AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Hei! jeg skal vist reise til utlandet i sommer etter mange år uten å reise så gleder meg sykt tingen er at her i hjemmet blir det såklart forespørsler om produker og mat produkter, som må oppbevares kaldt også.. jeg har ikke noe i mot å kjøpe en liten ting, men vil jo heller ikke gå til butikk og butikk for å finne spesefikt vare og produkter til alle. Jeg er jo glad i og shoppe men til meg selv da hehe.. har jo en søster og 1 nevø og 1 niese men frister jo ikke å fylle bagasjen med bare «gaver og produkter til andre», Når det er min ferie. At ja jeg kan jo prøve og se men at de ikke må bli skuffet om jeg ikke finner eller kjøper det.. uansett om jeg liker og shoppe vil jo ikke bare bruke min ferie for å finne ting til andre. andre som har erfaringer og vert i slikt tilfelle? Anonymkode: 51b03...c04
Mamajune11 Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Ja, fikk i mange år spørsmål om å kjøpe ditt og datt. Men jeg svarer alltid at nei jeg har ikke plass i kofferten. 2
Anonym6789 Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Det har jeg aldri opplevd. Hva vil de ha? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Har bare opplevd at svigermor ville ha røyk. Har selv spurt broren min om en spesifikk mascara på tax free. Hadde ikke gidder å bruke ferien for å lete etter ting til andre i butikker. Spesielt ikke kjølevarer. Hadde sagt de kunne få en pose m&m eller lignende Anonymkode: fae6f...577 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Ikke blitt spurt, og hadde sagt nei. Har kjøpt noen få ting på taxfree for andre Anonymkode: 3e680...f61
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Jeg ha flere gjerne i taxfree for andre, men ikke lange lister med ting liksom. Hva slags ting spør de etter, er det souvenirer som er gøy for barna å ha så de kan drømme om å reise selv, så finnes jo slikt så og si overalt. Da hadde jeg plukket det med meg. Kjølevarer derimot, det er veldig spesielt..? Hva slags kjølevarer spør folk om egentlig?? Klarer ikke tenke på noe man skulle spurt om liksom 😅 Det er jo helt innafor å si nei til hvertfall. Anonymkode: 21d94...6e6 1
Gjest AprilRyan Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Hvis det hadde vært noen få ting som ikke tok plass og ikke krevde kjøling osv så kunne jeg gjerne kjøpt det om jeg fant det, men hadde ikke trålet butikker etter alt mulig greier folk ønsket seg. Jeg har ofte ikke så mye ekstra plass i kofferten og kjølevarer blir veldig stress da. Jeg hadde nok sagt nei eller kanskje ja til mine nærmeste om det var mindre ting. Jeg har for øvrig aldri fått slike ønsker, men de jeg har kontakt med reiser endel selv og har derfor ikke behov for at jeg skal kjøpe ditt og datt. Synes egentlig at det er litt frekt å spørre om noen kan kjøpe ting som krever spesiell behandling, store ting osv. Det skal jo tross alt være ferie og ikke alle som har lyst til å tråle butikker for ditt og datt folk ønsker seg.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Ikke opplevd siden rundt 1995. Utenlandsreiser er liksom ikke så wow at man tar med souvenirer hjem til hele slekta lenger. Just say no. Anonymkode: fe08f...93b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke opplevd siden rundt 1995. Utenlandsreiser er liksom ikke så wow at man tar med souvenirer hjem til hele slekta lenger. Just say no. Anonymkode: fe08f...93b Konseptet med souvenirer til andre er veldig spesielt. Hei, du får denne tingen fra min ferie på er superkult sted som du ikke var med på! Sett den er sted hvor alle ser den! 😄 Anonymkode: 3e680...f61
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Konseptet med souvenirer til andre er veldig spesielt. Hei, du får denne tingen fra min ferie på er superkult sted som du ikke var med på! Sett den er sted hvor alle ser den! 😄 Anonymkode: 3e680...f61 Ja, og reiser du til Kreta, så kan du kjøpe suvenirer made in China som de selger helt lik på Tusenfryd med "Norway" på 🙄 Anonymkode: fae6f...577
Gjest AprilRyan Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Konseptet med souvenirer til andre er veldig spesielt. Hei, du får denne tingen fra min ferie på er superkult sted som du ikke var med på! Sett den er sted hvor alle ser den! 😄 Anonymkode: 3e680...f61 Er det noen som kjøper sånt lenger? 😄Synes det er så rart. Jeg ville heller kjøpt noe annet som man ikke finner i Norge enn suvenirer fra turistsjappene.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Ja, nå har jeg sluttet å snakke så mye om hvis jeg skal reise. For litt siden nevnte jeg at jeg skulle til Sverige, da vi hadde lunsj på jobben. Så var det en kollega som kom med en liten handleliste til meg, ost osv som hun ba meg om å handle.... Synes det er litt stress, spesielt hvis de ikke har akkurat DEN typen ost, men en annen, så vet jeg ikke om det blir rett osv. Anonymkode: ded73...ab6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, nå har jeg sluttet å snakke så mye om hvis jeg skal reise. For litt siden nevnte jeg at jeg skulle til Sverige, da vi hadde lunsj på jobben. Så var det en kollega som kom med en liten handleliste til meg, ost osv som hun ba meg om å handle.... Synes det er litt stress, spesielt hvis de ikke har akkurat DEN typen ost, men en annen, så vet jeg ikke om det blir rett osv. Anonymkode: ded73...ab6 🤯 Anonymkode: 1e875...e91
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #15 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, nå har jeg sluttet å snakke så mye om hvis jeg skal reise. For litt siden nevnte jeg at jeg skulle til Sverige, da vi hadde lunsj på jobben. Så var det en kollega som kom med en liten handleliste til meg, ost osv som hun ba meg om å handle.... Synes det er litt stress, spesielt hvis de ikke har akkurat DEN typen ost, men en annen, så vet jeg ikke om det blir rett osv. Anonymkode: ded73...ab6 Svaret til det er at du bruker kvota selv. Anonymkode: 27dba...29a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, nå har jeg sluttet å snakke så mye om hvis jeg skal reise. For litt siden nevnte jeg at jeg skulle til Sverige, da vi hadde lunsj på jobben. Så var det en kollega som kom med en liten handleliste til meg, ost osv som hun ba meg om å handle.... Synes det er litt stress, spesielt hvis de ikke har akkurat DEN typen ost, men en annen, så vet jeg ikke om det blir rett osv. Anonymkode: ded73...ab6 Synes det er type frekt og sende handleliste til andre som skal på reise/ferie da kan de heller reise selv vis de skal lage handleliste, neppe kjøper jeg store handlelister til andre og kjøper ikke til venner Anonymkode: 51b03...c04
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #17 Skrevet 12. januar 2023 Sånt er slitsomt. Hvert fall når folk ikke har et spesifikk ønske (eller Vippser) men sier ; bare ta med noe du bruker mye energi og krefter på å tenke ut hva disse personene kunne tenke seg Anonymkode: 28788...d82
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #18 Skrevet 12. januar 2023 Har opplevd å bli spurt om vi kan ta med spesifikke varer når vi har reist til Ullared. Er jo ikke akkurat det store utland, men.. Har egentlig mer enn nok med å sinne det vi selv skal ha, om vi ikke skal ha handleliste fra andre i tillegg. Anonymkode: 09fb8...544
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #19 Skrevet 12. januar 2023 Jeg tok med en suvenir til kona mi etter en guttetur til thailand, jeg ga henne herpes hehe. Anonymkode: e90a6...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå