Gå til innhold

Familievernkontoret med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt trøblete hjemme nå. Helst vil jeg la det bero litt. Men nå har et av barna spurt om vi skal skilles. Jeg kan ikke love nei eller ja. Vil som sagt bare la det ligge litt. Men er det kanskje lurt å snakke med noen sammen med barnet? Er det noe man kan gjøre på familievernkontor? Eller hvor?

Anonymkode: 4b57d...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal komme godt ut av det? Barnet vil vel ha ett ja eller nei på spørsmålet.

Jeg tror jeg heller hadde sagt " alle familier og foreldre kan ha vanskelige perioder, og nå har vi en litt vanskelig periode. Men jeg og x går i terapi,etc fordi vi skal ordne opp og prøve å komme oss igjennom denne vanskelige perioden fortest mulig,og best mulig" ( dette må du kun si om du tror at forholdet kan reddes, eller at dere faktisk er villig til å jobbe seg gjennom dette).

Anonymkode: 9175c...e62

• Liker 1
Skrevet

Barnet kan kanskje ha godt av å prate med noen og oss om bekymringene sine? 

Vi går ikke i terapi, men vi bør kanskje det. Må bare bli ferdig med annen bahendling først. 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er litt trøblete hjemme nå. Helst vil jeg la det bero litt. Men nå har et av barna spurt om vi skal skilles. Jeg kan ikke love nei eller ja. Vil som sagt bare la det ligge litt. Men er det kanskje lurt å snakke med noen sammen med barnet? Er det noe man kan gjøre på familievernkontor? Eller hvor?

Du har jo eventuelt helsesøster på skolen alt etter som hvor gammelt barnet er osv. Skjønner at du vil la det ligge litt. Av erfaring fra eget brudd, der det ble vanskelig for barn siden bruddet kom brått, så ble det et sjokk for barnet, og siden det ikke var forberedt om at det var så ille at det ble separasjon sliter både med tanker om huset, håp mm. 

Hvis barnet blir litt mer involvert siden det allerede ser hva som kan komme kan kanskje være bra, og da kanskje helst fra noen som ikke er følelsesmessig involvert. 

Dere som voksne tror kanskje dere har det ille, men tenk da på barn/barnet og de som ikke forstår noe av alt, litt avhengig av alder.

Skrevet
Useless skrev (9 timer siden):

Du har jo eventuelt helsesøster på skolen alt etter som hvor gammelt barnet er osv. Skjønner at du vil la det ligge litt. Av erfaring fra eget brudd, der det ble vanskelig for barn siden bruddet kom brått, så ble det et sjokk for barnet, og siden det ikke var forberedt om at det var så ille at det ble separasjon sliter både med tanker om huset, håp mm. 

Hvis barnet blir litt mer involvert siden det allerede ser hva som kan komme kan kanskje være bra, og da kanskje helst fra noen som ikke er følelsesmessig involvert. 

Dere som voksne tror kanskje dere har det ille, men tenk da på barn/barnet og de som ikke forstår noe av alt, litt avhengig av alder.

Takk for klokt svar. 

Helsesykepleier på skolen er dessverre sykemeldt. Uten vikar. 

Føler absolutt for barnet! Og nettopp derfor tenkte jeg kanskje det er på tide å ta tak. Siden hen også har «oppdaget» det og vi da ikke bare kan la det skure. 

Ting er jo helt ok. Men ikke bra mellom oss liksom. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...