Gå til innhold

Blir stresset av å gjøre ting før jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er med meg, men føler meg ofte stresset hvis jeg skal/gjøre noe før en kveldsvakt. 
Eksempel: føler jeg ikke kan dra på butikken, kjøre enten en venn eller mamma til et sted de skal… blir bare stresset og er redd for at jeg ikke skal rekke jobb, selvom jeg vet med meg selv at jeg har god tid. 

Føler på en måte at jeg ikke kan gjøre noe før jeg skal på jobb.. 

Dette ble kanskje kjempe rotete innlegg, men er det noen som har det slikt? 

Anonymkode: 7401f...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kan kjenne meg igjen i det. Har ikke kveldsjobb men hvis jeg har avtale på ettermiddag/kveld i helgen så blir jeg litt stresset av å gjøre noe før det. Eller å trene hvis tiden er knapp. 

Anonymkode: fc3cf...55f

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber ikke turnus lengre, men gjorde det tidligere. Hadde det likt som deg. Ble ofte sittende hjemme og stresse før jobb. Jeg var (irrasjonelt) redd for å plutselig ikke rekke jobb hvis jeg dro ut av huset. Selv en 40 minutters joggetur 4 timer før jobb var stress.  

Mange av de jeg jobbet med var flinke til å dra på turer, trening, shopping osv. på formiddagen før kveldsvakt, så det er jo mulig. Kanskje noe man må øve på. 

Anonymkode: f2225...8b8

• Liker 2
Skrevet

Det jeg savner mest med å jobbe turnus, er alt jeg fikk gjort om formiddagen før jeg skulle på jobb. Husarbeid, klesvask, handle, bake brød, lege/tannlege, langtur med bikkja, trening osv. Nå har jeg normal arbeidstid og føler at jeg ikke får gjort en dritt. Etter jobb er det middag og tur med bikkja, og så er det plutselig kveld.

Anonymkode: b8f61...d6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er helt lik. Jobbet turnus i 20 år. Jeg blir også bare stresset av avtaler og oppgaver utenfor hjemmet før kveldsvakt. Og velger å lytte til kroppen ang dette. Jeg bruker tiden til å ta det med ro/hvile før jeg skal på jobb, evnt gjøre litt lett husarbeid. 

Ikke stress med at du må utnytte tiden og må gjøre ting - lytt til kroppen! Og gjør heller slike ærender på fridagene dine!

Anonymkode: 851f9...7ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har det sånn. Jeg har ADHD.

Anonymkode: 53404...504

Skrevet

Jeg klemmer ting inn, selv om jeg tror jeg har dårlig tid, så ting blir gjort i bånngasstempo, fordi jeg vil rekke alt for så  har jeg egentlig kjempe god tid. 

Har adhd 🙏 

Skrevet

Jeg har ikke ADHD, men har det akkurat likedan. Liker ikke å ha ærend eller gjøremål før jobb når jeg jobber ettermiddag. 

Anonymkode: a0ba8...79f

• Liker 1
Skrevet

Er helt normalt. Er slik selv, og hører flere av mine kollegaer sier det samme. Det er plagsomt da det er masse man utsetter unødvendig, men man må bare øve på å bli bedre.

Hvis du står opp kl 09:00-10:00 og ikke må dra på jobb før kl 15:00 så har du minst 5 timer du kan gjøre ting på. Hvor lang tid bruker du på butikken? Maks 1 time. Hvor lang tid bruker du på å kjøre folk rundt. Kanskje maks 2 timer. Da har du fortsatt 2 timer til rådighet før arbeid. Forsøk å lage en plan og skriv hvor lang tid du bruker på diverse ting og gjennomfør listen så ser du at du har mer tid enn du tillater deg. 

Anonymkode: 6df2a...6a6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...