Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke babysåper, oljer, lotion osv.. bruker/ brukte dere til nyfødt baby? Er så usikker på hvilke merke jeg skal kjøpe. Hadde vært fint med noen erfaringer👶🏼

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke merket noen forskjell overhode.

Anonymkode: 3cf41...c7e

Skrevet

Bruker vann jeg. Evt litt babyolje (liker Neutral sin mest pga beholderen). Har ikke brukt såpe på babyene før de har begynt å grise seg til. 

Ikke hatt behov for lotion heller til nyfødt. De flasser gjerne litt når de er helt ferske, men det går over etter er par uker 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke merket noen forskjell overhode.

Anonymkode: 3cf41...c7e

Hvilke har du prøvd? Tenker på kokoso, Natusan, mustela, dermica osv..

Skrevet
Kakaoen skrev (Akkurat nå):

Bruker vann jeg. Evt litt babyolje (liker Neutral sin mest pga beholderen). Har ikke brukt såpe på babyene før de har begynt å grise seg til. 

Ikke hatt behov for lotion heller til nyfødt. De flasser gjerne litt når de er helt ferske, men det går over etter er par uker 🙂

Ja de trenger jo ikke så mye såpe i starten, tenker på hva som er best for den lille da jeg ikke vil ha noe som lukter parfyme😊

Skrevet

Til nyfødt trenger du bare babyolje. Vi er fremdeles på samme flaska med Dr. Greve. En liten baby blir ikke så veldig skitten. Litt olje på en klut eller i badevannet hjelper til med å løse opp fett samt tilføre fuktighet til huden. Nyfødte har gjerne litt flass og kviser, men begge deler er hormonelle og trenger ikke behandling. På barsel sa de til meg at baby «smøres fra innsiden ut» med den feite morsmelka!

Anonymkode: 41659...47a

Skrevet
Idaaaa skrev (2 minutter siden):

Ja de trenger jo ikke så mye såpe i starten, tenker på hva som er best for den lille da jeg ikke vil ha noe som lukter parfyme😊

Neutral sine produkter lukter lite. 
Om hendene hans lukter surt har jeg brukt samme såpe som vi vasker hendene med.

Og så har jeg vasket han med Rema sin babyskum rundt halsen om han lukter sur gulp der. Men det er nå som han er 5 mnd. Brukte ingenting av det da han var nyfødt. Vann og olje holder lenge. Mye av disse babysåpene er nok laget for å få folk til å kjøpe de. Samme som med mye annet til babyer 😂🤷🏼‍♀️

Skrevet

Mini care washlotion er den absolutt beste! Fås på apotek. 

Anonymkode: c380d...05d

Skrevet

Mustela

Anonymkode: e1e7c...23b

• Liker 1
Skrevet

Minst mulig… bruker bare vann, eventuelt litt badeolje uten parfyme osv. 

Anonymkode: 9122e...73c

Skrevet

Kun brukt babyolje i badevann, anbefaler å kjøpe med pumpeflaske. Bruker litt krem av og til da baby er litt tørr på føttene, men bruker fortsatt av den lille tuben som var ned i en babyboks, så behovet er ikke kjempestort 😆

Kjøp heller en nesesuger og saltvannsdråper istedet for all verdens såper og kremer, plutselig er babyen snørrete og da er det greit å ha liggende. 

Anonymkode: 86d0e...221

Skrevet

- Body lotion: La Roche-Posay Lipikar Baume AP+M. 

- Shampoo: La Roche-Posay Kerium extra gentle shampoo. Begynte med sjampo da h*n håret ble fullt av mat og skitt. Brukte bare olje og vann i begynnelsen.

- Dr. Greve Pharma babyolje

- Inotyol salve til bleieregionen og varmeutslett. 

Anonymkode: e0782...340

Skrevet

Du må nesten se an hva ditt barn reagerer på. 

Anbefalingen er å bruke minst mulig. Bare olje i badevannet til babyene. VI bruker fra ænglamark. 

Etter hvert har vi brukt shampo. Våre barn har reagert på den "ikke flere tårer" eller hva den nå heter, den har hatt negativ effekt på huden og håret har bare blitt stivt og tørt. 

Nå bruker shampo fra ænglamark, og femåringen vasker vi også litt med ænglamark body wash. 

Minsten min har atopisk eksem, så er bruker vi så lite som mulig. 

Miniderm er god som fuktighetskrem om det trengs. 

Anonymkode: 2639d...a7e

Skrevet

Bruker fortsatt kun litt Anglamark babyolje i badevannet til 3 åringen. Blir skikkelig tørr og sår av babysåper 

Skrevet

Jeg er blodfan av burts bees baby produkter! Har brukt det på alle mine 4. Liker såpen og oljen ganske godt og det talkum frie babypudderet funker fjell mot bleieutslett bedre enn krem synes jeg.

Anonymkode: 1047a...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...