AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Så på en fin stol på FINN i november og vi avtalte å møtes. Plutselig gikk prisen opp med type 60%. Det ville jeg ikke, og selgeren sa at det var så mange interessenter, så vi ble enige om å droppe det. Nå kommer jammen den samme stolen tilbake, fortsatt usolgt over 2 mnd senere, med kommentaren "Måtte oppdatere annonsen da det viser seg at eg har satt alt for lav pris!" i teksten. Skjønner det ikke. Tydeligvis får hun ikke solgt, hvordan kan hun da sitte og tro at prisen en gang er passelig? Anonymkode: 38070...bc6
Macro Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Vedommende vil vel gi inntrykk av at etterspørselen er høy. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Er det en design stol så er det helt innafor å sette opp prisen til dens verdi når man blir gjort oppmerksom på det enn å selge til skampris. Det er heller ingenting i veien å vente på en kjøper som byr stolens verdi, mange har ikke hastverk med å selge og det vil være idiotisk å selge noe til 400 kr som egentlig er verdt 3500 kr f eks Anonymkode: dcccf...c02 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det en design stol så er det helt innafor å sette opp prisen til dens verdi når man blir gjort oppmerksom på det enn å selge til skampris. Det er heller ingenting i veien å vente på en kjøper som byr stolens verdi, mange har ikke hastverk med å selge og det vil være idiotisk å selge noe til 400 kr som egentlig er verdt 3500 kr f eks Anonymkode: dcccf...c02 Ditt eksempel er en prisoppgang på 875%, ikke 60%. Stolen lå ute til pris tilsvarende for andre stoler, og ligger nå godt over. Skjønner at hun kanskje ikke har dårlig tid, og det er helt greit, men inntrykket av et populært produkt blir jo tydelig svekket av en flere måneder gammel publikasjonsdato? Anonymkode: 38070...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ditt eksempel er en prisoppgang på 875%, ikke 60%. Stolen lå ute til pris tilsvarende for andre stoler, og ligger nå godt over. Skjønner at hun kanskje ikke har dårlig tid, og det er helt greit, men inntrykket av et populært produkt blir jo tydelig svekket av en flere måneder gammel publikasjonsdato? Anonymkode: 38070...bc6 Kan du ikke bare kjøpe en tilsvarende stol i en annen annonse om det ligger andre ute (som du påstår)? Anonymkode: db443...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Har man avtalt et kjøp gjennom meldinger, så er avtaleloven kanskje så klar på det. Om selger ikke kan overholde sin del av avtalen, så kan du skaffe et tilsvarende produkt til den prisen dere avtalte, så skal selger dekke resten. Anonymkode: f0eef...b61 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har man avtalt et kjøp gjennom meldinger, så er avtaleloven kanskje så klar på det. Om selger ikke kan overholde sin del av avtalen, så kan du skaffe et tilsvarende produkt til den prisen dere avtalte, så skal selger dekke resten. Anonymkode: f0eef...b61 Ja og forbrukerrådet er jo kjent for å være ekstremt hjelpsomme.. sarkasme her. Oddsen for at du får gjort noe med det uansett om det er bindende eller ikke er lav. Har selv blitt åpenbart LURT av ordentlige selskaper, ikke privat, og forbrukerrådet har vært udugelige. Alt de gjør er vel å si «hm, ja det var ikke riktig, sånn burde du ikke gjøre fyfy» til selskapet også driter selskapet i det og fortsetter. Er ikke noe vits å dra en sak over en stol til 400kr eller hva nå enn. Move on, kjøp et annet sted Anonymkode: 6873c...111
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du ikke bare kjøpe en tilsvarende stol i en annen annonse om det ligger andre ute (som du påstår)? Anonymkode: db443...cd2 Det har jeg gjort for en måned siden. Den som borer seg fast til 400 kr: Jeg kjøpte for 2000 kr (som er helt vanlig på FINN) og hun er nå omsider kommet opp i 5000 kr. Anonymkode: 38070...bc6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ditt eksempel er en prisoppgang på 875%, ikke 60%. Stolen lå ute til pris tilsvarende for andre stoler, og ligger nå godt over. Skjønner at hun kanskje ikke har dårlig tid, og det er helt greit, men inntrykket av et populært produkt blir jo tydelig svekket av en flere måneder gammel publikasjonsdato? Anonymkode: 38070...bc6 Nei det vil jeg ikke nødvendigvis si. Enkelte ting har et snevrere marked og enkelte type folk som kanskje kjøper de type tingene de leter andre steder enn på finn. Så da handler det om å ha is i magen til rette kjøper dukker opp. Jeg har en North face jakke som har ligget ute i månedsvis, pris den ligger på på finn er 2000 og opp (ny pris 6000++) jeg har dumpet min til 800 kr men fortsatt ikke fått napp. De rike som har råd til North face jakker kjøper den heller ny men jeg gidder ikke gå ned enda mer i pris når jeg vet man kan få mer bare rette kjøper dukker opp Anonymkode: dcccf...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå