AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Jeg og min kone har nylig kjøpt en eldre enebolig fra en eldre mann. Vi ble enige om å overta huset 1.1.23, men fikk lov til å disponere det fra 1.12.22 da vi fikk lov til å pusse det opp før det formelle overtakelsen så slapp tidligere eier å ta en utvask av huset. Han bor i et annet hus og huset vi kjøpte var derfor et sekundærhus. Avtalen var at han skulle betale strømregningen mens vi pusset opp. Nå har strømregningen kommet og den har vært høy da jeg og min kone pusser opp. Han argumenterer med at vi har ovnene på full guffe hele tiden, også tiden vi ikke er der, varmevifter på, og lys på. Dette stemmer. Vi liker å pusse opp i komfortable forhold og har derfor utnyttet denne situasjonen. Det er nok 24-25 grader inni huset kontinuerlig og store deler er vi ikke der, kun noen timer i uken. Er det urimelig av oss å nekte å være med på strømregningen? Den kom på 6000,- for desember. Anonymkode: f132d...04f
Populært innlegg flusa Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og min kone har nylig kjøpt en eldre enebolig fra en eldre mann. Vi ble enige om å overta huset 1.1.23, men fikk lov til å disponere det fra 1.12.22 da vi fikk lov til å pusse det opp før det formelle overtakelsen så slapp tidligere eier å ta en utvask av huset. Han bor i et annet hus og huset vi kjøpte var derfor et sekundærhus. Avtalen var at han skulle betale strømregningen mens vi pusset opp. Nå har strømregningen kommet og den har vært høy da jeg og min kone pusser opp. Han argumenterer med at vi har ovnene på full guffe hele tiden, også tiden vi ikke er der, varmevifter på, og lys på. Dette stemmer. Vi liker å pusse opp i komfortable forhold og har derfor utnyttet denne situasjonen. Det er nok 24-25 grader inni huset kontinuerlig og store deler er vi ikke der, kun noen timer i uken. Er det urimelig av oss å nekte å være med på strømregningen? Den kom på 6000,- for desember. Anonymkode: f132d...04f Syns dere kan betale,ja. 65 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 11. januar 2023 Hallo- det er jo dere som har brukt strømmen. Klart det er dere som må betale! Han var snill og lot dere få tilgang til huset mye før tid. Skal han måtte lide for deres håpløse strømforbruk da?? vær takknemlig og betal. Anonymkode: b6cf6...4e1 48 18
Populært innlegg Kvinne87Rogaland Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 11. januar 2023 Jeg kan ikke tro at dere har vært så egoistiske. Dette må være tull. Hvis dere virkelig har hatt temperaturen på 25 grader selv om dere ikke har vært der, bare fordi noen andre betaler, er dere noen mega drittsekker. Det er forferdelig å utnytte en gammel mann på denne måten. Dere skal betale hele strømregningen! 49 14
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Dette må jo være kødd. Så tomme kan ikke folk være. Anonymkode: 7928e...40b 31 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Om dere har hatt 24/25 grader inne og "utnyttet situasjonen" så bør dere absolutt betale, ja. Makan. Synes det var urimelig i utgangspunktet at han skulle betale strømmen når det var DERE som brukte den. Dere burde i mine øyne betale hele strømregningen. Dette er å utnytte eldre litt godtroende folk. Anonymkode: fc5a7...858 27 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Er nok enig med den eldre mannen. Anonymkode: 02210...a67 13 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Han er rimelig som sier dere kan dele på utgiftene. Det er rett og rimelig at dere betaler HELE fakturaen Anonymkode: dfa4c...929 24 1 8
Bombasi Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 I teorien burde dere vel tatt hele strømregningen, da det er dere som har disponert og brukt huset i perioden. Så jeg synes å dele strømregningen er et generøst forslag fra selger. Tror ikke selger forutså at dere skulle "utnytte situasjonen" slik som dette, og dere innrømmer jo å ha gjort det. Så 50/50 burde være en grei ordning. 17 1 7
