Gå til innhold

Hvor mye kattesand skal man bruke for 3 voksne katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre voksne katter adoptert 2 mnd siden, jeg har en kattedo og skal kjøpe i dag en kattedo til. Jeg bruker kattesand fra ever clean 10l. Mine tre katter bruker 2-3 boks av kattesand, er det normalt?

Anonymkode: b51e0...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en maine coon og hadde en kattedo, men jeg kjenner de som har 3 katter og har tre kattedoer. 

Skrevet

Forstår ikke helt spørsmålet… Skal jeg kunne svare på om det er normalt med 2-3 bokser må jeg neste vite hvor lenge de boksene varer da? Bruker jo ikke en hel boks EC i en do på en gang… Går jo en del når du har 3 som bruker samme do, men likevel…

Anonymkode: 2bc42...b73

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har 5 katter og 6 kattedoer, litt forskjellig størrelse på kattedoene, men det går fort en eske EC i hver av de, det skal jo helst være 5-8cm sand. 

Skrevet
C-girl skrev (2 minutter siden):

Vi har 5 katter og 6 kattedoer, litt forskjellig størrelse på kattedoene, men det går fort en eske EC i hver av de, det skal jo helst være 5-8cm sand. 

Da skal det vel gå ca 5 liter kattesand ( ca halvparten av en eske EC), men det kommer jo an på størrelsen på kassen. Men når disse er fylt opp til ca 7 cm, så er de bare å ta vekk klumper og fylle på litt nytt etterhvert. Ts burde kanskje hatt 3 kattedoer til 3 katter, ellers må en rengjøre veldig hyppig tenker jeg for å unngå at kattene begynner å gå andre steder for å gjøre fra seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da skal det vel gå ca 5 liter kattesand ( ca halvparten av en eske EC), men det kommer jo an på størrelsen på kassen. Men når disse er fylt opp til ca 7 cm, så er de bare å ta vekk klumper og fylle på litt nytt etterhvert. Ts burde kanskje hatt 3 kattedoer til 3 katter, ellers må en rengjøre veldig hyppig tenker jeg for å unngå at kattene begynner å gå andre steder for å gjøre fra seg.

Mine katter liker å grave, så fyller godt i doene. Det er anbefalt at man har ett kattedo pr katt +1 stk do. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
C-girl skrev (59 minutter siden):

Mine katter liker å grave, så fyller godt i doene. Det er anbefalt at man har ett kattedo pr katt +1 stk do. 

Noen katter liker det. Så da er det nødvendig å fylle godt i 👍

Skrevet

Jeg har to katter, de deler en stor do. Fyller på ca annenhver uke, bytter alt annenhver måned. Så går ca 6-7 10 liters i året tror jeg. 

Anonymkode: 20e44...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...