AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Del Skrevet 11. januar 2023 Siden man må studere alt på egenhånd...hvor vanskelig blir dette? Flere familiemedlemer har bachelor fra BI i økonomi og administrasjon som kan hjelpe meg en del, men jeg må selvfølgelig gjøre mesteparten selv. Er nettbasert studie verdt å ta?? Hvor hardt må man jobbe? Anonymkode: 33465...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Del Skrevet 11. januar 2023 ? Anonymkode: 33465...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordic99 Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 Kjenner en som går nettstudium nå, hun starter vel på andre semesteret sitt nå. Hun syns det var en utmerket løsning da hun kan styre hverdagen sin selv, og slik jeg forstå var det ikke så alt for mye å gjøre, men igjen så blir det en subjektivt svar. For noen er 2 timer jobb lite for andre er det veldig mye. Skal sies at hun også har studert 1.5 år på jussen ved UiO og 0.5 år som bioingeniør, så hun er relativt pliktoppfyllende av seg og er ikke redd for å ta i et tak. Nå kjenner ikke jeg deg, så det å vite hvor pliktoppfyllende du er vanskelig, samt skal det sies at det krever en del viljestyrke til å gjøre alt på egenhånd, ikke fordi det nødvendigvis er vanskeligere, men du får ikke ''press'' fra omverden av å fullføre som du hadde gjort om du gikk fysisk med et kull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #4 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg tar nettstudier nå, har tatt ca 2/3. For å være ærlig syns jeg det er ganske tungt, men det kan være det er fordi jeg er «godt over middagshøyden» og bruker lenger tid på å lære meg ting. Du får innleveringsoppgaver underveis som må godkjennes før du kan ta eksamen, så du er nødt til å jobbe jevnt med fagene. Ellers syns jeg nettstudier er helt genialt. Helt topp å kunne jobbe skikkelig på gode dager, og droppe det helt andre dager. Forelesningene ligger på nett, så du går jo ikke glipp av noe:) Anonymkode: 6201d...464 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #5 Del Skrevet 13. januar 2023 Sønnen min tar 2 året nå. Han bruker litt tid på dette, men synes det er greit. Han ville egentlig gå på universitetet, men hadde ikke gode nok karakterer. Tror kanskje han savner å ha ett student miljø. Eneste minus er at eksamen er i Gjøvik og han bor i Trondheim. Hadde 3 eksamener i Desember. Blir mye reising frem og tilbake Anonymkode: 9a86b...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Del Skrevet 13. januar 2023 Hvorfor må han til Gjøvik for å ta eksamen? Jeg går øk/adm på nett. Og det innebærer at også eksamen tas over nett. Anonymkode: 6201d...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #7 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor må han til Gjøvik for å ta eksamen? Jeg går øk/adm på nett. Og det innebærer at også eksamen tas over nett. Anonymkode: 6201d...464 Jeg vet ikke. Tror han kom inn på NTNU Gjøvik, men nettbasert deltid. Må spørre han om dette Anonymkode: 9a86b...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg går et studie som har flere felles fag med økadm, men jeg er campuselev. Vil si spørsmålet koker ned til hva slags mattekunnskaper du har fra tidligere. Selv om du går nettstudier er ikke arbeidsbelastningen noe mindre. Jeg som kun har P-matte fra før fikk sjokk over matten, og det er mange mattefag gjennom de tre årene. I tillegg til det som er rene mattefag så er det flere andre kompliserte fag som er svært omfattende som mikroøkonomi, bedriftsøkonomi, finansregnskap etc. disse krever MYE jobb for å i det hele tatt bestå emnet. Det er også emner som organisasjon og ledelse (i alle fall der jeg går) som er enkle hvis du er et oppegående menneske med noe allmennkunnskap i utgangspunktet. men ikke gå i den fella ved å tro at nettstudier er enklere, om noe er det bare mer «komfortabelt» ettersom du kan være hjemme. Dette igjen er min personlige erfaring, så kan hende andre synes det har vært enklere:-) Anonymkode: 37df9...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 22.36): Hvorfor må han til Gjøvik for å ta eksamen? Jeg går øk/adm på nett. Og det innebærer at også eksamen tas over nett. Anonymkode: 6201d...464 Ved hvilken skole er dette? Hadde vært helt ideelt for meg dette her, å ta eksamen over nett, kan ikke reise noe særlig. Anonymkode: ebb9f...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 16. januar 2023 #10 Del Skrevet 16. januar 2023 Økonomistudenter er vel blant de som bruker minst tid på studier. Matten kan være litt krevende for noen, men ellers skal det gå. Fint om du ikke har en bachelor fra før, men har du det ville jeg heller gått for master i ledelse/mba eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #11 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 14.42): Ved hvilken skole er dette? Hadde vært helt ideelt for meg dette her, å ta eksamen over nett, kan ikke reise noe særlig. Anonymkode: ebb9f...724 Høyskolen Kristiania:) Anonymkode: 6201d...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå