AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Skrevet 11. januar 2023 Vi har vært samboere i et år. Min mann er glad i å se tv, jeg er ikke det. I starten så vi lite, sikkert mye pga nyforelskelsen og at vi brukte mer tid på hverandre. I det siste har han ønsket å sett mer, og jeg har gitt etter og sett sammen med han, bl.a. Favorittserien hans som han så gjerne ønsket jeg skulle se. Det er helt ok. En episode pr dag går fint for meg. Vi har tv på soverommet. Ser ganske ofte en episode her også før vi legger oss. I går kveld så vi 2. Etter den andre ønsket jeg å kose, men han ville fortsette å se. Jeg la med til å sove, men fikk ikke sove pga tv-en. Dette har skjedd flere ganger, jeg har prøvd å være fleksibel å la tv-en stå på, noen ganger sovner jeg, andre ganger ikke. Hender at vi våkner midt på natta av lyden da han også har sovnet. Jeg vet at før han traff meg sto tv-en på til langt på natt for at han skulle få sove. Er redd det kommer dit igjen. I går kveld sa jeg at jeg hadde håpet at vi skulle gjøre noe seksuelt(noe han ønsket tidligere på dagen), og at jeg synes 1,5 timer med tv var nok. Jeg sa jeg ønsket kos. Da slo han av tv-en og lyset og sa han ikke giddet å snakket om dette. Han var ikke i form. I morges var han sur, og mener at jeg ikke kan bestemme hvor mye tv han skal se. Mitt forslag i ettermiddag vil nok være at han heller sitter på stuen og ser det han vil se, så får han legge seg etterpå istedet. Kjenner jeg blir gal av denne tv-en, føler den tar plassen til "oss" som jeg føler vi hadde mer av før. Noen råd? Anonymkode: fde71...4bc 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. januar 2023 #2 Skrevet 11. januar 2023 Ingen TV på soverommet når ene parten vil sove. Ærlig talt. Da får han sette seg på stuen.
MortenMunkholm Skrevet 11. januar 2023 #3 Skrevet 11. januar 2023 (endret) TV og mann inn i stua. Mann ferdig med TV, mann tilbake på soverom. Søvn er viktig. Han kan ikke påtvinge dårlige uvaner over på deg. Endret 11. januar 2023 av MortenMunkholm 16 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Å legge seg samtidig er en av hemmelighetene til et lykkelig ekteskap ❤️ Anonymkode: fea89...871 4 1
Gjest Lars1009 Skrevet 11. januar 2023 #6 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å legge seg samtidig er en av hemmelighetene til et lykkelig ekteskap ❤️ Anonymkode: fea89...871 Gud, nei. Man legger seg når man vil.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Skrevet 11. januar 2023 Her er det jeg som liker å se på tv til jeg sovner. Mannen klarer ikke sovne med tv på. Så vi har gjort det sånn at tv er tatt ut av vårt soverom og jeg har lært meg å leve uten tv. Har mobilen (lydløs) hvis jeg sliter med søvn og det fungerer fint. Anonymkode: 83d30...9c7 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Han kan lage kosekrok i stua. Eller dere kan knulle og sove 😄 Anonymkode: df3d8...60a 1
Adrenalina1 Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å legge seg samtidig er en av hemmelighetene til et lykkelig ekteskap ❤️ Anonymkode: fea89...871 Ikke nødvendigvis. Folk har forskjellig søvnmønster. Skal den ene parten legge seg feks tidlig, selv om han eller hun ikke er trøtt,og risikere å ligge søvnløs i ett par timer? Høres ikke ut som oppskriften på et lykkelig ekteskap spør du meg. 3
Pilleville Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 null respekt, egoistisk mann, berre vent; snart ser du det på andre områder og 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Legg deg i stua som protest. Eventuelt stå opp grytidlig og skru på TV mens han ennå sover. Beste er om dere tar en alvorsprat om dette da. Prøv når han er i godt humør. Anonymkode: e44cc...e31 4
Snok1 Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 TS: Du har rett og han har feil. Stå på ditt. 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å legge seg samtidig er en av hemmelighetene til et lykkelig ekteskap ❤️ Anonymkode: fea89...871 Vi har vært lykkelig gift i 15 år, og jeg har hele tiden lagt meg kl 22 og min mann legger seg 24. Han trenger seks timer søvn og jeg trenger åtte. Det er helt uproblematisk at han går ut i stua når jeg skal sove. Jeg mener hemmeligheten bak et lykkelig ekteskap er god kommunikasjon og vilje til å se den andres behov. Anonymkode: 1c68c...032 9 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er helt uproblematisk at han går ut i stua når jeg skal sove. Men hvis han må gå ut i stua når du skal sove, hvor går han fra? Soverommet? Så han blir med deg dit når du skal legge deg? I så fall bekrefter du bare sitatet du forsøker å argumentere mot. Anonymkode: 42445...ad2
PM75 Skrevet 11. januar 2023 #15 Skrevet 11. januar 2023 Jeg hadde ikke klart å sove mens mannen min så på Tv. Og søvn må jeg ha, så det er er kompromiss jeg ikke kunne tatt. Da måtte han sett i stua. Jeg reagerer også på at han prioriterer Tv på soverommet over sex og kos. 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Skrevet 11. januar 2023 Forelskelsesfaren er over. Nå får du se hvordan han egentlig er Anonymkode: 39c11...74f 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #17 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men hvis han må gå ut i stua når du skal sove, hvor går han fra? Soverommet? Så han blir med deg dit når du skal legge deg? I så fall bekrefter du bare sitatet du forsøker å argumentere mot. Anonymkode: 42445...ad2 Ts her. Det er ikke jeg som skrev det over. Anonymkode: fde71...4bc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #18 Skrevet 11. januar 2023 Tv på soverommet var kroken på døra for eksen og meg, vi bodde heldigvis ikke sammen da. Det så ut som at jeg og nyforelskelsen gjorde til at han fikk en pause og glemte litt de problemene han egentlig slet med, og alle måtene han unngikk å hanskes med de. Å se tv eller høre lydbok hele kvelden til en sovner fra det hindrer en totalt i å tenke og reflektere, eller ta tak i egne problemer. Som du sier, før han traff deg så sovnet han til tv, nå er ikke du ny og spennende lenger og du klarer ikke å holde ham fra å tenke på problemene. Faktisk presenterer du nå nye utfordringer med behov for nærhet og intimitet, sårbarhet og kjærlighet, det tror jeg han ikke er i stand til.. Anonymkode: 3a0ff...eaf 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #19 Skrevet 11. januar 2023 Jeg hadde sagt at enten må TVen ut, eller så kjøper du deg en seng et annet sted med en advarsel om at du er usikker på hvor lenge du vil klare å være glad i ham hvis ikke det blir kos i senga eller felles aktiviteter på kveldstid. Anonymkode: 36868...775 1
Nymerïa Skrevet 11. januar 2023 #20 Skrevet 11. januar 2023 TS, hvordan er han på å respektere dine behov ellers? For dette høres ikke bra ut. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå