Gå til innhold

Er det mye mer støy,lyd og bråk med to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fremfor et?

Jeg og samboer er veldig sensitiv på lyder og trenger litt fred og ro innimellom, vi har et barn, blir det mer støy med to eller mindre da de kan leke sammen?

Anonymkode: a2378...6ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i alle dager ser du for deg mindre støy med to barn...? 

Barn som leker sammen, bråker som regel MER enn barn som ikke leker sammen. 

Ja, det blir mye mer støy. Både i form av krangling og høylydt lek, og i form av dobbelt opp av enkeltbarn-bråking. Og det blir vanskeligere å trekke seg unna støyen, siden det da innebærer at en forelder må ta begge ungene, noe som kan være forferdelig om det mye søskenkrangel. 

Anonymkode: 96a4b...1bc

• Liker 2
Skrevet

Mer bråk. 

Det eneste man kan gjøre er jo å lage en regel om innestemme,  men utenom det så ja.. 

Synes det er koselig jeg da når de ler og har det fint ..

Anonymkode: 918e1...2dc

Skrevet

Mye mer, i hvertfall hvis de er tette. 

Anonymkode: f7ae9...103

Skrevet

Dere må kunne takle støy når dem leker! Og sette regler for innestemme! Når jeg vokste opp ble vi bedt om å leke ute og leke rolig inne.

Anonymkode: 2cab5...4bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mer bråk. 

Det eneste man kan gjøre er jo å lage en regel om innestemme,  men utenom det så ja.. 

Synes det er koselig jeg da når de ler og har det fint ..

Anonymkode: 918e1...2dc

Selvfølgelig er det koselig med latter og når de har det fin, var selvfølgelig ikke det det var siktet til. 

Skrevet

Eh, ja. Selvfølgelig. Mye mer. Spesielt hvis det er snakk om to eller flere tette.

Anonymkode: ed594...32d

Skrevet

Jeg vil påstå at to barn bråker tre ganger så mye som ett. Da du får krangling og hærjing i tillegg til de vanlige lekelydene. For oss var det en enorm overgang fra en til to lydmessig, og vi merker hvor stille det blir om vi bare har en av de hjemme. 

Anonymkode: a6569...85e

Skrevet

Ja mye mer! De overgår hverandre...

Anonymkode: ccdd6...621

Skrevet

Nei, for aldersforskjellen mellom 1 og 2 er så ekstremt små. De er perlevenner 90% av tiden. 

Anonymkode: b0a0b...0da

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, for aldersforskjellen mellom 1 og 2 er så ekstremt små. De er perlevenner 90% av tiden. 

At de er perlevenner har da ikke noe å si for støynivået. Unger som er perlevenner kan leke svært høylydt sammen. 

Anonymkode: 96a4b...1bc

Skrevet

Hvorfor i det heletatt få barn om en er sensitiv mot støy...? 

Anonymkode: 2fe4e...a85

Skrevet

Selvfølgelig blir det mye mer bråk… 

Anonymkode: 14c2e...65b

Skrevet

Sier seg vel selv...

Anonymkode: 9c5b7...685

Skrevet

Ja, det blir selvsagt mer bråk med to barn enn med ett, men en del av det å oppdra barn handler jo også om å lære dem å bruke innestemme og å ta hensyn, og en del av det å være forelder er å tåle mer støy enn om man ikke har barn. 

Anonymkode: 03939...ffb

Skrevet

Mye mer! 

Anonymkode: 9f93d...07b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fremfor et?

Jeg og samboer er veldig sensitiv på lyder og trenger litt fred og ro innimellom, vi har et barn, blir det mer støy med to eller mindre da de kan leke sammen?

Ja, det er stor forskjell. 

Har jeg en av de alene så merker jeg nesten ikke noe til de, men sammen er de krutt. Høyt og lavt med lek og aktivitet. Noen krangler som jeg må mekle i. Det er virkelig en forskjell, men nå er mine 2 og 4 år. 

Anonymkode: f61ad...158

Skrevet

Skjønner ikke at det er noe å tenke på en gang. Hvis du og mannen ikke er særlig tolerante for støy og bråk og tåler lite av det hjemme uten å bli helt ødelagte, så er flere barn enn ett en dårlig idé. Veldig dårlig.

Skriking, hyling, grining, hvining, roping, tramping, latter, krangling, banking med leker i gulvet og overalt.

Anonymkode: 33ecf...4cf

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mine er perlevenner. Der de herjer avgårde😅😂 

Anonymkode: 906b1...fa3

• Liker 1
Skrevet

Mye bråk ja !! De må jo få ha venner på besøk også da er det enda verre . 

Anonymkode: d9ded...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...