Gå til innhold

Mye følelser ved levering/henting i bhg. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 år med mye følelser, som tar helt av ved henting og noen ganger levering. 
ved levering er det vanskelig for barnet kan finne på å løpe ut etter meg om ikke noen følger med. Barnet vil ikke i bhg, og blir ofte lei seg. 

ved henting så er det å kaste både store og små ting, hyling for høy hals. Går fint vist de er ute ved henting, men ikke når de er inne. 

Har ikke sett noen av de andre barna med disse reaksjonene, noen tips? 

Anonymkode: 86313...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror barnet har savnet deg og får en reaksjon. Ikke så lett å bli plassert i bhg om man ikke har så lyst. Hvordan tar de voksne i mot barnet? Kan barnet få sitte litt på fanget når barnet kommer til bhg? Eller få ha med seg en bamse?

Her er de ansatte flinke til å møte barna på morgenen " Så fint å se deg xxx" sier de til alle barn som kommer 🙂

Anonymkode: 507b7...872

Skrevet

Jeg leverte kjempekoselig slik at han var den første på avdelingen. Det var bhg selv som foreslo det. Da var det rolig og alltid et fang til å ta ham i mot. Etterhvert som de andre barna kom ble de med i hans lek i stedet for at han skulle inn i deres lek. Det hjalp masse.

Anonymkode: 69efd...131

• Liker 3
Skrevet

Kjempekoselig 😂🤦‍♀️ jeg mente kjempetidlig. Autocorrect😅

Anonymkode: 69efd...131

Skrevet

Jeg ville hatt tett dialog med de ansatte.. de må jo ha erfaring fra dette, og vite hvordan du og de burde håndtere det.

Vår reagerte en del på å bli levert etter frokost, så jeg leverte før i en periode. Det har gått over nå, men virker som det ble litt mye å komme etter frokost når alle ungene var der og støynivået gikk fra 0 til 100 bare vi gikk inn døra der. Vår trenger også mye voksenkontakt, så de er veldig på at èn kommer for å ta imot barnet når vi kommer. Har sett andre unger som løper etter foreldrene og nærmest ut døra på barnehagen, forferdelig å se på men de også slutter med det etter en stund og jeg regner med at det er fordi foreldre og ansatte finner en måte sammen som hjelper barna å håndtere situasjonen

Anonymkode: 0c01e...b8f

• Liker 1
Skrevet

Min er 4 år og litt på samme måte, mest ved levering. Det beste her er at en voksen "tar over" når jeg må gå og tar ham på fanget eller hjelper ham inn i en aktivitet, for det klarer han ikke selv om morgenen. De voksne her kjenner ham heldigvis og vet hva han trenger, men av og til snakker jeg også med gutten om hva vi skal gjøre i dag for at levering ikke skal bli så trist. Da hender det han sier at han vil sette seg og perle, finne X voksen og sitte på fanget, eller stå i vinduet og vinke. Og da gjør vi det! Det fungerer ofte fint at han får "bestemme" hvordan levering skal skje.

Anonymkode: 7522c...446

Skrevet

Helt naturlig at ikke barn liker barnehage tenker jeg. Typisk hvis de har det veldig fint hjemme og får pleiet mye av det sosiale behovet der, ja så blir vel barnehagen et kjipt sted. Masse barn og voksne stuet inn i ofte litt kjipe lokaler, masse lyd, bråk og stress. Jeg er 37 og kan enda huske i barndommen da jeg var 4-5 år. Alle barna i nabolaget jeg vokste opp i var hjemme med mamma til de begynte på skolen, men bestevenninna mi skulle plutselig prøve å gå i bhg. Hun var vel nærmere 5. Jeg syntes det hørtes helt forferdelig ut. Og hun gruet seg. Det endte med at det ikke gikk, hun bare gråt og moren hadde ikke samvittighet til å presse henne. Så ble hun hjemme likevel og vi kunne leke sammen vi ungene i nabolaget og dra hjem til mamma når vi ville. I dag må barn bare gråte seg passive og sitte i bhg fra 7-17. vet ikke hvorfor samfunnet mener dette er en god ide. De er for små synes jeg. Skolealder er en fin tid å gå ut i verden på den måten, ikke fra du er ett år! Synes det er galskap jeg. Må selv sende barnet mitt i barnehage og hater det. Men sånn er det. 

Anonymkode: 7d00a...ec6

Skrevet

For oss funker det best å levere tidlig slik at det er rolig rundt henne. Hun gråter sjelden ved levering men de gangene hun har gjort det er når vi har levert seint og hun blir «kasta» inn i barnehagedagen. Ved henting får hun ofte en reaksjon om hun er sliten, jeg tenker det er helt naturlig om barnet har savnet deg, er sliten etc at det kommer gråt ved henting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...