Lundii Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Hei! Jeg har bestemt meg for å begynne å samle på dette serviset. Jeg tenkte jeg skulle starte å ønske meg/kjøpe middagstallerkene, men har nå erfart at de som lå ute på både nett og i fysiske butikker til veldig god pris har blitt borte på 0,0 så da venter jeg til neste januarsalg. De dype tallerkene derimot og frokosttallerkene finner man enda til en overkommelig pris. Mitt spørsmål til dere som har erfaring med serviset er om de dype er dype nok til typ grøt? Jeg har nemlig ikke sett de med de blotte øye, men syns de ser litt grunne ut på bilder?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Ja, passer fint til julegrøt. Man spiser gjerne ikke svære porsjoner av risgrøt, det er jo mest for tradisjonen og mandelen - jeg er vant til at dette er en formiddagslunsj på julaften, ergo skal man ikke overspise før middagen senere. Jeg for min del vil gjerne ha nok "flate" til mye sukker/kanel. Anonymkode: c6f50...acf
Lundii Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, passer fint til julegrøt. Man spiser gjerne ikke svære porsjoner av risgrøt, det er jo mest for tradisjonen og mandelen - jeg er vant til at dette er en formiddagslunsj på julaften, ergo skal man ikke overspise før middagen senere. Jeg for min del vil gjerne ha nok "flate" til mye sukker/kanel. Anonymkode: c6f50...acf Tusen takk for svar😊 Da sender jeg inn en bestilling på to-tre nå tenker jeg😊 Da er man hvertfall igang!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Det er da helt vanlig å ha julegrøt som middagsmåltid, feks. på lille julaften, og ikke bare som en liten lunsjrett, så jeg er helt uenig i at man ikke trenger ordentlig dype tallerkener med god plass til julegrøt. Jeg ville ikke bestilt uten å ha gått i butikk og sett først. Anonymkode: 7df5e...d0e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 De dype tallerknene finnes i to størrelser, 17 og 24 cm. De minste er små og mest egnet som dessertskål (eller til en liten forrett). De på 24 cm er mer enn store nok til både grøt og mølje, eller å servere andre middagsretter man bruker dyp tallerken til. Anonymkode: 2008e...a23
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 De på 24 cm er fine til grøt, faktisk synes jeg de er nesten litt store siden porsjonene blir så enorme! De andre er derimot for små Anonymkode: f49e4...b74
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Jeg samler på det serviset. Kjøpte flere deler på 40 prosent rabatt rett før jul, kjøper litt deler hvert år. Kjøper aldri til full pris, stort sett minst 30 prosent rabatt. Anonymkode: bf573...153
Lundii Skrevet 12. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2023 Jeg endte med å kjøpe to dype (24 cm) og to frokosttallerkener (22 cm). Disse ligger fremdeles ute til den laveste prisen 😊 Handler ikke mer før til neste år, men mye mulig jeg får litt i gaver til både bursdag og jul😊 Har hvertfall sagt at det er det jeg ønsker meg😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå