AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Folk går jo i fistel med en gang det blir snakk om saker som botox, lip fillers og silikon. Er det komplekser rundt egen kropp som gjør folk så provoserte? Mistenker at en del her også hadde gjort sånne inngrep hvis de hadde bedre råd.. Anonymkode: 2f886...2f2 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Har absolutt råd til det men kommer aldri til å gjøre det. Ser ikke behovet for å se ut som en Barbie. Nå går jeg heller ikke med sminke på jobb for jeg har ingen å pynte meg for når jeg er på jobb. Anonymkode: eb1eb...fed 4 2 1
Vera Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 Hets er ikke bra. Men jeg anser det som en positiv ting at folk snakker negativt om helt unødvendige kosmetiske inngrep. 7 1 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Jeg blir ikke det minste provosert eller misunnelig. Jeg har definitivt råd til å ta slikt, men synes bare det er grusomt stygt og sliter ofte med å holde meg alvorlig når jeg møter på damer med barbiepupper og andenebb. Anonymkode: 163dd...e73 8 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir ikke det minste provosert eller misunnelig. Jeg har definitivt råd til å ta slikt, men synes bare det er grusomt stygt og sliter ofte med å holde meg alvorlig når jeg møter på damer med barbiepupper og andenebb. Anonymkode: 163dd...e73 Du kan vel omtale dette uten å bruke nedsettende betegnelser som «barbiepupper» og «andenebb»? Anonymkode: 2f886...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 Det e ren forskjell på inngrep for å rette opp ting som er til belastning som feks tunge hengebryster eller skjemmende fødselsmerker enn at en normalt utseende person velger inngrep for å se ut som en barbiedukke eller en and. Ikke glem at velger man å se ut som en barbiedukke så er det den type oppmerksomhet man får: menn som vil ha en pyntedukke til sex og fornøyelse. Anonymkode: 9713a...fae 4 2 2
Vera Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan vel omtale dette uten å bruke nedsettende betegnelser som «barbiepupper» og «andenebb»? Anonymkode: 2f886...2f2 Hvordan skal man beskrive leppene? 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Tuller du? Det er jo ingenting å misunne. Det er selvfølgelig ikke bra å hetse noen, men fint at det snakkes om psykisk helse / lav selvtillit (som ofte er årsaken til slike inngrep). Anonymkode: 26c03...400 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan vel omtale dette uten å bruke nedsettende betegnelser som «barbiepupper» og «andenebb»? Anonymkode: 2f886...2f2 De som tar dette velger det jo selv, så om de føler seg støtt av slike betegnelser kan de jo bare la være å ta det. Jeg kaller det bare det det ser ut som. Anonymkode: 163dd...e73 1 2
- Brian Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 (endret) Med all respekt - men ordet "misunnelse" er ikke det første som faller meg inn når jeg ser disse menneskene, selv om jeg ikke tviler på at de har et levende hjerte på innsiden. I stedet føler man kanskje heller medlidenhet, særlig når man ser før- og etter-bilder av kjendiser som etter mangfoldige inngrep minner om en krysning av en alien fra det ytre rom og Dolly Duck, samtidig som vedkommende hadde et flott, naturlig utseende før. Smilene på bildene nedenfor hadde for eksempel vært mye finere - og ærligere - om personene heller hadde tatt sjansen på å simpelthen være seg selv uten dette maskespillet: Endret 11. januar 2023 av - Brian 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Og selv om man prøver å være aldri så lite fordømmende så er det vanskelig å ta mennesker med barbieutseende seriøst og ha tiltro til at de har kunnskap. Litt som at en black metall fyr med masse piercinger og tatoveringer ikke hadde oppnådd mye som bankdirektør. Utseende speiler da ikke den seriøsitet som kreves. Selv om vedkommende hadde hatt kunnskapen ville han ikke fått de samme mulighetene som en mann med ryddig utseende. Anonymkode: 9713a...fae 3 2 1
MyCupOfTea Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 Hets er ikke greit, men jeg tviler sterkt på at misunnelse er grunnen. Veldig mange synes ikke kosmetiske inngrep som er overdrevet er noe fint, og da er det ikke mye å misunne akkurat. Selv synes jeg synd på de som føler for å operere seg 'ihjel'. 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blir ikke det minste provosert eller misunnelig. Jeg har definitivt råd til å ta slikt, men synes bare det er grusomt stygt og sliter ofte med å holde meg alvorlig når jeg møter på damer med barbiepupper og andenebb. Anonymkode: 163dd...e73 Jeg bryr meg katten om hva andre gjør med sitt utseende. Det jeg syns er trist er slike som deg som kan være så utrolig nedsettende om hva andre foretar seg (nå er jeg faktisk veldig nedsettende mot deg og sitter her å lurer på hvordan du virkelig ser ut). Post gjerne et bilde av deg. Tenk så stygt om det hadde vært noen som hadde truffet på deg som ikke klart å holde seg alvorlig pga ditt utseende?? Anonymkode: 58ecf...29a 1
Jadaomatte Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Synest det å hetse og rakke ned på folk, snakke nedsettende og latterliggjøre, er langt verre enn kosmetiske inngrep. 1
Navani Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Jeg syns ikke kosmetiske inngrep for utseendet skyld er nødvendig, men alle må velge selv. Jeg finnes ikke misunnelig, og har ingen planer om å gjøre noe slikt. Jeg er heldigvis trygg på hvordan jeg ser ut. Det er derimot et større problem med mennesker som dømmer andre for valgene de tar. Skader det ingen, hvorfor bry deg? Hvorfor bruke energi på å slenge med leppa og få andre til å føle seg dårlig? Ta tak i deg selv heller og finn ut hvorfor du har behov for å dømme andre.
Avstand Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk går jo i fistel med en gang det blir snakk om saker som botox, lip fillers og silikon. Er det komplekser rundt egen kropp som gjør folk så provoserte? Mistenker at en del her også hadde gjort sånne inngrep hvis de hadde bedre råd.. Anonymkode: 2f886...2f2 Begge deler. Jeg forstår ikke hvordan naturlige skjønnheter kan ødelegge fullstendig ansiktet sitt med fillers. Mange ser man tydelig har fillers i leppene og man ser jo at det er falsk. Jeg får litt mindre respekt for de unge kvinnene som går rundt som duckface. Jeg behandler dem såklart som alle andre og jeg snakker en del med ei som har skikkelige fillerlepper og hun er veldig hyggelig, så jeg har jo respekt. Men generelt. Det ser latterlig ut. Mens ofte tror jeg det er misunnelsen ja. Kjenner et par der det ser veldig naturlig ut. Synes det er helt innafor å fikse ting du ikke er fornøyd med. Som å fjerne sinnarynken, fylle munnen når den begynner å bli tynn eller få sur form, skjære bort svangerskapsdeig osv. Virker da nesten som at det er folk som føler seg skikkelig forfalne etter svangerskap og/eller aldri har likt hvordan de ser ut, og tenker «endelig er hun bli middelmådig og!» men så blir hun like fin igjen etterpå. Så blir folk sure. Så har vi moralens voktere her inne som ødelegger hver bidige tråd, fordi de bare vil få frem hvor bra mennesker de er. Svarer ikke på det ts spør om i det hele tatt. Skal bare snikskryte litt av seg selv. 1
Gjest qstar Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk går jo i fistel med en gang det blir snakk om saker som botox, lip fillers og silikon. Er det komplekser rundt egen kropp som gjør folk så provoserte? Mistenker at en del her også hadde gjort sånne inngrep hvis de hadde bedre råd.. Anonymkode: 2f886...2f2 Komplekser rundt egen kropp fører til "saker som botox, lip fillers og silikon". Å ha et lavt selvbilde er ingenting å være misunnelig på. Får bare vondt av disse som tror at deres verdi handler om et falskt ytre.
I Grosny Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk går jo i fistel med en gang det blir snakk om saker som botox, lip fillers og silikon. Er det komplekser rundt egen kropp som gjør folk så provoserte? Mistenker at en del her også hadde gjort sånne inngrep hvis de hadde bedre råd.. Anonymkode: 2f886...2f2 Hvis jeg kritiserer Botox og silikon så er det på et annet nivå . Man påfører seg selv noe kroppen kan skades av for å vinne noe som kan være overvurdert. Det mest sjarmerende med sjarmerende damer er sjarmen , og den svekkes når ansiktets bevegelighet svekkes. Jeg kritiserer også silikonklinikkene fordi noe av arbeidet de gjør ikke gir helsegevinst, og samfunnet har investert store summer i deres utdannelse , og det er legemangel. 1
visp Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 Jeg syns det er viktig at det ikke normaliseres, noe som dessverre er altfor sent. Jeg driter i hva folk gjør med seg selv, men bryr meg om hva yngre generasjoner blir utsatt for og hva barna våre vokser opp i. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 visp skrev (3 minutter siden): Jeg syns det er viktig at det ikke normaliseres, noe som dessverre er altfor sent. Jeg driter i hva folk gjør med seg selv, men bryr meg om hva yngre generasjoner blir utsatt for og hva barna våre vokser opp i. Ja, enig - dette. At det normaliseres og folk som lykkes på Instagram/div sosiale medier alle ser klin like ut. Skremmende at unge idag vokser opp og tror det er nødvendig med all verdens kunstig i fjeset og kroppene sine, mens de er på det vakreste som unge voksne. Og alle de som ikke klarer å stoppe i tide, men bare fyller på med mer og mer. Til ansiktene er helt unaturlige og de knapt likner seg selv mer. Det er tragisk og trist, og føler stort sett på en maktesløshet. Det minste en kan gjøre er å påpeke skadevirkningene, og hvor lite pent det blir over tid etterhvert som en eldes. Anonymkode: e8dfc...8be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå