AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Hadde dere ikke graviditetssymptomer eller var det få symptomer? Hvordan skjønte dere at dere var gravide? Negativ graviditetstest mens gravid? Gjerne fortell om erfaringer 😁 Anonymkode: e669b...cc8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Jeg fant ikke ut at jeg var gravid med første før i uke 13. Jeg gikk på p-piller, og byttet til p-sprøyte rett etter at jeg uten å vite det var blitt gravid. Da er det vanlig å ikke få mensen, og å legge på seg så jeg hadde ingen mistanke før magen plutselig var så oppblåst og føltes stram på et vis. I ettertid ser jeg at jeg hadde mange symptomer, men når man ikke prøver så tenker man ikke over å reagere på lukt, trøtthet, ømme pupper og smerter nederst i magen Anonymkode: 97437...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Jeg gikk på P piller, fant ut jeg var gravid i uke 16-17. Hadde ingen symptomer, hadde ikke en gang lagt på meg eller fått antydning til mage. Var gjerne litt oppblåst på kvelden, men tenkte ikke over det. I uke 16-17 fikk jeg noen smerter nederst i magen, forsto ikke hva det var. Gikk til legen, han kjente på magen min og sa «Hm» før han tok frem ultralyd utstyr og tok en ultralyd. Så da et veldig levende foster/baby i magen min som sprellet rundt<3 veldig sjokkerende, men alt gikk fint til tross jeg hadde både snust og drukket alkohol i forbindelse med fest. Jeg var 19 år gammel, og skulle ikke ha barn, men nå har jeg en 3 år gammel jente som jeg elsker mer enn noe annet! Anonymkode: b90ef...763 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 12.18): Hadde dere ikke graviditetssymptomer eller var det få symptomer? Hvordan skjønte dere at dere var gravide? Negativ graviditetstest mens gravid? Gjerne fortell om erfaringer 😁 Anonymkode: e669b...cc8 Du henvender deg ikke egentlig til meg, for jeg tok IVF og visste jeg var gravid fra første stund. MEN: hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid. Det var først i uke 20 at jeg begynte å få en slags antydning til at jeg kanskje kunne vært gravid. Kanskje var det en liten kul. Jeg hadde ingen kvalme, ingen symptomer, ingen antydning til å være gravid. Gikk opp smått i vekt fra uke 24. Følte meg litt gravid fra da, men hvis jeg gikk i løse klær kunne man ikke se det. Jeg trodde naboene hadde skjønt det, men det var mange i sjokk når vi stod der med en baby. Og vi hadde stått og snakket med mange av dem midt på sommeren når man ikke har på seg så mye klær. Hadde det ikke vært for omstendighetene, hadde jeg ikke funnet ut jeg var gravid før langt over halvveis i svangerskapet. Anonymkode: 1fa6f...67e 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 Alt man kjenner tolkes jo etter det man vet eller tror man vet. Veldig mange gravide er hellig overbeviste om at de har kjent liv lenge før de faktisk har gjort det fordi de så gjerne vil kjenne liv og tolker tarmbevegelser og alt mulig annet som fosterbevegelser. Og absolutt alt de kjenner ellers i kroppen tolkes i lys av at de er eller ønsker å være gravid selv om det ikke trenger komme av svangerskapet i det hele tatt. På samme måte vil en som ikke vet eller har grunn til å tro at de er gravide heller ikke tolke symptomer som svangerskapssymptomer. Det er tross alt ikke unormalt å være oppblåst, ha uregelmessig mens, være kvalm eller trøtt eller annet helt uten at man er gravid (igjen noe gravide ofte ikke tenker på, de tror alt kommer av svangerskapet). Mange har også svangerskap helt blottet for plager og med en mage som vokser sakte og lite. Så det er ikke det minste rart at det finnes noen som ikke vet at de er gravide før langt ut i svangerskapet. Anonymkode: b351e...ea2 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #7 Skrevet 17. januar 2023 Begynner å lure på om jeg må ta en test men da må jeg være helt sykt langt på vei 😅 passer ikke jakken over nedre del av magen lenger og buksene passer ikke over magen. Trodde jeg bare var blitt feitere pga jeg har vært lite aktiv men begynner å stusse nå. Ikke noe kvalm eller noe men beveger seg mye i magen når jeg skal sove men har vært mye forstoppet så sikkert derfor. Fikk mensen 3 uker får sent etter sist samleie og tok derfor test den var negativ så har ikke tenkt mer på det, har bare stolt på testen. Spiser også mye frukt noe jeg ellers ikke liker ,spiser ellers bare grønnsaker. Ikke tenkt over det før nå men da må jeg altså være 5-6 mnder på vei vist det i det heletatt går an å merke så sent og med 2 negative tester i begynnelsen. ( dobbelt sjekket da mensen var sen) men har jo hatt mensen siden det så vet ikke om det kan gå engang Anonymkode: e669b...cc8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Skrevet 17. januar 2023 Går det at 2 tester kan ha vært negative? Tok den siste 4-5 uker etter sex Anonymkode: e669b...cc8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Fant ut at jeg var gravid i uke 16. Tok en test fordi mensen ikke kom. Hadde hatt mensenlignende blødninger helt frem til da. Anonymkode: f023e...245
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå