Gå til innhold

Omskjæring i den engelske kongefamilien?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
On 1/11/2023 at 12:07 PM, Ella Grisella said:

Vel, omskjæring er et overgrep mot barn, så litt interessant er det...

Jeg er enig, så lenge det ikke er gjort av medisinske årsaker.

Men dette var nytt for meg. Jeg visste ikke at engelske kongehusets medlemmer var omskåret. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest MissWoodville
Skrevet

Veldig merkelig at dette er en tradisjon i den engelske kongefamilien. Var det dronning Elizabeth som innførte det?

Gjest Belmont4100
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 11.15):

Feil, det anslås at 30-40% av menn er omskåret globalt. 

Anonymkode: 19bd9...2eb

Vedkommende skrev resten av verden, og mente muligens utenfor Europa? I India så er det kun muslimer som omskjærer seg, og i Kina tror jeg også at omskjæring ikke er normalt. Og disse to landene utgjør vel over 20% av verdens befolkning?

Endret av Belmont4100
Skrevet
MissWoodville skrev (9 timer siden):

Veldig merkelig at dette er en tradisjon i den engelske kongefamilien. Var det dronning Elizabeth som innførte det?

Har googlet litt nå og ser ut som det går lenger tilbake og at det en periode var vanlig blant den engelske overklassen. Jeg har ikke ant noe om dette før.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min engelske ex var omskjært, han var hvit engelskmann og katolikk

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 11.04):

Det var nå en fullstendig unødvendig opplysning han kom med der🙄 Godt mulig at det er vanlig med omskjæring i England, i Australia er det vanlig også selv om det ikke er de landene som vi forbinder med omskjæring.

Anonymkode: daca3...326

Haha, det er jo fordi man blir preppet med at islam og muslimer er det samme som undertrykkelse og tvang og alt annet fælt. Så hvilke land forbinder du med omskjæring? :fnise: jøder omskjæres, ultravanlig i USA.. men neida, er vel islam og muslimer man forbinder omskjæring med. Undre seg hvorfor.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...