meg i vanlige jeans med en fin topp? Jeg er en casual jente men vil fange han her, men ikke fremstå som at jeg legger meg flat for han og prøver for hardt 

Skrevet

Lag sushi.  Enkelt og sunt!

Anonymkode: 4f07a...1c6

Skrevet

Hva liker han da? Er det noe spesielt han er glad i? Litt dumt å tipse om kjøttretter om han er veganer? 

Jeg ville disket opp med dessert ja, det er alltid en sikker vinner. 

Kjole synes jeg kanskje blir litt mye, med mindre du er en kjole-person (som ofte går med kjoler). 

Anonymkode: 30482...388

Skrevet

Hvis man dater er det vel sjelden feil å legge litt ekstra innsats i antrekk og utseende. Vil ikke tro han tar det ille opp, for å si det sånn.

Ville servert en rett du mestrer. Jeg hadde blitt stressa av å lære meg en ny teknikk eller prøve ut ny oppskrift for en litt viktig kveld. For min egen del ville jeg lagd en forseggjort pastarett, kanskje bolognese med hvitløksbaguett til. Andre ting som pizza, helstekt kylling evt noen digge tapasretter kunne vært en idè 

Anonymkode: 53d0d...25d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville servert en rett du mestrer. Jeg hadde blitt stressa av å lære meg en ny teknikk eller prøve ut ny oppskrift for en litt viktig kveld. For min egen del ville jeg lagd en forseggjort pastarett, kanskje bolognese med hvitløksbaguett til. Andre ting som pizza, helstekt kylling evt noen digge tapasretter kunne vært en idè 

Tenker på noe med kylling. Han er opptatt av trening, diett og helse og jeg har pyntet litt på sannheten og sagt det opptar meg også, så passer seg dårlig å servere pizza og pasta desverre! Hehe 😄

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om det blir for mye å gå i kjole/skjørt også eller om jeg bare skal kle meg i vanlige jeans med en fin topp? Jeg er en casual jente men vil fange han her, men ikke fremstå som at jeg legger meg flat for han og prøver for hardt 

Hvor har du det fra at du legger deg flat bare fordi du gjør en ekstra innsats. 

Hva legger du i sunn? Selv profesjonelle idrettsutøvere ser bort fra hva som er av næringsinnhold, det bør dere begge også gjøre når dere først skal ha det koselig. 

Denne middagen er ikke så sunn, men den er enkel og den er veldig god. 

Middag: Carbonara (uten fløte, se oppskrift på nettet) Godt mulig dere kan skippe bacon og erstatte det med kylling ish.. 

Dessert: Panna cotta 

Anonymkode: ff53a...f8e

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker på noe med kylling. Han er opptatt av trening, diett og helse og jeg har pyntet litt på sannheten og sagt det opptar meg også, så passer seg dårlig å servere pizza og pasta desverre! Hehe 😄

Aaah, grillet kylling med søtpotetfries og en god salat? Evt kutte søtpoteten hvis han er veldig opptatt av å spise sunt. 

Skrevet

Lag sushi.  Enkelt og sunt!

Anonymkode: 4f07a...1c6

Jepp + skjørt = He is on 😉

Hilsen mann

Anonymkode: 30dd7...e3f

Skrevet

Kylling, løk i fløte saus som du kviser litt appelsin i. Stearinlys ville jeg helt sikkert hatt. Og pyntet meg i enkel, men fin kjole.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Aaah, grillet kylling med søtpotetfries og en god salat? Evt kutte søtpoteten hvis han er veldig opptatt av å spise sunt. 

Søtpotet er sunt....

Dumt du har latet som om du er opptatt av slikt, når det er jug da.

Anonymkode: 803a6...0fc

• Liker 2
Skrevet

Skal invitere han hjem på middag for første gang.. Han sier at han er god til å lage mat selv, jeg er ikke det men er opptatt av å imponere og vise at jeg kan lage mat. Noen tips? :) Og bør jeg også diske opp med dessert og tenne lange stearinlys på bordet eller blir det for overdådig/prøve for hardt? 

Kommer an på hva han liker, hvor dere er i prosessen, osv.

Men forutsatt at det ikke er direkte upassende er jo enkel sjømat og musserende, gjerne servert kun iført et kjøkkenforkle, alltid en vinner.

Og hvis dere ikke er helt der ennå kan du droppe forkleet. Eller altså… ja, du skjønner vel.

Poenget med en middagsdate er jo ikke akkurat å bli sprekkeferdig, så drit i å lage en haug med retter.

Masse oppskrifter på nett, f.eks:

https://www.kulinarisk.no/mat/fisk-og-skalldyr/skalldyr/

• Liker 1
Skrevet

Ville kanskje gått for ovnsbakt kyllingfilet med søtpotetmos, brokkolini og en god saus. 

Anonymkode: 7e299...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tenker du på en sånn hel ferdig grillet kylling fra ferskvare disken på meny og skjære ut benfrie stykker før servering? Eller grille kyllingfilet hjemme? :) Hørtes veldig godt ut!

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ville kanskje gått for ovnsbakt kyllingfilet med søtpotetmos, brokkolini og en god saus. 

Anonymkode: 7e299...1b6

Nam! Det skal jeg nok klare å lage 😊 Hva slags saus anbefaler du? Bernaisse kanskje? Blir det helt feil å bruke Toro pose? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nam! Det skal jeg nok klare å lage 😊 Hva slags saus anbefaler du? Bernaisse kanskje? Blir det helt feil å bruke Toro pose? 

Bearnaise høres helt feil ut for meg. Tror kanskje ikke du trenger saus hvis du lager potetmosen med mye melk eller fløte.

Anonymkode: 7ab5f...f51

• Liker 2
Skrevet

Crispy duck!😋 Jeg bruker andebryst, istedenfor hel and. Så enkelt og godt. 

Anonymkode: 0623c...613

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spagetti bologenese, enkel, når alt er i gryta skal det bare stå å småboble i noen timer. 

Jeg lager gjerne en variant av denne;

https://www.godt.no/oppskrift/314/spagetti-bolognese-paa-30-min

Men lar den som sagt koke lenge, minst 1 time. Jo mer koking, jo bedre smaker.

Jeg dropper gjerne oregano og har et lar laurbærblad oppi isteden. Og jeg liker ikke stangselleri så pleier å droppe det også, og heller bruke tilsvarende mer gulrot.

Anonymkode: f31b6...21c

Skrevet

lag pølse og potetstappe, jeg pleier og lage det å har aldri fått noe annet en positive tilbakemeldinger fra dates med denne klassikeren.

Anonymkode: 97bd2...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...