AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Jeg har dalt på sf-mål som i utgangspunktet var lavt. Jordmor har henvist til sykehuset og jeg venter på time der i morgen. Jeg er så utrolig bekymret. Er det noen som har noen erfaringer å dele? Jeg er så redd for å miste barnet eller at det skal være noe alvorlig galt. Jeg har hatt nipt og den var normal. Kjenner liv. Men hva kan dem dårlige veksten skyldes? Jeg vet SF ikke er presist, men ligger under det skraverte området. Anonymkode: d626a...5a4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Nå trenger jo ikke barnet være lite selv om du har liten mage. En venninne hadde bitteliten mage i alle sine svangerskap. Fikk ekstra ul pga dette. Hun kunne skjule magen med klær helt frem til fødselen. Rett inn i sine gamle jeans etter. Hun var normalt slank/tynn før graviditetene. Fødte friske barn på ca 4 kg. Moren hennes var også slik. Anonymkode: 175d8...815 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Sf målet mitt "dalte" i mine svangerskap. Mange ultralyder. Alt var bra😊 Anonymkode: 88d56...b16
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sf målet mitt "dalte" i mine svangerskap. Mange ultralyder. Alt var bra😊 Anonymkode: 88d56...b16 Så godt å høre. Dalte det under det skraverte området i skjemaet for sf mål? Anonymkode: d626a...5a4
Gåsemor Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 SF målet mitt var helt flatt, og ble henvist til UL på sykehuset rundt samme tid som deg. Barnet var bare veldig liten av vekst, men frisk og fin. Lykke til på kontroll. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Jeg opplevde dette, barnet måtte ut i uke 30 for å kunne vokse seg stor og sterk Men som du ser over her så er ikke dette normalen. Jeg tror dette kan gå fint ts, men er selvfølgelig skummelt når man får en slik beskjed. Anonymkode: 830d9...e68 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Mitt mål dalte også. Var på ultralyd annenhver uke og så hver uke fra ca uke 28 fordi baby ble målt til 19% under gjennomsnittet. Baby ble født 3 dager over termin og veide 3700gram og var 51 cm. Så totalt feilmåling på alle ultralydene der Anonymkode: 005dc...7dd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt mål dalte også. Var på ultralyd annenhver uke og så hver uke fra ca uke 28 fordi baby ble målt til 19% under gjennomsnittet. Baby ble født 3 dager over termin og veide 3700gram og var 51 cm. Så totalt feilmåling på alle ultralydene der Anonymkode: 005dc...7dd Det gjorde godt å høre Anonymkode: d626a...5a4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Sf-mål stoler jeg ikke helt på. Jeg hadde normalt sf-mål, men barnet hadde 20% vekstavvik. Men søsteren min sitt sf-mål dalte, men født store barn. Det er svært liten sannsynlighet for at du mister barnet. Om det viser seg at det er et vekstavvik, så blir du nøye fulgt opp. I værste fall må fødselen settes i gang, men du har kommet så langt at det stort sett alltid går bra. Ihvertfall når nipt, og tidligere ul har vært bra. Liten vekst kan skyldes lav gjennomstrømning i navlesnoreren. Venninnen min hadde veldig stort vekstavvik på sitt barn. De fulgte med på vekstavviket i mange uker, men han vokste sakte, men sikkert. Han ble født noen dager før termin, og veide 1,9kg. En stor og flott gutt i dag. Anonymkode: 69abd...811
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 Hvordan gikk det? Anonymkode: 005dc...7dd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 10.55): Nå trenger jo ikke barnet være lite selv om du har liten mage. En venninne hadde bitteliten mage i alle sine svangerskap. Fikk ekstra ul pga dette. Hun kunne skjule magen med klær helt frem til fødselen. Rett inn i sine gamle jeans etter. Hun var normalt slank/tynn før graviditetene. Fødte friske barn på ca 4 kg. Moren hennes var også slik. Anonymkode: 175d8...815 Jeg var også slik. Lå langt under 2,5% percentil og dalte ned i slutten av svangerskapene. Var på flere ekstra kontroller. Helt friske barn og helt på gjennomsnittet vektmessig. Jeg er høy (men ikke veldig høy), og dette og genetikk kan vel være litt av forklaringen. Anonymkode: edc38...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå