Gå til innhold

Må bare se sannheten i hvitøyet, samboer er hekta på en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at det ikke er noe håp for oss?

At samboeren min har en hekt fra fortiden som hun ikke gir slipp på merket jeg første gang på en fest der han var tilstede og hun oppførte seg annerledes enn vanlig, sendte han små blikk og brukte mye tid med han da de først havnet i prat, noe hun så ut til å nyte.

Etter det har det kommet flere små drypp, mest det at venninnene hennes har en tendens til å spørre henne om han (typ "vet du hva M... driver med for tiden?" eller "snakker du noe med M...?"), også når jeg er tilstede. Det er liksom noe med blikkene dem imellom når de snakker om han, jeg blir sittende der å tenke: "tror de at jeg er så dum?"

Og det at hun fra tid til annen snakker med han på whatsapp. Ingenting over grensen som jeg har sett, men har sett at det ofte er hun som sender melding først og at hun er veldig på å gi komplimenter.

Jeg har lenge fortrengt dette eller tenkt at det ikke er så alvorlig. I det siste har jeg tatt det opp noen ganger, men hun forsikrer meg om at han bare er en venn selv om hun forteller at hun har vært forelsket i han før og at de i flere perioder "mellom kjærester" har hatt sex, men at hun ikke har villet noe mer. Jeg vil jo tro på det hun sier, men samtidig har jeg dannet meg min egen historie som gir mye mer mening ut fra "bevisene": at hun er hekta på han og at hun egentlig vil ha han, men at det er han som ikke vil. Dette gir også mening fordi han er en klassisk kjekk høy, mørk fyr og i en litt annen liga enn meg og samboer sånn sett.

Hva tenker dere om denne situasjonen? Er det så mange røde flagg her at jeg bør komme meg ut? 

Anonymkode: 9e7af...466

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er litt som "The one that got away"? De fleste sånne fungerer best i drømmer liksom, hadde det fungert mellom de hadde de jo vært sammen da de hadde sjangsen. Det er ikke sikkert at hun egentlig vil ha han i virkeligheten, men kanskje dere bør snakke sammen om det? 

Anonymkode: 1205f...e9a

• Liker 1
Skrevet

Syns det høres ut som du er paranoid og legger ting i dette som ikke er tilfelle. Venninnene hadde aldri i verden spurt om han foran deg om det var tilfelle at hun og han hadde eller hadde hatt en greie. De er nok bare kompiser og da er det vanlig å søke kontakt med de man kjenner best på fest enn å sitte klein alene eller med halvperifere venner. 

Anonymkode: 0a4fd...d1d

• Liker 1
Skrevet

Sett deg ned med samboeren din, se henne i øynene og spør henne rett ut om hun har noe på gang med noen andre, eller om hun er begeistret for noen andre og ikke fornøyd med deg.

Anonymkode: 30b5b...c22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det høres ut som du er paranoid og legger ting i dette som ikke er tilfelle. Venninnene hadde aldri i verden spurt om han foran deg om det var tilfelle at hun og han hadde eller hadde hatt en greie. De er nok bare kompiser og da er det vanlig å søke kontakt med de man kjenner best på fest enn å sitte klein alene eller med halvperifere venner. 

Det står jo i hovedinnlegget at de har sex når de begge er single....

Anonymkode: 3a803...31e

• Liker 7
Skrevet

Tenker hun var bra nok for sex, men at han kan få noe bedre enn hun til noe mer alvorlig.

Det at hun kontakter han også....dette er nok en hun liker, men ikke kan få.

Sikkert en mye av og på greie, for hun har crusha og diskutert han mye med venninner, mens han fra hans side bare har sendt noen søte meld for å få pult. 

Populære menn kan ha kvinner på gress i årevis.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker hun var bra nok for sex, men at han kan få noe bedre enn hun til noe mer alvorlig.

Sikkert en mye av og på greie, for hun har crusha og diskutert han mye med venninner, mens han fra hans side bare har sendt noen søte meld for å få pult. 