Phoenix Heart Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 Rett og rimelig at dere betaler. 6 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Dere burde jo betale hele strømregningen?? Anonymkode: 94f78...ade 12 1 6
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Dette må være en tulletråd - ingen oppgående mennesker hadde nektet å være med å dele strømregningen.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 For noen drittsekker dere er. Dere burde betalt hele strømregningen alene. Ikke nok med at han lar dere ta over tidligere, han skal betale strømmen også. Håper dere ikke oppdrar barn i tillegg med den råtne holdningen dere har til andre menneskene. Anonymkode: 94b44...dce 14 1 6
Daraya Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Du oppnår det du ville, nemlig irritere folk. Betal hele regningen. 7 4
Sirah Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Så klart dere skal betale! Mannen er jo kjempesnill som tilbyr dere halve regningen. Du bør tilby deg å betale hele, skulle bare mangle. 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 Synes i grunn det var en utrolig dårlig avtale at han skulle ta strømregningen så lenge dere benyttet huset, dere brukte strømmen og hadde "gleden av huset". Dere skulle i utgangspunktet tatt hele, noe som burde vært avtalt fra start. Når dere i tillegg har "sløst" med strømmen så synes jeg han er svært sjenerøs som tilbyr å ta halvparten. Dessverre har han vel ingenting han skulle ha sagt, da det dessverre er en av fallgruvene ved å la noen disponere huset før overtakelse. Det er ufint, men det var vel det du ville høre. Anonymkode: 4255d...3e0 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg og min kone har nylig kjøpt en eldre enebolig fra en eldre mann. Vi ble enige om å overta huset 1.1.23, men fikk lov til å disponere det fra 1.12.22 da vi fikk lov til å pusse det opp før det formelle overtakelsen så slapp tidligere eier å ta en utvask av huset. Han bor i et annet hus og huset vi kjøpte var derfor et sekundærhus. Avtalen var at han skulle betale strømregningen mens vi pusset opp. Nå har strømregningen kommet og den har vært høy da jeg og min kone pusser opp. Han argumenterer med at vi har ovnene på full guffe hele tiden, også tiden vi ikke er der, varmevifter på, og lys på. Dette stemmer. Vi liker å pusse opp i komfortable forhold og har derfor utnyttet denne situasjonen. Det er nok 24-25 grader inni huset kontinuerlig og store deler er vi ikke der, kun noen timer i uken. Er det urimelig av oss å nekte å være med på strømregningen? Den kom på 6000,- for desember. Anonymkode: f132d...04f Tenker at jo, selvfølgelig skal dere være med å betale. Siden dere har disponert huset, vil jeg egentlig si at hele regningen går på dere. Anonymkode: 8f20f...448 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg og min kone har nylig kjøpt en eldre enebolig fra en eldre mann. Vi ble enige om å overta huset 1.1.23, men fikk lov til å disponere det fra 1.12.22 da vi fikk lov til å pusse det opp før det formelle overtakelsen så slapp tidligere eier å ta en utvask av huset. Han bor i et annet hus og huset vi kjøpte var derfor et sekundærhus. Avtalen var at han skulle betale strømregningen mens vi pusset opp. Nå har strømregningen kommet og den har vært høy da jeg og min kone pusser opp. Han argumenterer med at vi har ovnene på full guffe hele tiden, også tiden vi ikke er der, varmevifter på, og lys på. Dette stemmer. Vi liker å pusse opp i komfortable forhold og har derfor utnyttet denne situasjonen. Det er nok 24-25 grader inni huset kontinuerlig og store deler er vi ikke der, kun noen timer i uken. Er det urimelig av oss å nekte å være med på strømregningen? Den kom på 6000,- for desember. Anonymkode: f132d...04f Ja det er urimelig av dere å ikke dele regningen Anonymkode: a48ca...a88 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 Dere utnytter en gammel mann, og skjemmes ikke. Det sier noe om hvem dere er som person. Anonymkode: 84197...d4b 9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå