Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et tema dukket opp på podcast jeg hørte på tilfeldig. Kvinner med maskulin energi. Er dette bare tøv eller noe som må tas på alvor? 

Anonymkode: 5827c...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo kvinner med mer maskulin energi. Men hva er negativt?

Anonymkode: 01d96...4ff

Skrevet

Hva er maskulin energi?

Skrevet

Så lenge folk ikke plager andre, så skal alle mennesker bare være som de er og ønsker for min del. Alle vurderes likt i mine øyne, om du er maskulin kvinne, null problem. Antas det med maskulin energi mener at man tar flere avgjørelser, bestemmer, en aktiv energi. Jeg har som mann ingen problemer med slike damer.

Anonymkode: 50c23...335

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

På hvilken måte er adjektivet «giftig» riktig for å beskrive maskulin energi?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Snok1 said:

På hvilken måte er adjektivet «giftig» riktig for å beskrive maskulin energi?

Min personlige mening er at det fins maskulin energi og det fins giftig maskulin energi. Sistnevnte omhandler at menn ikke skal snakke om følelser, ikke gråte, "Be a man". Jeg er imot dette og håper menn får et forum der de kan snakke om usikkerhet, tristhet, ensomhet og alle andre følelser. Det fortjener de!

Hva podcast-vertene mente aner jeg ingenting om

Anonymkode: fc31a...555

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes både begrepet mann og begrepet kvinne bør inkludere det helt feminine, det helt maskuline, og alt imellom. Da kan kanskje flere trives i det kjønnet de har eller ikke føle det er noe galt med dem.

Anonymkode: c133f...140

• Liker 4
Skrevet

Kvinner kan ha såkalt maskulin energi, som det gjerne kalles når kvinner ikke er submissive, stille og lydige men tar en lederrolle, er høylydte og går sine egne veier. I realiteten har ikke det noe med å være maskulin å gjøre men å være menneskelig. 

Kvinner kan ikke utøve toksisk maskulinitet, da dette er et begrep utelukkende om menns adferd pga patriarkalsk mannesyn og patriarkalske forventninger til mannsrollen. Se under for forklaring. 

Screenshot_20230111_093922_Instagram.jpg

Screenshot_20230111_093912_Instagram.jpg

Anonymkode: 9884f...98a

• Liker 6
Skrevet

Maskulin energi er positivt. Det er sterkt. Ikke alle matchoer takler det. Kun de mennene med samme energi. 

Anonymkode: 84139...306

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...