Dette jeg også tenker. Spørsmålet er om det er til å leve med, eller om jeg må ut. Må nok gå noen runder med meg selv.

Skrevet

Det kan nok være, men er der virkelig ingen kvinner du liker veldig godt men aldri kan få?

Man kan jo ikke aldri gå inn i et nytt forhold, fordi der er kvinner/menn man liker men ikke kan få..

Med det sagt, så høres det ut som damen din skjemmer ut både seg selv og deg, med å klenge seg på han fyren på fest, så akkurat det bør du nok ta opp. 

Anonymkode: ad853...65d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville du synes at det bare var hyggelig om din mann var fokusert og opptatt av en annen attraktiv kvinne på den måten ?

Anonymkode: a0d35...af0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Der sa du en sannhet...populære attraktive menn har kvinner på gress..og hun er en av dem.

Anonymkode: a0d35...af0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde faktisk aldri godtatt at mannen koste seg med en tidligere sexpartner på den måten. 

Anonymkode: 15ce8...393

• Liker 3
Skrevet

Før jeg traff mannen min så var jeg i flere år forelsket i en annen. Vi hadde jevnlig sex, men fant også på vanlige "venneting" sammen. Åh, så forelsket jeg var!

Når jeg traff mannen min så valgte jeg vekk vennen min. Eller snarere sex-delen av vennskapet vårt.

Jeg kan fremdeles tenke på ham, han er jo virkelig en flott fyr. Jeg er veldig glad i ham fremdeles, og det hender vi prater sammen på Facebook, eller treffes hvis vi er i samme by tilfeldigvis. 

Men jeg er jo ikke forelsket i ham, selv om det på tidspunkt der var overlappende forelskelser. Det vil si at jeg var forelsket i begge samtidig, men jeg hadde jo ikke gått fra mannen min om han andre hadde bedt meg om det. Jeg gjorde jo et bevisst valg når jeg valgte den ene fremfor den andre. I dag er jeg bare glad for at mannen min kom inn i livet før jeg fikk "overbevist" han andre om at det var ment å være oss. For jeg ville nok ikke sluttet å prøve så lenge jeg var forelsket. Men så ble jeg forelsket i mannen min istedenfor. 

Forskjellen mellom meg og din kjæreste er jo at du vet at hun har hatt sex med sin tidligere crush, mens jeg valgte å ikke fortelle. Derfor går det også glattere for meg å kunne prioritere å snakke med min venn enn om han hadde visst det. 

Jeg ville ALDRI valgt min venn foran min mann. Uansett hvordan fortida ser ut.

Anonymkode: 97c5b...36d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det står jo i hovedinnlegget at de har sex når de begge er single....

Ja man kan ha sex men ikke følelser. Jeg har også hatt sex med noen av kompisene mine, en ganske mye mellom forholdene våres. Men jeg har virkelig null interesse av han nå om jeg skulle blitt singel. Det er et tilbakelagt stadie. Hadde jeg enda hatt en ting for han hadde ikke venninnene mine dratt han opp foran typen. At de gjør det i dette scenarioet forteller meg at de bare er venner. 

Skrevet

Forstår virkelig ikke problemet med å kutte kontakt med tidligere sexpartnere når en velger å bli i sammen med noen. Var veldig god venn men en. Vi hadde sex en periode. Når jeg fikk kjæreste så var jeg ærlig om dette og han syntes det var ubehagelig at vi skulle gå rundt å være buddys med vår forhistorie. Var glad i kompisen min, men mer glad i kjæresten min så utav respekt kuttet jeg kontakten. Har jo andre venner..

Anonymkode: f0aa8...81b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det sånn at det ikke er noe håp for oss?

At samboeren min har en hekt fra fortiden som hun ikke gir slipp på merket jeg første gang på en fest der han var tilstede og hun oppførte seg annerledes enn vanlig, sendte han små blikk og brukte mye tid med han da de først havnet i prat, noe hun så ut til å nyte.

