Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være fadder for en liten gutt og har lyst å gi han eventyrbøker til dåpen. Noen som er litt spesielle. Aner ikke hvor jeg får tak i det så håper noen har noen bra tips. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes massevis av flotte eventyrbøker, og bokhandlerene har jo mye inne. Hva som er flottest er smak og behag, men til små barn bør det kanskje være noe med bilder?

Ellers er jo dette her en kanonbra ide da:

http://www.dinsaga.se/

Skrevet (endret)

Besteforeldrene mine har den gode gamle "Mitt skattkammer"-serien. Det er i hvert fall 10-12 bøker, tror jeg, og jeg var kjempeglad i dem da jeg var liten fordi det er så mange "gammeldagse" fortellinger der. Mener å huske det også var et par av typen stakkars-små-negerbarn-i-Afrika. Veldig oppbyggende. :ler:

Og onkelen min vet jeg har en bok som heter "Eventyrprinsesser med bein i nesa" (eller noe sånt), den er også fin.

Her er en liten oversikt over diverse eventyrsamlinger, mange av dem går det sikkert an å få kjøpt også.

Endret av Virvel
Skrevet

Synes "Den store eventyrboka" er bra. Finnes også flere bøker i den serien, bl.a. "Den store barnesangboka" og "den store dikt og regleboka".

Selv har jeg eventyr bok der Asbjørnsen og Moes eventyr er samlet, og den er veldig fin :)

Søk på norli.no og ark.no, så får du opp disse bøkene :)

Skrevet
Besteforeldrene mine har den gode gamle "Mitt skattkammer"-serien.

Den serien er vel litt i drøyeste laget for småbarn? Så vidt jeg husker bestod de fortellingen av lettkledde damer, skumle menn, slu kjerringer, halshugging og trusler i lange baner...

Skrevet

meg over...

Plutselig kom jeg på at det var 1001 natt, ikke mitt skattkammer! :ler:

Skrevet

har arvet mitt skattkammer fra 1950 fra mine besteforeldre, elsket de bøkene da jeg var liten.

har kjøpt eventyrbiblioteket nå i voksen alder, to bøker med hc andersen, 1 brødrene grimm, en tusen og en natt, to med asbjørnsen og moe.

ikke så dyre, men pene og se på. veldig mange av eventyrene er veldig like, men mange som ikke er så vanlige også.

er en ide å kjøpe alle bøkene, og så gi en til hver bursdag el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...