Gå til innhold

Kan man legge inn bud 2 millioner under prisantydning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne kjøpe igjen huset etter besteforeldrene mine. Klarer ikke tenke på annet nesten. 

Men det er lagt ut til 2 millioner mer enn vi har råd til. Det er et firma som kjøpte huset av en slektning, de har ligget ute i litt over 3 år uten å bli solgt. 

Kan man legge inn bud 2 mill under prisantydning? Eller vil man ikke ha noen som helst sjanse? Har som sagt ligget uten lenge uten at det er solgt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye det er i prosentregning tenker jeg. Hvis huset ligger ute for 4 mill er det jo et skikkelig skambud. Men ligger det ute for 12 mill er det kanskje greit? Mulig jeg tenker feil 😅

Anonymkode: edf86...b54

• Liker 4
Skrevet

Det hadde jeg ikke turt . Det er frekt. 

Anonymkode: 2aa88...abc

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo litt an på prisantydning. Ligger det ute til 3 mill, så nei. Ligger det ute til 20 mill, så ja. 

• Liker 6
Skrevet

Man kan, men det er jo ikke noe garanti at man ønsker å selge til den summen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer vel an på hvor mye det er i prosentregning tenker jeg. Hvis huset ligger ute for 4 mill er det jo et skikkelig skambud. Men ligger det ute for 12 mill er det kanskje greit? Mulig jeg tenker feil 😅

Det ligger ute til 4 og en halv million.

• Liker 1
Skrevet
Fireflies skrev (1 minutt siden):

Man kan, men det er jo ikke noe garanti at man ønsker å selge til den summen.

Nei, det skjønner jeg. Bare tenkte siden en oppkjøper kjøpte huset kanskje det kunne gå. Men mulig jeg tenker feil. 

Skrevet

Du kan jo prøve. Men det er nok liten sannsynlighet for at de aksepterer.

Men hvis de har forsøkt å selge i 3 år, så kanskje.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Anonym-bruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer litt an på hvor det er . Er det i et pressområde og dersom taksten ligner prisantydning så er det  håpløst, men dette er kanskje ikke veldig sentralt, huset er gammelt/oppussingsobjekt, og det har vist seg umulig å selge til prisantydning, samtidig som prisen har falt littegrann i det siste. Det kan tenkes at firmaet sliter nå pga strømregning og mye annet og trenger penger fort.  Du kan prøve å by 2,8.  Eller 3 millioner? Det er psykisk lettere å selge når beløpet runder den akseptable milliongrensa.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo lov å prøve, når det har ligget ute så lenge.. men det er et skambud, det kan hende de vil bli kvitt det etter så lenge, men da burde de ha satt ned prisen for lenge siden ..   

• Liker 1
Skrevet

Bedre å prøve en gang får mye en å bare la vær 

Anonymkode: d9a7b...c85

• Liker 3
Skrevet
I Grosny skrev (23 minutter siden):

Det kommer litt an på hvor det er . Er det i et pressområde og dersom taksten ligner prisantydning så er det  håpløst, men dette er kanskje ikke veldig sentralt, huset er gammelt/oppussingsobjekt, og det har vist seg umulig å selge til prisantydning, samtidig som prisen har falt littegrann i det siste. Det kan tenkes at firmaet sliter nå pga strømregning og mye annet og trenger penger fort.  Du kan prøve å by 2,8.  Eller 3 millioner? Det er psykisk lettere å selge når beløpet runder den akseptable milliongrensa.

Det ligger i et sentralt område. Er et oppussingsobjekt. Utbyggeren har delt opp hele eiendommen i flere tomter. Er veldig stor eiendom. Så kanskje derfor de sliter. 

Skrevet

Du kan legge ut bud på tre sokker og en twistpose om du vil.

Anonymkode: dfdef...f16

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva den ble kjøpt for, og hva de har solgt de andre tomtene for? ISF. tar du frem kalkulatoren.

Du kan uansett legge inn bud. Har det ligget ute i flere år - så skal du ikke se bort ifra at de begynner å bli desp.... 

• Liker 3
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Det ligger i et sentralt område. Er et oppussingsobjekt. Utbyggeren har delt opp hele eiendommen i flere tomter. Er veldig stor eiendom. Så kanskje derfor de sliter. 

Hvis de har tenkt å bygge på disse tomtene  så kan de trenge penger fort. Har de søkt om det og fått byggetillatelser?

Og vil disse byggene bli til slik sjenanse at du ikke vil ha huset allievel?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lagt bud jeg. Bedre å prøve en å angre :)

Anonymkode: fa216...9e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (38 minutter siden):

Ok da tenker jeg Hell no! Det er skambud og selger vil ikke særlig høye tanker om deg 

Anonymkode: a6613...b5e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok da tenker jeg Hell no! Det er skambud og selger vil ikke særlig høye tanker om deg 

Javist er det ett stk. "skambud", men det betyr ikke at selger ikke er villige til å dumpe.  Klima er ikke det samme i dag som det var for 3 år siden heller...  Hvem bryr seg forresten om selger har "høye tanker" om en ? :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (3 minutter siden):

Javist er det ett stk. "skambud", men det betyr ikke at selger ikke er villige til å dumpe.  Klima er ikke det samme i dag som det var for 3 år siden heller...  Hvem bryr seg forresten om selger har "høye tanker" om en ? :fnise:

Tja det er lov å prøve, og man er ikke bestekompis med selger, men hvis selger ikke har høye tanker om en, går det gjerne hånd i hånd med det å ikke bli tatt seriøst. Greit nok at det er et klima for å prute, men halv pris....det er gjerne litt, nei forresten GANSKE drøyt.

• Liker 1
Skrevet

Legg inn bud så ett avslag og kan gå videre i livet uten denne drømmen hengende over deg. Ettersom tomtene blir bygget på vil du kanskje se at huset ikke er hva du så for deg allikevel.

Anonymkode: 39eaa...5ba

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...