Etter det har det kommet flere små drypp, mest det at venninnene hennes har en tendens til å spørre henne om han (typ "vet du hva M... driver med for tiden?" eller "snakker du noe med M...?"), også når jeg er tilstede. Det er liksom noe med blikkene dem imellom når de snakker om han, jeg blir sittende der å tenke: "tror de at jeg er så dum?"

Og det at hun fra tid til annen snakker med han på whatsapp. Ingenting over grensen som jeg har sett, men har sett at det ofte er hun som sender melding først og at hun er veldig på å gi komplimenter.

Jeg har lenge fortrengt dette eller tenkt at det ikke er så alvorlig. I det siste har jeg tatt det opp noen ganger, men hun forsikrer meg om at han bare er en venn selv om hun forteller at hun har vært forelsket i han før og at de i flere perioder "mellom kjærester" har hatt sex, men at hun ikke har villet noe mer. Jeg vil jo tro på det hun sier, men samtidig har jeg dannet meg min egen historie som gir mye mer mening ut fra "bevisene": at hun er hekta på han og at hun egentlig vil ha han, men at det er han som ikke vil. Dette gir også mening fordi han er en klassisk kjekk høy, mørk fyr og i en litt annen liga enn meg og samboer sånn sett.

Hva tenker dere om denne situasjonen? Er det så mange røde flagg her at jeg bør komme meg ut? 

Det kommer an på om du har rett i antakelsene dine.

Men har du det bør du dumpe henne, ja.

Personlig fatter jeg ikke hvorfor en mann vil være sammen med en dame som fortsatt har kontakt med tidligere sexpartnere. Selvsagt med unntak av det strengt nødvendige i forbindelse med eventuelle felles barn.

Altså… hvorfor?

Har det plutselig oppstått en mangel på single kvinner der ute som jeg ikke har fått med meg?

Endret av ClausSaus
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på om du har rett i antakelsene dine.

Men har du det bør du dumpe henne, ja.

Personlig fatter jeg ikke hvorfor en mann vil være sammen med en dame som fortsatt har kontakt med tidligere sexpartnere. Selvsagt med unntak av det strengt nødvendige i forbindelse med eventuelle felles barn.

Altså… hvorfor?

Har det plutselig oppstått en mangel på single kvinner der ute som jeg ikke har fått med meg?

Det har det, den siste måneden har det blitt en økning på par danning på hele 100 prosent, ingen forstår noen ting. Folk er redde rett og slett. Sikkert korona som kan for dette. 

Anonymkode: 90787...25a

Skrevet

Skjønner deg godt. Det virker som om hun ikke er ferdig med eksen, og at bare en liten oppmuntring fra ham muligens vil få henne til å løpe rett til ham.

Jeg ville fulgt dette nøye, og vurdert hvor mye kontakt hun tar. Det er spesielt at også venninnene kommenterer denne fyren, mens du sitter ved siden av, nærmest for å gjøre deg oppmerksom på at dama di er opptatt av ham.

Ta en prat med henne, og still henne spørsmål om hvordan hun ville ha reagert om du tok opp igjen kontakten med en av eksene dine. Hvis hun sier at hun ikke ville brydd seg, virker hun såpass likegyldig til deres forhold at jeg tror jeg ville gått.

Anonymkode: 97b69...775

Skrevet

Konfronterte henne med det igjen i går og fikk samme svaret som vanlig. Ja, hun har hatt følelser for han og de har hatt sex i flere perioder, men nå er han bare en venn «akkurat som alle andre vennene mine», som hun sa. Vet ikke hva jeg skal tro

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Konfronterte henne med det igjen i går og fikk samme svaret som vanlig. Ja, hun har hatt følelser for han og de har hatt sex i flere perioder, men nå er han bare en venn «akkurat som alle andre vennene mine», som hun sa. Vet ikke hva jeg skal tro

Tro på henne da vel. Ellers må du la henne gå. 

Anonymkode: 1205f...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...