AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Opplevd dette ofte, og ja disse foreldrene vet at barnet mitt går i samme avdeling og inn samme port og de ser at vi kommer inn men lukker porten alikevel.. den porten er også tung for å si det sånt selv når jeg går ut eller inn ser jeg om noen andre foreldre er rett bak meg og skal ut eller inn før jeg lukker porten og tar låsen. Andre som opplever dette? Anonymkode: 2a7aa...7bc 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 11. januar 2023 De går vel i sin egen verden og lukker porten av gammel vane. Man trenger ikke ta alt personlig. Anonymkode: 7dd89...bbc 46 12
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Det kommer an på hvor "rett bak" det er snakk om. Og at hodet og øynene deres er vendt din vei, betyr ikke at de faktisk ser og registrer at du er der. Er man stresset eller sliten, er det fort gjort at man lukker porten på autopilot. Bedre å lukke porten en gang for mye enn en gang for lite. Jeg har MYE mer imot de som ikke lukker porten etter seg, enn de som lukker den rett foran nesen på meg. Anonymkode: 76c25...26d 29 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 11. januar 2023 Man er vel mest opptatt av å sørge for at sikkerheten til barna er ivaretatt og at porten er lukket, fremfor å vente på deg. Anonymkode: 8c906...a4e 45 16
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Alt handler ikke om deg. Anonymkode: 5e709...adf 18 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Få dager siden var det trpd om å ikke lukke porten. Det er umulig å gjøre alle fornøyd. Selv er jeg tilhenger av å lukke med mindre andre er innen meteren bak. Ved å slippe andres barn igjennom er du på en måte ansvarlig for de til foreldrene har tatt de igjen. Det gidder ikke jeg. Anonymkode: bcc7b...496 18 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt handler ikke om deg. Anonymkode: 5e709...adf Sa jeg det? Anonymkode: 2a7aa...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Sa jeg det? Anonymkode: 2a7aa...7bc Vel, innlegget ditt har lite selvinnsikt, så du antyder så, ja. Jeg lukker alltid porten bak meg, med mindre de går hakk i hel med oss. Plutselig kommer det er barn springende ut fra en av avdelingene, ved å lukke porten hindrer vi en potensiell ulykke fra å skje. At du da må åpne en tung port er flisespikkeri. Anonymkode: ecbb6...897 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Lukker alltid porten om ikke de andre er rett bak - typ maks et par meter. Porten leder rett ut på parkeringsplassen med relativt høy trafikk i hente/leveringsrushet. Anonymkode: 03ed2...a12 13
Gipetto Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 Her lukkes porten alltid, selv om det kommer noen bak. Så fremst de ikke er rett bak selvfølgelig. Ser også de andre foresatte praktiserer dette, og sjeleglad er jeg da vår datter løper alene opp til porten å venter på oss der. Tør ikke tenke på hva hun hadde gjort om den porten sto åpen og det kom en bil inn på parkeringsplassen. 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Enten må de stå ved porten helt til dere kommer helt bort, ellers må de lukke den. Ting kan skje før de kommer bort til porten og da vil den risikere å bli stående åpen. Anonymkode: e7a60...f1a 12
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enten må de stå ved porten helt til dere kommer helt bort, ellers må de lukke den. Ting kan skje før de kommer bort til porten og da vil den risikere å bli stående åpen. Anonymkode: e7a60...f1a Her er jo det 3 porter med lås en til lille avdeling og en til stor avdeling og en mellom disse 2 portene der parkeringen er Anonymkode: 2a7aa...7bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Opplevd dette ofte, og ja disse foreldrene vet at barnet mitt går i samme avdeling og inn samme port og de ser at vi kommer inn men lukker porten alikevel.. den porten er også tung for å si det sånt selv når jeg går ut eller inn ser jeg om noen andre foreldre er rett bak meg og skal ut eller inn før jeg lukker porten og tar låsen. Andre som opplever dette? Anonymkode: 2a7aa...7bc Det der er jo kjempebra! Før sommeren var jeg på vei ut av bhg med lille, men kom på at jeg måtte ha med vognen hjem. Den stod ved siden av porten, men jeg snudde meg for å ta av låsen på den. Vipps var minsten ute av porten og den åpner til parkeringsplassen. Hun ble nesten påkjørt av en parkerende bil. Alt fordi noen hadde sett oss på vei ut og latt porten stå åpen. Såklart ikke deres feil, kun min egen, men hadde de lukket porten slik vi har blitt bedt om ville det aldri ha skjedd. Åpner du porten er du ansvarlig for at den lukkes igjen også er vår barnehages mantra. Anonymkode: c963b...134 5 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Er evig takknemlig for at folk lukker porten. Jeg har et svært autistisk barn og den ene gangen noen glemmer det, eller tror de kan glemme det for noen er rett bak, det er de tre gangene det barnet har klart stikke av. Selv om noen vsr rett bak. Anonymkode: e081c...1ac 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Poeten skal være lukket til en hver tid. Bare rett det de gjør. Det er fort gjort at noe eller noen klarer å snike seg inn porten når den er åpen. Selv om du er på vei mot porten, kan også du plutselig endre retning, type du glemte noe og må gå tilbake. Du klarer vel fint å åpne den selv? Anonymkode: c96d6...107 13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 De har en god vane å alltid lukke porten. For å unngå ulykker. Det er så lett å slurve hvis en tenker at den andre fikser det. Det er ikke fordi de vil plage deg. Anonymkode: 1aa9a...240 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Opplevd dette ofte, og ja disse foreldrene vet at barnet mitt går i samme avdeling og inn samme port og de ser at vi kommer inn men lukker porten alikevel.. den porten er også tung for å si det sånt selv når jeg går ut eller inn ser jeg om noen andre foreldre er rett bak meg og skal ut eller inn før jeg lukker porten og tar låsen. Andre som opplever dette? Anonymkode: 2a7aa...7bc Man går gjerne i sin egen verden etter jobb etc og da er det ikke alltid man ser det kommer folk bak seg. Synes det er bra personene lukker porten. Er nettopp det de skal. Hvis du er to meter bak, så kan du si litt høyt at h*n behøver ikke å lukke porten, for jeg skal inn og er rett bak. Du er ikke rett bak om du er lengre unna. Det kan være barn i barnehagen som lett kan snike seg ut gjennom porten og trenger ekstra tilsyn etc...bra folk lukker etter seg! Anonymkode: e80b2...72c 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 Flott! Akkurat slik det skal være. Tenk om du plutselig måtte snu, og ikke kom inn porten likevel? Da hadde porten stått åpen. Anonymkode: 09be7...3f2 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 Irriterende, men tenker at de sikkert virret rundt i sin egen boble og handlet på instinkt når det hendte meg. Ikke det verste man kan gjøre når man er helt fjern. Verre med dem som ikke stopper for fotgjengeroverganger. (Har noen sånne her også som kjører i ørska med telefonen i hånda. Vet det lett kan oppleves som avvisende når porten lukkes rett foran deg (eller når noen ignorerer deg når du sier hei, for deg saks skyld), men prøv å tenk at det trolig ikke har noe med deg å gjøre at folk er litt stressa/sløve. Anonymkode: fa374...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 Dette har jeg virkelig aldri tenkt over. Jeg irriterer meg derimot over dem som parkerer foran porten og setter barna våre i fare. Om jeg selv må åpne porten selv er virkelig ikke noe jeg tenker over. Det finnes liksom så mye annet viktigere.... Anonymkode: cd5f3...912 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå