AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har en venninne som jeg begynner å gå ganske lei av nå. Vi har vært venninner i snart 9 år. Hun har flyttet grunnet studier, så derfor ser vi hverandre sjeldent. I de siste månedene nå så er det kun jeg som tar kontakt. Hører aldri fra henne. Jeg er ofte den som spør om å komme på besøk, men hun inviterer meg aldri. Hu svarer meg ofte ikke på Snapchat. Det kan ta nesten en hel dag før hu svarer meg. Hu tar kontakt kun når hun har en vanskelig dag, men ellers ikke. Jeg stiller opp for henne når hu har det vanskelig, men ellers så hører jeg ingenting. Har jeg en vanskelig dag, så svarer hu meg ikke. Jeg sender henne ikke meldinger hver eneste dag, men inne i mellom. Hu kan ofte slenge med leppa og svare frekt. Kjenner at dette orker jeg snart ikke mer, og ønsker å avbryte kontakten. Er jeg en dårlig venn? Anonymkode: 148a5...97b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Skulle stå «ignorerer» i tittelen ^ Anonymkode: 148a5...97b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Hvorfor ønsker du så hardt å være venninne med henne? Anonymkode: 11e22...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Dere er ikke venner så du kan fint gå videre uten å føle deg kjip. Anonymkode: 835b0...de3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har en venninne som jeg begynner å gå ganske lei av nå. Vi har vært venninner i snart 9 år. Hun har flyttet grunnet studier, så derfor ser vi hverandre sjeldent. I de siste månedene nå så er det kun jeg som tar kontakt. Hører aldri fra henne. Jeg er ofte den som spør om å komme på besøk, men hun inviterer meg aldri. Hu svarer meg ofte ikke på Snapchat. Det kan ta nesten en hel dag før hu svarer meg. Hu tar kontakt kun når hun har en vanskelig dag, men ellers ikke. Jeg stiller opp for henne når hu har det vanskelig, men ellers så hører jeg ingenting. Har jeg en vanskelig dag, så svarer hu meg ikke. Jeg sender henne ikke meldinger hver eneste dag, men inne i mellom. Hu kan ofte slenge med leppa og svare frekt. Kjenner at dette orker jeg snart ikke mer, og ønsker å avbryte kontakten. Er jeg en dårlig venn? Anonymkode: 148a5...97b Jeg kjenner meg veldig igjen jeg har også en sånn venninne. Jeg er vel der at jeg bryter for veldig plagsomt, når jeg ser hun har sett meling og ikke svarer. Altid jeg som må ta insjativet men blir jo heller ikke noe da. Jeg har gått lei å bryter kontakt. er ikke gøy når du er den eneste som tar kontakt å ikke får noe tilbake. Kanskje du bør prøve å ringe henne å snakke om problemet kan jo også være mye opptatt. Anonymkode: 4261f...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvorfor ønsker du så hardt å være venninne med henne? Anonymkode: 11e22...f1e Har hatt mye gode minner med henne, og vi har alltid hatt det fint når vi er sammen, men kjenner jeg ikke orker det lenger Anonymkode: 148a5...97b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Det er helt naturlig å miste kontakten med gamle venner når man begynner å studere. Spesielt når man flytter fra hverandre. Mine jevnaldrende begynte på studier for noen år siden og jeg har nesten ikke kontakt med noen av de lenger. Jeg merket at det var veldig gjensidig med de fleste - begge parter tok sjeldnere kontakt og svarte ikke like ofte eller entusiastisk lenger. Etterhvert bare dabbet det av. Men det var noen få jeg prøvde å holde på lenger, men jeg merket at de hadde fått nye venner og nye interesser, og de var dessuten veldig opptatt med studiene og festing, så jeg ga opp. Det var også et par som fortsatte å ta kontakt med meg, og selv om jeg aldri hadde en intensjon om å kutte noen ut så merket jeg at det ble mer og mer slitsomt å måtte svare på meldingene deres etterhvert som tiden gikk. Jeg begynte ikke å studere selv, men fordi alle vennene mine gjorde det så endte jeg opp med å få nye venner som heller ikke studerte og som jeg hadde mer til felles med da. Og jeg prioriterte heller å dyrke disse vennskapene, fremfor å tviholde på 10 år gamle vennskap som ikke ga meg noe særlig lenger. Du er ikke en dårlig venn. Hun har gått inn i et nytt kapittel i livet og det er kanskje ikke plass til deg. Bruk heller tiden på å dyrke nye vennskap. Anonymkode: 1f1cb...6f9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Hei. Jeg føler med deg ang dette. Har to vennininer som jeg ble kjent med på ca samme tidspunkt. Vi tre var en gjeng. Vi fikk barn på samme tid, Vi hadde mye kontakt før. Men de to sluttet å ha kontakt med hverandre, mens jeg opprethold kontakten med begge. Men vi møttes aldri mer vi tre sammen. Jeg inviterte de hver for seg. Men etter mange år ser jeg at det er kun jeg som ringer, jeg som sender meldinger og jeg som inviterer. Hun ene har jeg gitt opp ,mens hun andre som jeg har hatt mest felles med og har hatt mest kontakt med virker nå som hun ikke gidder mer. Jeg ringer og sier vi må møtes, alltid en unnskykding for å ikke møtes. Jeg sender snap, hun svarer kun av høflighet, Sender jeg ikke noe tl henne får jeg heller ikke noe tilbake. Kjenner det er sårt og jeg skjønner ikke hvorfor . Vi har jo kjent hverandre i over 20 år . Men et evennskap kan ikke bare gå en vei. Og ikke lett å få nye venner i voksen alder heller. Anonymkode: f4bc0...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Du er ikke dårlig venn. Slutt å ta kontakt, så går nok dette over, siden hun ikke er interessert å ha kontakt likevel. Anonymkode: f9cd8...e09
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 Hvorfor tror du at du er en dårlig venn, fordi hun ignorerer deg og ikke stiller opp for deg? Du er da ikke en dårlig venn bare fordi du stiller opp for henne og prøver holde kontakten... Vil du si de vennene du har som stiller opp for deg er dårlige venner? Og at hun er en bedre venn siden hun ignorerer deg? Hvorfor ta på deg skylden fordi hun er kjip? Anonymkode: 28df5...7f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå