AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 I oppveksten ble jeg alltid fortalt dersom jeg sa noe feil til fremmede "nei det er ikke rett, du må si sånn og sånn, etc, nei du sier det feil!" Å dette har gjort sånn at jeg får skikkelig angst av å bare skrive en melding, bestille timer, ringe til noen å snakke med fremmede i konstant frykt om at jeg skal si noe feil og det ender alltid opp med at jeg sier feil og som feks å blande dager selvom jeg planlegger alt jeg skal si og overtenker hver setning. Jeg føler meg jo skikkelig dum å blir skikkelig flau å sint på meg selv etter en samtale siden jeg har mentalt sett fått et klask i bakhode av foreldre opp gjennom årene vis jeg gjør feil/sier feil. Kjenner det er ganske slitsomt og lurer på om det er noen i samme situasjon? Jeg har så lenge prøvd å gi faen i om jeg sier feil å gjør feil men får det neppe til..🤐 Anonymkode: d8999...54a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Jeg sliter selv med angst og kjenner meg godt igjen i dette! Jeg overtenker alt og ingenting og er veldig opptatt av hva folk tenker om meg. Jeg tror det er viktig å lære seg å ikke bry seg om hva andre tenker. Andre har nok med seg selv, ingen som bruker krefter på å dømme deg for sånt småtteri. Jeg vil anbefale deg å lese boken - Hvordan gi litt mer faen. Bare tenk litt over situasjoner du har stått i med andre mennesker, overtenker du og dømmer hva andre sier og gjør hele tiden? Og hvis andre mennesker gjør noe rart/flaut, hvor lenge har du dette i tankene dine? Anonymkode: 23eb1...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå