AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Noen dager leker barnet en del på egenhånd, men andre dager er det bare så klengete og oppmerksomhetssøkende. Blir så mye skrik og skrål av at jeg må lage middag, spise ferdig, etc. og ikke kan bli med umiddelbart. Skjønner at det er et behov, men selv hvis jeg setter meg ned med barnet en halvtime så er det ofte like vanskelig å få gjort ting etterpå. Barnet er straks 2 år. Når er barn store nok til å få beskjed om at "mamma/pappa må bare gjøre ferdig dette her, så kan vi leke etterpå"? Anonymkode: b039e...fd2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Det ene barnet har alltid lekt godt på egenhånd, fra det var ca 6 måneder. Det andre leker litt på egenhånd nå som han er 5,5 år Anonymkode: 9213b...0d0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Det vil variere voldsomt fra barn til barn. Jeg har en 5-åring som er helt rævva på å leke alene på kommando. Men han kan leke gjerne en times tid på rommet sitt når han selv får lyst. Men om han "kommanderes" til det, er det ikke snakk om. To-åringer er såpass små at du ikke kan forvente at de kan leke selv mer enn ti minutter av gangen - og ikke på kommando det heller. Anonymkode: 3bb83...04a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 3-åringen klarer det helt fint. Eldstebarnet var 7-8 år. Barn har forskjellige behov. Anonymkode: b33d1...e56 1
nattsvermer Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Min 4-åring greier det fint, men om han vil det er en helt annen sak. Han lekte ikke alene da han var 2, i alle fall ikke mer enn noen minutter. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Det hendte fireåringen lekte for seg selv som toåring. Det fikk alltid større konsekvenser enn det var verdt 😅😅 Anonymkode: 63441...6db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå